Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η JetBlue αντιμετωπίζει μια αντιμονοπωλιακή αγωγή σε μια προσπάθεια του υπουργείου Δικαιοσύνης (DOJ) των ΗΠΑ να εμποδίσει την εξαγορά 3,8 δις δολαρίων της ανταγωνιστικής εταιρείας Spirit Airlines.

Η καταγγελία ισχυρίζεται ότι οι ναύλοι θα αυξηθούν και θα μειώσουν τις επιλογές σε εκατοντάδες δρομολόγια όπου και οι δύο αεροπορικές εταιρείες «ανταγωνίζονται σκληρά», βλάπτοντας περισσότερο τους επιβάτες που έχουν επίγνωση του κόστους.

Αυτό ισχύει ιδιαίτερα σε περισσότερα από 40 απευθείας δρομολόγια όπου τα συνδυασμένα μερίδια αγοράς των δύο αερομεταφορέων είναι τόσο υψηλά που η συμφωνία είναι «υποθετικά αντιανταγωνιστική».

Η εξαγορά θα διευκόλυνε επίσης τις υπόλοιπες αεροπορικές εταιρείες να συντονίζουν για να χρεώνουν τους ταξιδιώτες υψηλότερους ναύλους ή να περιορίζουν τη χωρητικότητα.

Ισχυρίζεται ότι η απόκτηση της Spirit από την JetBlue θα εξαλείψει το «Spirit Effect», όπου η παρουσία της αεροπορικής εταιρείας σε μια αγορά αναγκάζει άλλους αερομεταφορείς, συμπεριλαμβανομένης της JetBlue, να μειώσουν τους ναύλους τους.

Η συμφωνία θα εξαλείψει επίσης το ήμισυ της χωρητικότητας εξαιρετικά χαμηλού κόστους στις ΗΠΑ, οδηγώντας σε υψηλότερους ναύλους και λιγότερες θέσεις, «βλάπτοντας εκατομμύρια καταναλωτές σε εκατοντάδες διαδρομές».

«Με την εξάλειψη αυτού του ανταγωνισμού και την περαιτέρω εδραίωση του κλάδου των αεροπορικών εταιρειών των Ηνωμένων Πολιτειών, η προτεινόμενη συναλλαγή θα αυξήσει τους ναύλους και θα μειώσει τις επιλογές σε δρομολόγια σε όλη τη χώρα, αυξάνοντας το κόστος για το ιπτάμενο κοινό», ανέφερε το Υπουργείο Δικαιοσύνης.

Ο γενικός εισαγγελέας των ΗΠΑ Merrick Garland δήλωσε ότι «όπως ισχυρίζεται η καταγγελία μας, η συγχώνευση της JetBlue και της Spirit θα είχε ως αποτέλεσμα υψηλότερους ναύλους και λιγότερες επιλογές για δεκάδες εκατομμύρια ταξιδιώτες.
Τον μεγαλύτερο αντίκτυπο αισθάνονται όσοι βασίζονται σε αυτό που είναι γνωστό ως υπερ- αερομεταφορείς χαμηλού κόστους για να πετάξουν».

Η αναπληρώτρια γενική εισαγγελέας Vanita Gupta πρόσθεσε πώς «η καταγγελία μας ισχυρίζεται ότι η απόκτηση του Spirit από την JetBlue θα έβλαπτε ιδιαίτερα τους ταξιδιώτες που γνωρίζουν το κόστος.

Οι αερομεταφορείς εξαιρετικά χαμηλού κόστους καθιστούν δυνατά τα αεροπορικά ταξίδια, ώστε περισσότεροι Αμερικανοί να μπορούν να κάνουν τις πολυπόθητες οικογενειακές διακοπές ή να γιορτάσουν ή να θρηνήσουν μαζί με τα αγαπημένα τους πρόσωπα. Υποστηρίζουμε ότι η προτεινόμενη συγχώνευση θα οδηγήσει σε λιγότερες θέσεις και υψηλότερες τιμές για τους ταξιδιώτες».

Η JetBlue και η Spirit επέμειναν ότι θα συνεχίσουν να προωθούν τα σχέδια για τη δημιουργία ενός «εθνικού αμφισβητία» για τις τέσσερις μεγάλες αεροπορικές εταιρείες στις ΗΠΑ.

«Με τη συγκέντρωση, θα επεκτείνουμε τη μοναδική προσφορά της JetBlue -όπου οι πελάτες δεν χρειάζεται να διαλέξουν μεταξύ ενός χαμηλού ναύλου και μιας εξαιρετικής εμπειρίας- για να ενισχύσουμε τον ανταγωνισμό σε εθνικό επίπεδο», απάντησαν.

Ο διευθύνων σύμβουλος της JetBlue, Robin Hayes, δήλωσε πώς «οι πελάτες αξίζουν μια ανταγωνιστική αγορά αεροπορικών εταιρειών και θα επιδιώξουμε αυτή τη συγχώνευση για να διασφαλίσουμε ότι θα την αποκτήσουν, συνεχίζοντας να αναστατώνουμε τις παλαιές αεροπορικές εταιρείες με χαμηλούς ναύλους και βραβευμένες υπηρεσίες που ακόμη και το Υπουργείο Δικαιοσύνης έχει επικροτήσει.

Πιστεύουμε ότι το υπουργείο Δικαιοσύνης έχει κάνει λάθος με τη νομοθεσία εδώ και παραβλέπει το γεγονός ότι αυτή η συγχώνευση θα δημιουργήσει έναν εθνικό ανταγωνιστή χαμηλού ναύλου, υψηλής ποιότητας για τους τέσσερις μεγάλους αερομεταφορείς που -χάρη στις εγκεκριμένες συγχωνεύσεις από το DOJ- ελέγχουν 80% της αμερικανικής αγοράς.

Διακυβεύονται πάρα πολλά για το DOJ για να μας εμποδίσει να φέρουμε τη διαφορά JetBlue σε περισσότερους πελάτες σε περισσότερες αγορές».

Ο διευθύνων σύμβουλος της Spirit, Τεντ Κρίστι, δήλωσε: «Διαφωνούμε με την απόφαση του Υπουργείου Δικαιοσύνης να επιδιώξει να μπλοκάρει την προτεινόμενη συγχώνευση, η οποία θα ωφελήσει τους καταναλωτές και τους εργαζόμενους.

«Θα υπερασπιστούμε σθεναρά τη θέση μας ότι ένα συνδυασμένο JetBlue και Spirit θα αλλάξει το παιχνίδι για τους πελάτες σε εθνικό επίπεδο, δημιουργώντας τον πιο συναρπαστικό εθνικό ανταγωνιστή χαμηλών ναύλων για τους κυρίαρχους αερομεταφορείς των ΗΠΑ.

«Μαζί, σκοπεύουμε να εκδημοκρατίσουμε τις πτήσεις για ταξιδιώτες σε όλη τη χώρα – ένας στόχος που πιστεύουμε ότι αξίζει την υποστήριξη της κυβέρνησης».

Η JetBlue πέταξε σχεδόν 39 εκατομμύρια επιβάτες σε 107 προορισμούς σε όλο τον κόσμο, κερδίζοντας περίπου 9,1 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα το 2022, ενώ το Spirit μετέφερε περισσότερα από 38 εκατομμύρια σε 92 προορισμούς στην Αμερική, κερδίζοντας έσοδα περίπου 5 δισεκατομμυρίων δολαρίων.