Σύνταξη: tourismtoday.gr

Μετά τα δύσκολα χρόνια του 2020 και του 2021, οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις για ταξίδια και διαμονή στην Ευρώπη, αναμένουν πολλές προκλήσεις ξανά το 2022.
Η Mrp hotels ερευνά τις τάσεις σε μια πρόσφατη μελέτη της και εξετάζει τυχόν μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην αγορά.

Και το 2022, υπάρχει αβεβαιότητα σε όλες σχεδόν τις χώρες της Ευρώπης σχετικά με τα τρέχοντα και τα επερχόμενα μέτρα λόγω των διαφορετικών προσεγγίσεων για κάθε χώρα, λόγω των επιπτώσεων της παραλλαγής Omicron.

Ο εμβολιασμός φαίνεται να είναι η μόνη πραγματική λύση, αλλά τα ποσοστά εμβολιασμού δεν είναι αρκετά υψηλά σε όλη την Ευρώπη για να επιτευχθεί σταθεροποίηση.

Μια μικρή αχτίδα ελπίδας θα μπορούσε τώρα να βρίσκεται στις γενικά εμφανιζόμενες πιο ήπιες πορείες της νόσου.

Αυτό μπορεί να σημαίνει ότι το κύμα Omicron έχει χάσει λίγο από τον μεγάλο του φόβο. Οι κυβερνήσεις σε όλη την Ευρώπη αισθάνονται υποχρεωμένες να ξεκινήσουν προσεκτικά βήματα ανοίγματος. Όπως για παράδειγμα, σε μεγάλες εκδηλώσεις.

Ωστόσο, το πρόβλημα είναι ότι όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά σε όλο τον κόσμο, υπάρχει έλλειψη ενιαίων κανονισμών μεταξύ των χωρών για την απλοποίηση των διεθνών ταξιδιών. Τα εμβόλια, όπως το Sputnik από τη Ρωσία, αλλά και τα εμβόλια από την Κίνα και πολλές άλλες χώρες στον κόσμο, εξακολουθούν να μην αναγνωρίζονται στην ηπειρωτική Ευρώπη και εμποδίζουν τα ταξίδια.

Οι κοντινές αγορές και οι επίγειοι προορισμοί θα συνεχίσουν να αναπτύσσονται το 2022 – όσον αφορά την πληρότητα αλλά και τις τιμές.

«Η επέκταση της σεζόν συνεχίζει να επικρατεί και αυτό δεν είναι κακό», υπογραμμίζει η Mrp hotels.

Τα ξενοδοχεία διακοπών

Ο τομέας των ξενοδοχείων διακοπών αναμένει ότι τα ποσοστά πληρότητας το 2022 θα παραμείνουν παρόμοια με αυτά του 2021.

Όσο τα διεθνή ταξίδια παραμένουν δύσκολα, ο εγχώριος τομέας των ξενοδοχείων διακοπών θα ωφεληθεί.

Η κατάσταση είναι διαφορετική στις πόλεις

Η επιστροφή στα νούμερα διανυκτερεύσεων του 2019 δεν αναμένεται στον ξενοδοχειακό τομέα πόλης μέχρι το 2024.

Ειδικά το πρώτο τρίμηνο του 2022 θα είναι (και πάλι) μια μεγάλη πρόκληση, τα διηπειρωτικά ταξίδια, τα MICE και οι επιχειρηματικές εκδηλώσεις θα λείπουν.

Αυτό σημαίνει επίσης ότι οι αρχικές προβλέψεις από τον Οκτώβριο του 2021 (80% των διανυκτερεύσεων από το 2019) για το πρώτο τρίμηνο του 2022 δεν μπορούν να εκπληρωθούν.

Το γενικό επενδυτικό ενδιαφέρον που υπάρχει ήδη στον κλάδο των ξενοδοχείων διακοπών θα συνεχιστεί ως αποτέλεσμα των προβλεπόμενων ποσοστών πληρότητας.

Για τους φορείς στον τομέα των ταξιδιών και της φιλοξενίας, η κατάσταση παραμένει τεταμένη.
Οι επιδοτήσεις μειώνονται και οι συσσωρευμένες υποχρεώσεις των τελευταίων ετών θα πρέπει να αποπληρωθούν σε ένα γενικά αδύναμο περιβάλλον της αγοράς.

Οι επενδύσεις στα ξενοδοχειακά ακίνητα

Παρόλα αυτά, τα ξενοδοχειακά ακίνητα δεν χάνουν αξία. Και ο όγκος των επενδύσεων σε υφιστάμενα ακίνητα αυξάνεται ξανά, λόγω χαμηλότερων νέων εξελίξεων και ολοκληρώσεων.

Αποφασιστικός παράγοντας για πολλούς επενδυτές είναι επίσης ο πιο ευέλικτος σχεδιασμός των ξενοδοχείων.

Τόσο στον τομέα των συνεχιζόμενων εργασιών όσο και στον σχεδιασμό του ίδιου του ακινήτου, θα καθιερωθούν νέες ιδέες που μπορούν να προσαρμοστούν στις εκάστοτε συνθήκες με συγκριτικά λιγότερη προσπάθεια.