Η τεχνολογία αλλάζει δραστικά ο τρόπος με τον οποίο οι ταξιδιωτικές και τουριστικές επιχειρήσεις αλληλεπιδρούν με τους πελάτες τους. Οι εταιρείες υιοθετούν διάφορες τεχνολογίες προκειμένου να βελτιώσουν τη λειτουργία τους και φυσικά την ικανοποίηση των προσδοκιών των πελατών τους.
Σύμφωνα με την έκθεση για τις τεχνολογικές τάσεις στα ταξίδια και τον τουρισμό της κορυφαίας εταιρεία δεδομένων και ανάλυσης GlobalData, διαπιστώνεται ότι οι ταξιδιωτικές εταιρείες χρησιμοποιούν διάφορες τεχνολογίες για να επικοινωνούν με τους πελάτες σε κάθε στάδιο του ταξιδιού τους.
Ακολουθούν οι έξι κορυφαίες τάσεις που θα κυριαρχήσουν στην βιομηχανία ταξιδιών και τουρισμού το 2018:
- Αυξημένη και Εικονική Πραγματικότητα (AR και VR): Τα τελευταία χρόνια παρατηρήθηκε αύξηση της δημοτικότητας των τεχνολογιών επαυξημένης πραγματικότητας (AR) ή της εικονικής πραγματικότητας (VR) μεταξύ ταξιδιωτικών και τουριστικών επιχειρήσεων και η εν λόγω τάση αναμένεται να συνεχιστεί. Οι συγκεκριμένες τεχνολογίες χρησιμοποιούνται είτε για το μάρκετινγκ περιεχομένου είτε για την ενίσχυση των εμπειριών των πελατών. Για παράδειγμα, οι αεροπορικές εταιρείες έχουν αρχίσει να χρησιμοποιούν την τεχνολογία VR για να προβάλλουν εκ των προτέρων στους ταξιδιώτες τις καμπίνες πτήσης, προκειμένου να αυξήσουν τις πωλήσεις εισιτηρίων ή των βοηθητικών υπηρεσιών.
- Τεχνητή Νοημοσύνη (AI): Η τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται πίσω από πολλές εξελισσόμενες τεχνολογίες και καινοτομίες στον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού. Οι τρόποι με τους οποίους βοηθάει τον κλάδο μπορούν να ταξινομηθούν σε τρεις μεγάλες κατηγορίες: Machine Learning, ChatBots ή TravelBots και ρομπότ. Χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη, οι λειτουργίες που απαιτούν συνήθως ανθρώπινη παρέμβαση και πολύ χρόνο για να μάθουν νέες δεξιότητες, μπορούν να αυτοματοποιηθούν, επιταχύνοντας έτσι τις διαδικασίες, βελτιώνοντας παράλληλα την ποιότητα και τις επιδόσεις και μειώνοντας το κόστος.
- Διαδίκτυο των πραγμάτων (IoT): Η internet των πραγμάτων έχει πολλές δυνατότητες να διαμορφώσει το μέλλον της ταξιδιωτικής και τουριστικής βιομηχανίας και οι εταιρείες έχουν αρχίσει να το συνειδητοποιούν. Ένα παράδειγμα ενός βιομηχανικού φορέα που χρησιμοποιεί το IoT για να μειώσει τα επίπεδα άγχους και στρες που σχετίζονται με χαμένες αποσκευές είναι η Lufthansa. Οι επιβάτες μπορούν να εντοπίσουν τις αποσκευές τους μέσω ενός συνδέσμου που βρίσκεται στην ηλεκτρονική κάρτα επιβίβασής τους στην εφαρμογή Lufthansa.
- Φωνητική τεχνολογία: Η τεχνολογία φωνής είναι μια άλλη ψηφιακή καινοτομία που αρχίζει να κατακλύζει τον τομέα των ταξιδιών και του τουρισμού, καθώς όλο και περισσότεροι πελάτες ακολουθούν υπηρεσίες φωνητικών επιλογών . Όλο και περισσότερα ξενοδοχεία έχουν αρχίσει να πειραματίζονται με φωνητικά ενεργοποιημένες συσκευές. Μεταξύ αυτών είναι: W Austin της Marriott International, Kimpton Alexis Hotel και Westin Buffalo.
- Σύνδεση Wi-Fi: Οι άνθρωποι όταν ταξιδεύουν θέλουν να είναι πάντα συνδεδεμένοι, είτε για να πάρουν ιδέες για τον προορισμό τους, να επιλέξουν μέρη για επίσκεψη ή φαγητό, να βρουν οδηγίες για σημεία ενδιαφέροντος ή να μοιραστούν την εμπειρία τους με φίλους μέσω των κοινωνικών μέσων ή άλλων συνδεδεμένων πλατφορμών. Ως αποτέλεσμα, η επένδυση σε υπηρεσίες δικτύου βοηθά τις επιχειρήσεις να προσφέρουν στους πελάτες τους μια πιο απλή και εξατομικευμένη εμπειρία, ενισχύει την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα.
- Φορητές συσκευές: Παρά την αργή εκκίνηση, οι επιχειρήσεις ταξιδίων και του τουρισμού χρησιμοποιούν σταδιακά αυτή την τεχνολογία για να προσφέρουν στους πελάτες μια πιο εξατομικευμένη εμπειρία. Για παράδειγμα, η Walt Disney Company χρησιμοποίησε ένα φορητό, προσαρμόσιμο, εξοπλισμένο με RFID MagicBand, το οποίο συνδέεται με την υποδομή του θεματικού πάρκου, για να μειώσει τους χρόνους αναμονής και να παρακολουθεί τις θέσεις και τις δραστηριότητες των επισκεπτών.