Οι Γερμανοί τουρίστες αφήνουν  πίσω τους την πανδημία και ενδέχεται να ταξιδέψουν ακόμη περισσότερο από ό,τι το 2019, σύμφωνα με την ετήσια έρευνα καταναλωτών Reiseanalyse.

Ωστόσο, πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να είναι αναποφάσιστοι για το εάν θα κάνουν διακοπές φέτος, σύμφωνα με τον ερευνητή αγοράς Ulf Sonntag.

Ο κ. Sonntag, εκτιμά ότι τα ταξίδια των Γερμανών φέτος, θα κυμανθούν από  65 έως 75 εκατομμύρια. Ο αριθμός αυτός είναι υψηλότερος από τα 71 εκατομμυρία ταξίδια των προ πανδημικών επιπέδων του 2019.

Σημειώνεται ότι τα στοιχεία αφορούν ταξίδια διακοπών από άτομα ηλικίας 14 ετών και άνω με διάρκεια τουλάχιστον πέντε ημερών.

Οι Γερμανοί πίσω στο μέλλον

Η πιο σημαντική τάση είναι ότι οι Γερμανοί είναι γενικά αποφασισμένοι να εφαρμόσουν τα ταξιδιωτικά τους σχέδια, παρά το αυξανόμενο κόστος, τον πληθωρισμό και τις επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία.

Μια σημαντική τάση είναι ότι οι Γερμανοί  επιστρέφουν στα προ-πανδημικά ταξιδιωτικά μοτίβα, όπου είναι δυνατόν, γεγονός που αναμένεται να οδηγήσει σε σημαντική ανάκαμψη των ταξιδιών στο εξωτερικό και κυρίως των ταξιδιών μεγαλών αποστάσεων.

Πιο αισιόδοξη προοπτική

Ένα ακόμα σημαντικό στοιχείο είναι ότι περισσότεροι άνθρωποι είναι και πάλι πιο αισιόδοξοι για την προσωπική τους οικονομική κατάσταση.

  • το 44% των Γερμανών το αξιολόγησε ως σταθερό συγκριτικά με πέρισυ
  • το 38% δήλωσε ότι βρίσκεται σε χειρότερη θέση συγκριτικά με τον προηγούμενο χρόνο
  • το 19% αντί δήλωσε ότι βρίσκεται σε καλύτερη κατάσταση, από  20% τον προηγούμενο χρόνο

Την ίδια στιγμή μόνον το 22% δηλώνει ότι δεν έχει αρκετά χρήματα για να ταξιδέψει φέτος, ενώ μόλις το 15% δηλώνει ότι δεν έχει διαθέσιμο χρόνο.

Τα δύο τρίτα κάνουν ταξιδιωτικά σχέδια

Συνολικά, περίπου τα δύο τρίτα των Γερμανών ή 66%, έχουν συγκεκριμένα ταξιδιωτικά σχέδια για το υπόλοιπο του έτους.

Σχεδόν οι μισοί από αυτούς , το 46%, είναι ήδη σίγουρο για τον προορισμό τους.

Αντίθετα, μόλις το 21% των Γερμανών είναι ακόμα αναποφάσιστοι, ενώ μόνο το 13% δεν θέλει να ταξιδέψει φέτος.

Οικονομική ανάλυση

«Φαίνεται ότι οι άνθρωποι αναλύουν πολύ προσεκτικά την οικονομική τους θέση και στη συνέχεια, σε αυτό το πλαίσιο, κάνουν τα σχέδιά τους για τις διακοπές», σχολίασε ο Sonntag.

Υπάρχει διάκριση μεταξύ των χαμηλών εισοδημάτων που επηρεάζονται από τον πληθωρισμό και το αυξανόμενο κόστος, και των ευκατάστατων ατόμων που θέλουν να καλύψουν τη διαφορά των «χαμένων διακοπών» που δεν ήταν δυνατές κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Συνολικά, σύμφωνα με τον ερευνητή, οι παράγοντες που εξετάστηκαν από το Reiseanalyse είναι όλοι κάπως πιο θετικοί από ό,τι πριν από ένα χρόνο.