Ανατροπή φέρνουν τα στοιχεία των κυκλοφορούντων οχημάτων ανά 1.000 κατοίκους στην Ευρώπη. Διότι η προφανής αίσθηση που όλοι έχουμε, ότι οι μεγάλες οικονομίες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Μεγάλη Βρετανία, η Ιταλία και η Ισπανία, διαθέτουν το μεγαλύτερο στόλο κυκλοφορούντων αυτοκινήτων σε σχέση με τους κατοίκους, δεν ισχύει.

Οι «μεγάλες δυνάμεις» χάνουν από χώρες που δεν τις βάζει το μυαλό μας. Διότι πρωταθλήτρια στα κυκλοφορούντα αυτοκίνητα ανά χίλιους κατοίκους είναι η Μάλτα. Δεύτερο πίσω από τη μικρή αυτή χώρα των 436.000 κατοίκων έρχεται το επίσης λιλιπούτειο Λουξεμβούργο των 590.000 κατοίκων και το top 3 κλείνει η Ιταλία.

Ισπανία, Γερμανία, Μεγάλη Βρετανία και Γαλλία καλύπτουν τις θέσεις από 7 – 10, ενώ αν πάμε λίγο πίσω στο χρόνο, θα τις βρούμε ακόμα πιο κάτω στην κατάταξη. Το 2014 βλέπετε, στο top ten των αυτοκινήτων ανά 1.000 κατοίκους βρίσκαμε χώρες όπως την… Ελλάδα, η οποία ήταν στην 9η θέση, εμπρός από τη Γαλλία, τη Γερμανία και τις υπόλοιπες μεγάλες χώρες εκτός της Ιταλίας, αλλά και την Κύπρο στην 6η θέση.

Αμφότερες όμως υποχώρησαν το 2015, το τελευταίο έτος για το οποίο υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, με την Κύπρο μάλιστα να υπολείπεται της Ελλάδας όπως μπορείτε να διαπιστώσετε στον σχετικό πίνακα και τις δύο μαζί να πέφτουν κάτω από το μέσο όρο της Ε.Ε.

Το τελευταίο φαινόμενο έχει τη εξήγησή του, λόγω της μαζικής κατάθεσης πινακίδων των τελευταίων ετών. Από την αρχή της κρίσης έως το 2014, στη χώρα μας βγήκαν εκτός κυκλοφορίας πάνω από 200.000 οχήματα, κάτι που δικαιολογεί απόλυτα την κατρακύλα της θέσης της χώρας το 2015 όσον αφορά στα κυκλοφορούντα οχήματα ανά 1.000 κατοίκους.

Ένα ακόμα φαινόμενο που δικαιολογεί το φαινόμενο της Μάλτας, όπως και αυτό της Ελλάδας ή της Κύπρου όσον αφορά στα πολλά κυκλοφορούντα οχήματα σε σχέση με πολύ πιο πλούσιες χώρες κατά το παρελθόν, είναι ο τουρισμός. Χιλιάδες αυτοκίνητα δεν βρίσκονται σε ιδιωτική αλλά εταιρική κατοχή και έχουν ως στόχο να εξυπηρετούν τα εκατομμύρια των τουριστών που περνούν τόσο από την χώρα μας, όσο επίσης και από χώρες όπως η Μάλτα και η Κύπρος. Ειδικά οι δύο τελευταίες, έχοντας και πολύ μικρό πληθυσμό, έχουν πολύ υψηλό ποσοστό αυτοκινήτων ανά κάτοικο.