Η κινεζική αγορά ταξιδιωτών είναι ένα πραγματικό ορυχείο χρυσού για τους προορισμούς της Δύσης. Tο 70% των Κινέζων ταξιδεύουν με την οικογένεια και τους φίλους καταθέτοντας στον εκάστοτε προορισμό το υψηλότερο budget. Οι δαπάνες τους θα μπορούσαν να φθάσουν τα 315 δις. δολάρια ετησίως έως το 2020.

Ωστόσο οι Κινέζοι τουρίστες υφίστανται σημαντικές αλλαγές στις προτιμήσεις ταξιδιού, τη συμπεριφορά και τα πρότυπα δαπανών τους. Γι’ αυτό ό,τι ίσχυε δύο χρόνια πριν τώρα δεν ισχύει. Αυτό υπογραμμίζεται από την εταιρεία McKinsey, η οποία συνέταξε μια έκθεση σχετικά με τις νέες τάσεις στη συμπεριφορά των κινέζων ταξιδιωτών.

Δεν ταξιδεύουν για να κάνουν αγορές

Ο πρώτος μύθος που καταρρίπτεται είναι ότι οι αγορές είναι ο κύριος οδηγός των κινεζικών ταξιδιών. Αυτό δεν συμβαίνει πλέον. Τα φυσικά αξιοθέατα είναι ο πρωταρχικός λόγος για ένα ταξίδι στο εξωτερικό, ειδικά στην περίπτωση των μακρινών προορισμών.

Στην πραγματικότητα, σύμφωνα με τη μελέτη οι πραγματικοί shopaholics ταξιδεύουν στο Χονγκ Κονγκ και το Μακάο. Πάντως, το 65% των ερωτηθέντων προτιμούν την εμπειρία των αγορών σε συνδυασμό με την επαφή με τη φύση.

Τέρμα στα κοντινά ταξίδια

Ένα άλλο στερεότυπο είναι ότι οι Κινέζοι γενικά θέλουν να κάνουν μικρές διαδρομές. Ωστόσο, αναμένεται ότι τα επόμενα χρόνια τα μισά από τα ταξίδια τους θα είναι μακρινά, συμπεριλαμβανομένης της Ευρώπης. Ιδιαίτερο ενδιαφέρον φαίνεται να δείχνουν για την Ιταλία. Ειδικά μετά την πρόσφατη επίσκεψη του Xi Jinping.

Χάνουν έδαφος τα ομαδικά ταξίδια

Επίσης τα ομαδικά ταξίδια αρχίζουν να χάνουν έδαφος. Αντίθετα αυξάνουν σε δημοτικότητα τα εξατομικευμένα και ευέλικτα ταξίδια.

Σύμφωνα με την έκθεση οι ατομικές περιηγήσεις επιλέγονται από το 44% των νέων που ταξιδεύουν μεταξύ 20 και 24 ετών. Αντίθετα, μόνο το 4% επιλέγουν τα ομαδικά ταξίδια με 10 έως 20 συμμετέχοντες. Πρόκειται κυρίως για ηλικιωμένους τουρίστες που δεν γνωρίζουν αγγλικά και ως εκ τούτου διστάζουν να ταξιδεύουν ανεξάρτητα. Για το λόγο αυτό, το 30% των τουριστών ηλικίας 60 ετών και άνω επιλέγουν τις ομαδικές εκδρομές.

Κινητήριος μοχλός η γαστρονομία

Ένας άλλος πλέον μύθος είναι ότι οι Κινέζοι τουρίστες προτιμούν τη δική τους κουζίνα. Ωστόσο, η ανταλλαγή γαστρονομικών εμπειριών μέσω WeChat συμβάλλει στην αύξηση της επιθυμίας για πειραματισμό με νέες κουζίνες. Το 34% των ερωτηθέντων αναζητά το καλό φαγητό ως κριτήριο επιλογής του νέου ταξιδιωτικού τους προορισμού.

Για τα ταξίδια τους στην Ευρώπη, οι Κινέζοι βασίζονται σε υπηρεσίες όπως η Expedia και το TripAdvisor. Επίσης τείνουν να αποφεύγουν την πληρωμή σε μετρητά όλο και περισσότερο. Για τους ταξιδιώτες κάτω των 45 ετών, το Alipay και το WeChat Pay είναι απολύτως συνηθισμένο πράγμα.

Πως επιλέγουν τον ταξιδιωτικό τους προορισμό οι Κινέζοι

Όσον αφορά στην επιλογή προορισμού, οι Κινέζοι δεν βασίζονται τόσο πολύ, όπως νομίζουμε, στα ταξιδιωτικά γραφεία. Αντίθετα, επηρεάζονται κατά πολύ από τις προτάσεις των μελών της οικογένειας και τους φίλους.

Τέλος, για τις κρατήσεις τους επιλέγουν ολοένα και περισσότερους online tour agents. Χαρακτηριστικό είναι το γεγονός ότι μόνο το 3% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν διεθνείς εφαρμογές για την κράτηση ταξιδιών στο εξωτερικό.