Οι Γερμανοί παραθεριστές πρόκειται να επιστρέψουν πλήρως στα ταξίδια έως το 2024, σύμφωνα με την GlobalData, η οποία αναμένει ότι τα εξερχόμενα ταξίδια της χώρας θα ανακάμψουν σε 117,9 εκατομμύρια τουρίστες, ξεπερνώντας τα 116,1 εκατομμύρια του 2019 παρά την οικονομική πτώση στην Ευρώπη.

Η κορυφαία εταιρεία δεδομένων και αναλύσεων σημειώνει ότι τα οικονομικά ταξίδια, οι επισκέψεις σε φίλους και συγγενείς και τοποθεσίες εκτός πόλης  πρόκειται να είναι τα πιο δημοφιλή.

Αυτά τα δεδομένα ήταν μέρος της έρευνας για την τελευταία έκθεση της GlobalData, «Germany Source Tourism Insight, 2022 Update» , η οποία σημειώνει ότι η ανάκαμψη στον εξερχόμενο τουρισμό της Γερμανίας ακολουθεί ένα αδύναμο 2020 και 2021, όπου η χαμηλότερη εμπιστοσύνη των ταξιδιωτών και τα αυστηρά μέτρα για τον COVID-19 οδήγησαν στην έξοδο της Γερμανίας. Οι αριθμοί του τουρισμού συρρικνώνονται σε ένα κλάσμα αυτού που ήταν το 2019.

Η Megan Cross, Travel & Tourism Analyst της GlobalData, σχολιάζει: «Η πανδημία COVID-19 είχε τεράστιο αντίκτυπο στα διεθνή ταξίδια από τη Γερμανία. Οι αριθμοί του εξερχόμενου τουρισμού συρρικνώθηκαν σε ένα κλάσμα αυτού που ήταν το 2019, σημειώνοντας μείωση 64,5% σε ετήσια βάση (σε έτος) από 116,1 εκατομμύρια ταξιδιώτες το 2019 σε 41,2 εκατομμύρια το 2020 πριν από περαιτέρω μείωση το 2021 σε μόλις 40,4 εκατομμύρια. Με τους περιορισμούς να έχουν πλέον χαλαρώσει και να επιστρέφει η εμπιστοσύνη, οι προβλέψεις για το 2022 και μετά είναι πολύ πιο θετικές. Αυτή η ανάκαμψη θα είναι μια μεγάλη ώθηση, καθώς η Γερμανία είναι μια σημαντική αγορά πηγής στην παγκόσμια σκηνή».

Οι Γερμανοί ταξιδιώτες είναι σημαντικοί για την παγκόσμια ταξιδιωτική βιομηχανία. Παρακάτω, η Cross προσφέρει τις προβλέψεις της για το πού θα κατευθυνθούν οι Γερμανοί διεθνείς ταξιδιώτες και τι μπορεί να είναι δημοφιλές μεταξύ των Γερμανών παραθεριστών:

Οι διακοπές χαμηλού κόστους πρέπει να ανακοπούν καθώς επικρατούν οι οικονομικές επιπτώσεις

Ενώ η αύξηση των τιμών έχει κάνει τους πάντες να κάνουν προϋπολογισμό, οι Γερμανοί ταξιδιώτες συχνά αναζητούν επιλογές φιλικές προς τον προϋπολογισμό. Μια έρευνα της GlobalData διαπίστωσε ότι το 55% των γερμανών ερωτηθέντων αναγνώρισε την «προσιτή τιμή» ως κύριο παράγοντα για να αποφασίσουν πού θα πάνε διακοπές, επομένως εταιρείες χαμηλού κόστους (LCC) όπως η RyanAir, η EasyJet, η Eurowings, η Air Berlin, η TUIfly και η Condor μπορεί να είναι το πρώτο λιμάνι της κλήσης τους όταν πρόκειται για διεθνή ταξίδια.

Ο Cross συνεχίζει: «Οι καιροί υψηλού πληθωρισμού θα έβλεπαν συνήθως σοβαρή μείωση της ζήτησης για διεθνή ταξίδια. Ωστόσο, όπως είδαμε από πολλές ιστορίες για ουρές στα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, η ζήτηση εξακολουθεί να είναι πολύ παρούσα. Πολλοί Ευρωπαίοι ταξιδιώτες που επιθυμούν να διατηρήσουν τα σχέδια των διακοπών τους μπορούν απλώς να μειώσουν το ποσό που ξοδεύουν σε προϊόντα και υπηρεσίες τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους. Για παράδειγμα, οι ταξιδιώτες που μένουν συνήθως σε ξενοδοχεία μεσαίας κλίμακας μπορεί τώρα να κλίνουν προς οικονομικά μορφές διαμονής για να μειώσουν το κόστος. Αυτό σίγουρα θα ωφελήσει τις εταιρείες που ήδη στοχεύουν οικονομικά ταξιδιώτες».

Οι Γερμανοί ταξιδιώτες κάνουν κράτηση μέσω διαδικτυακών ταξιδιωτικών πρακτόρων

Οι ψηφιοποιημένες υπηρεσίες και προϊόντα είναι υψίστης σημασίας για την προσέλκυση της γερμανικής αγοράς. Μια έρευνα της GlobalData αποκαλύπτει ότι πάνω από το ένα τέταρτο (**29%) των Γερμανών ερωτηθέντων συνήθως χρησιμοποιούν διαδικτυακούς ταξιδιωτικούς πράκτορες όταν κάνουν κράτηση για ένα ταξίδι. Αυτή ήταν η πιο δημοφιλής μέθοδος κράτησης με διαφορά, ακολουθούμενη από την απευθείας κράτηση με πάροχο καταλυμάτων (16%) και με ταξιδιωτικούς πράκτορες πρόσωπο με πρόσωπο στο κατάστημα (15%). Αυτή η απόφαση για κράτηση με ταξιδιωτικούς πράκτορες (τόσο online όσο και εκτός) είναι σύμφωνη με την προτεραιότητα που δίνουν οι Γερμανοί ταξιδιώτες σχετικά με το «πόσο καλά το προϊόν/υπηρεσία είναι προσαρμοσμένο στις ανάγκες και την προσωπικότητά μου», με το ***59% να απαντά «πάντα» ή «συχνά» επηρεάζει την επιλογή τους.

Η επίσκεψη σε φίλους και συγγενείς είναι βασικός λόγος για ταξίδια

Η έρευνα της GlobalData αποκαλύπτει ότι το 29% των Γερμανών τουριστών συνήθως κάνουν διακοπές για να επισκεφτούν την οικογένεια και τους φίλους τους.

Στο άλλο άκρο της κλίμακας, μόλις *11% των ερωτηθέντων είπε ότι πήγε διακοπές γαστρονομίας το 2021, ένας μικρός αριθμός —ειδικά σε σύγκριση με τον υπόλοιπο κόσμο, που ήταν κατά μέσο όρο *26%. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε ανησυχίες σχετικά με την πανδημία, καθώς μόνο το ****17% των Γερμανών ταξιδιωτών δήλωσε ότι δεν ανησυχεί για την εξάπλωση του ιού. Ενώ η ανησυχία για την πανδημία μειώνεται, αυτή η παρατεταμένη ανησυχία είναι πιθανό να διατηρήσει την έλλειψη ενδιαφέροντος που έχουν οι Γερμανοί τουρίστες για τις διεθνείς γαστρονομικές αναζητήσεις στο δεύτερο εξάμηνο του 2022.

Εν τω μεταξύ, η ζήτηση για διακοπές στην πόλη είναι πιθανό να μετριαστεί βραχυπρόθεσμα λόγω των παρατεταμένων φόβων μόλυνσης από τον COVID-19, που μπορεί να οδηγήσει τη ζήτηση για προορισμούς σε περισσότερες αγροτικές περιοχές.

Η Αυστρία παραμένει ο νούμερο ένα εξερχόμενος προορισμός για Γερμανούς τουρίστες λόγω των εύκολων, άμεσων ταξιδιωτικών διαδρομών μεταξύ των δύο χωρών. Η Αυστρία προσφέρει επίσης στους Γερμανούς ταξιδιώτες έναν αγροτικό προορισμό με εμπειρίες ασφαλείς για τον COVID-19. Η Γερμανία είναι σταθερά το μεγαλύτερο δημογραφικό στοιχείο εισερχόμενων τουριστών της Αυστρίας και, ενώ η πανδημία δεν άλλαξε αυτό το γεγονός, η κλίμακα του εισερχόμενου τουρισμού μειώθηκε δραματικά από 14,4 εκατομμύρια Γερμανούς τουρίστες το 2019 σε 8,6 εκατομμύρια το 2020 και 5,8 εκατομμύρια το 2021. Η εισροή Γερμανών Οι τουρίστες που αναμένει η Αυστρία θα δώσουν μια ευπρόσδεκτη ώθηση στην ανάκαμψη της αυστριακής τουριστικής βιομηχανίας, με 14,5 εκατομμύρια Γερμανούς τουρίστες να αναμένονται έως το 2024.