Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το πραγματικό κλιματικό κόστος στα αεροπορικά ταξίδια μπορεί να είναι πολύ χειρότερο από ό,τι πιστεύουμε. Τα δύο τρίτα των επιπτώσεων στο κλίμα από τις πτήσεις προέρχονται από εκπομπές που δεν είναι CO2.

Οι κινητήρες των αεροσκαφών, εκπέμπουν -παράλληλα με το αέριο του θερμοκηπίου- και άλλα στοιχεία. Όπως οξείδια του αζώτου και διοξείδιο του θείου, καθώς και σωματίδια  αιθάλης όταν καίγεται καύσιμο. Όλα αυτά συμβάλλουν στις γνωστές κλιματικές επιπτώσεις χωρίς CO2.

Σύμφωνα με την Transport & Environment (T&E) αυτές οι πιθανές εκπομπές θερμότητας του κλίματος δεν καλύπτονται από τους πιο πρόσφατους νόμους της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) για την καθαρή αεροπορία.
Συνολικά, αυτό σημαίνει ότι περίπου τα δύο τρίτα των κλιματικών επιπτώσεων του τομέα θα μπορούσαν να μην ρυθμιστούν.

«Κατά την ανάγνωση του πακέτου της ΕΕ για το κλίμα για το 2030, που δημοσιεύθηκε πέρυσι (γνωστό ως «Fit for 55»), είναι εύκολο να καταλάβει κανείς ότι δεν γίνεται σχεδόν καμία αναφορά για επιδράσεις εκτός του CO2 ή τα προτεινόμενα μέτρα πολιτικής για την αντιμετώπιση τους», αναφέρει η T&E σε πρόσφατη ενημέρωση.

Οι εκπομπές CO2 για την T&E είναι «απλώς η κορυφή του παγόβουνου». Ενώ η μείωση των εκπομπών CO2 ήταν το επίκεντρο της βιομηχανίας μέχρι στιγμής, ένα ακόμη μεγαλύτερο κλιματικό πρόβλημα «πετάει κάτω από τα ραντάρ».

Η T&E, εξηγεί ότι υπάρχει μια σειρά από λύσεις για την παρακολούθηση και τον μετριασμό των επιπτώσεων εκτός CO2.
Μια «υποσχόμενη λύση βραχυπρόθεσμα» είναι διαμορφώνοντας τις διαδρομές πτήσης, η καύση καυσίμου ενός αεροσκάφους να είναι παράλληλη με τη θερμοκρασία και την υγρασία του περιβάλλοντος.

Η σύνθεση του καυσίμου στα αεροπλάνα θα μπορούσε επίσης να προσφέρει έναν τρόπο αποφυγής επιπτώσεων στο κλίμα χωρίς CO2. Προκειμένου να μειωθεί η περιβαλλοντική ζημιά της αεροπορίας, οι ειδικοί συνιστούν τη μείωση ορισμένων υδρογονανθράκων στα καύσιμα αεριωθουμένων, π.χ. αρωματικά, ναφθαλίνη και θείο (που σχετίζονται με το σχηματισμό αιθάλης).

Τα αειφόρα αεροπορικά καύσιμα (SAF), η χρήση των οποίων θα αυξηθεί σύμφωνα με την πρόταση «fit for 55», συνήθως δεν περιέχουν αρωματικά.
Αυτό τα καθιστά πιο ελκυστική επιλογή για τη μείωση των εκπομπών CO2 και μη CO2.