Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι Κινέζοι τουρίστες επιστρέφουν το 2024 στα ταξίδια για shopping, αλλά έχουν αλλάξει τις συνήθειες αγορών τους, σύμφωνα με μελέτη της Global Blue, σχετικά με τον αγαπημένο τους προορισμό την Ιταλία.

Ωστόσο, τα επόμενα χρόνια, οι Κινέζοι αναμένεται να γίνουν και πάλι οι κορυφαίοι αγοραστές προϊόντων πολυτελείας στον κόσμο, με προβλεπόμενο μερίδιο 40% της παγκόσμιας αγοράς έως το 2030.
Επιπλέον, επιλέγουν όλο και περισσότερο ψηφιακές αγορές. Το 2023, οι διαδικτυακές πωλήσεις εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύουν το 46% του συνόλου.
Ακόμη και όταν οι αγορές γίνονται εκτός σύνδεσης, τα ψηφιακά σημεία επαφής είναι ζωτικής σημασίας.

Αυξάνεται η συνεισφορά της Κίνας στις συνολικές αφορολόγητες δαπάνες της Ιταλίας

Οι αγορές στα αφορολόγητα στην Ιταλία έληξαν θετικά το 2023, όπως επιβεβαίωσαν τα στοιχεία για το τέταρτο τρίμηνο και σε αυτό συνέβαλλαν οι ταξιδιώτες από την Κίνα.

Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, σημειώθηκε ανάκαμψη των δαπανών 122% σε σύγκριση με το 2019, χάρη στη συμβολή της Χρυσής Εβδομάδας τον Οκτώβριο.
Ωστόσο, το ποσοστό δαπανών πέφτει στο 49% αν λάβουμε υπόψη μόνο τους Κινέζους, οι οποίοι ξόδεψαν κατά μέσο όρο 1.565 ευρώ (+24%).

Η συνεισφορά της Κίνας στις συνολικές αφορολόγητες δαπάνες αυξάνεται. Πλέον οι Κινέζοι αποτελούν το 11% όλων των αφορολόγητων αγοραστών, δεύτεροι μετά τους Αμερικανούς (21%) και μπροστά από τους Άραβες (10%). Ωστόσο, οι συνήθειες των Κινέζων στα ταξίδια για shopping έχουν αλλάξει.

Η ζήτηση έχει αλλάξει

Έχει παρατηρηθεί ότι οι αφορολόγητες αγορές είναι ένας από τους κύριους λόγους για το 68% των Κινέζων να ταξιδεύουν και να αγοράζουν είδη εκτός της χώρας τους.

Το νέο προφίλ των Κινέζων αγοραστών είναι νέοι με το 69% των δαπανών να γίνεται από Millennials και Gen Z. Η τελευταία γενιά έχει παρουσιάσει σημαντική αύξηση από 6% το 2019 σε 15%.

Το τμήμα μόδας και ένδυσης είναι η πιο προτιμώμενη κατηγορία προϊόντων για αυτούς τους αγοραστές.

  • Το 82% ψωνίζει σε αυτήν την κατηγορία, η οποία έχει αυξηθεί σε σύγκριση με τους χρόνους πριν από την πανδημία.
  • Ο μέσος όρος εισπράξεων για μόδα και ένδυση αυξήθηκε από 1.135 ευρώ σε 1.473 ευρώ στο +30%.
  • Οι Κινέζοι αγοραστές τείνουν να ξοδεύουν περισσότερα, που κυμαίνονται από 2.278 ευρώ για το Gen Z έως 3.530 ευρώ για τους Millennials.
  • Το 22% προτιμά για ψώνια τη Ρώμη και μόνο το 9% και το 6% προτιμούν τη Φλωρεντία και τη Βενετία, αντίστοιχα. Παρόλα αυτά, η Βενετία καταγράφει την υψηλότερη μέση είσπραξη 2.044 ευρώ.

Tο 56% των Κινέζων ταξιδιωτών που επισκέφτηκαν τα VIP Lounge στη Φλωρεντία, το Μιλάνο και τη Ρώμη δήλωσαν ότι ταξιδεύουν συνήθως σε δύο ή τρεις πόλεις κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στην Ιταλία. Το 41% ​​από αυτούς θεωρεί την Ιταλία αποκλειστικό ταξιδιωτικό προορισμό.

  • Όσον αφορά στα ψώνια, το 48% αναμένει από το προσωπικό της μπουτίκ να είναι εξοικειωμένο με την κινεζική κουλτούρα και γλώσσα, ενώ το 47% αναζητά μια μοναδική και αποκλειστική εμπειρία αγορών.
  • Είναι ενδιαφέρον ότι η προτίμηση για εμπειρίες αγορών αλλάζει ανάλογα με την ηλικία. Οι νεότεροι (κάτω των 29 ετών) στο shopping τείνουν να αναζητούν μοναδικές εμπειρίες (57%) ενώ οι μεγαλύτεροι (άνω των 61) δίνουν προτεραιότητα σε πολιτισμικούς παράγοντες (58%).

Πολυτέλεια

  • Οι Κινέζοι ταξιδιώτες είναι γνωστοί για τις δαπάνες τους σε είδη πολυτελείας, με αύξηση 42% στη μέση απόδειξη από 1.943 σε 2.751 ευρώ.
  • Αυτοί οι καταναλωτές πολυτελείας είναι ως επί το πλείστον νέοι, με 68% κάτω των 44 ετών.
  • Ωστόσο, το 76% από αυτούς ταξιδεύουν μόνο μία φορά έως το πολύ τρεις φορές το χρόνο.
  • Κατά μέσο όρο, αντιπροσωπεύουν το 13% των συνολικών αγορών πολυτελείας και ξοδεύουν 4.321 ευρώ κάθε φορά.

Οι Κινέζοι τουρίστες παρακινούνται να αγοράσουν προϊόντα όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό για διάφορους λόγους, όπως το ότι ξοδεύουν λιγότερα, βρίσκουν μοναδικά προϊόντα που δεν είναι διαθέσιμα στην Κίνα και έχουν εμπειρία από πρώτο χέρι.

Ενώ οι καθιερωμένες luxury μάρκες συνεχίζουν να είναι δημοφιλείς, υπάρχει ένας αυξανόμενος αριθμός που ενδιαφέρεται για νέες εξειδικευμένες επωνυμίες με προϊόντα υψηλής ποιότητας και καλές τιμές.
Αυτό δημιουργεί μια ευκαιρία αγοράς για τις εταιρείες Made in Italy να στοχεύσουν και να κερδίσουν αυτό το τμήμα πελατών μέσω αποτελεσματικών στρατηγικών επικοινωνίας.