Σύνταξη: tourismtoday.gr

Περισσότεροι από τους μισούς Γερμανούς ανησυχούν ότι οι αυξήσεις των τιμών στα ταξίδια θα επηρεάσουν την τουριστική τους συμπεριφορά, σύμφωνα με την έρευνα καταναλωτών της GfK. 
Ωστόσο ταυτόχρονα, το 85% σχεδιάζει να ταξιδέψει στο εξωτερικό το 2023.

Αν και αυτό το υψηλό ποσοστό είναι απλώς μια δήλωση πρόθεσης και σε καμία περίπτωση δεν θα εφαρμοστεί στον ίδιο βαθμό, σύμφωνα με την GfK, δείχνει την υψηλή αξία στις διακοπές.

Ο Christoph Zeh, αναλυτής της GfK εκτιμά ότι εν όψει της αύξησης των τιμών και της πίεσης στα εισοδήματα των νοικοκυριών, οι Γερμανοί θα αντιδράσουν παρόμοια στην ευαισθησία των τιμών όσον αφορά τα ταξίδια όπως κάνουν στο λιανικό εμπόριο.

  • 42% θα αναζητήσουν φθηνότερες προσφορές για ταξίδια.
  • 40% προσανατολίζονται σε φθηνότερα καταλύματα.
  • 39% επιλέγει πιο συχνά ταξίδια εντός της Γερμανίας.

Οι βραχυπρόθεσμες κρατήσεις ήρθαν για να μείνουν

Έτσι, η τάση του φετινού καλοκαιριού, όταν οι παραθεριστές ξόδευαν κατά μέσο όρο περίπου 15% περισσότερα μετά την πανδημία και συχνά έκαναν κράτηση σε υψηλότερες κατηγορίες ξενοδοχείων ή μεγαλύτερη διάρκεια παραμονής, θα μπορούσε να αντιστραφεί.

Παρ’ όλα αυτά δύο τρίτα δήλωσαν στην έρευνα, ότι οι δαπάνες τους για διακοπές στο εξωτερικό θα παραμείνουν οι ίδιες ή ακόμη και θα αυξηθούν το 2023.

Ωστόσο, σύμφωνα με τα στοιχεία μόνο ένας στους πέντε είχε ήδη κάνει κράτηση για το επόμενο έτος μέχρι τον Νοέμβριο.

Αν και τα τρέχοντα ζητήματα κυριαρχούν στους φόβους των Γερμανών για το μέλλον -στην πρώτη γραμμή είναι ο πληθωρισμός, ο πόλεμος στην Ουκρανία και οι ανησυχίες για την ασφάλεια του εφοδιασμού με φυσικό αέριο- τα περιβαλλοντικά ζητήματα και η κλιματική αλλαγή συνεχίζουν να παίζουν σημαντικό ρόλο, και όχι μόνο στους νεότερους.

Όπως ανέφερε ο Christoph Zeh «το περιβάλλον και το κλίμα βρίσκονται στην τέταρτη θέση μεταξύ των φόβων για το μέλλον, και σχεδόν για έναν στους τέσσερις, τα κλιματικά ουδέτερα ταξίδια αποτελούν υψηλή προτεραιότητα κατά την κράτηση ενός ταξιδιού».