Σύνταξη: tourismtoday.gr

Κάθε επιτυχημένο μενού θα πρέπει να λαμβάνει υπόψη τις μεγάλες διατροφικές τάσεις και τις κοινωνικές αλλαγές και όχι απλώς τις αλλεργίες και τις δυσανεξίες.

Αυτό υπογραμμίζεται μεταξύ άλλων σε μελέτη που εκπονήθηκε σε συνεργασία με το Culinary Institute of America, το Food for Climate League και το Menus of Change University Research Collaborative.

Η μελέτη αναλύει τη στάση των καταναλωτών απέναντι στη φυτική διατροφή. Επικεντρώνεται στο κατά πόσο η βιωσιμότητα και η υγεία επηρεάζουν τις επιλογές των καταναλωτών σχετικά με το τι τρώνε.

Τα αποτελέσματα της αναδεικνύουν τις τάσεις για το 2023 και αποτελούν μια εξαιρετική βάση για τον σχεδιασμό μενού σε εστιατόρια και ξενοδοχεία.

  • Πάνω από το 50% ανησυχεί για το κλίμα.
  • Παρόμοιο ποσοστό πιστεύει ότι οι ατομικές τους επιλογές τροφίμων επηρεάζουν το περιβάλλον.
  • Πολλοί περισσότεροι φοιτητές (οι επισκέπτες ξενοδοχείου στο μέλλον) κάνουν αυτή τη σύνδεση.
  • Τα ¾ αυτών που ανησυχούν για το κλίμα πιστεύουν ότι οι διατροφικές τους επιλογές επηρεάζουν το περιβάλλον.
  • Οι μισοί πιστεύουν ότι τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης είναι καλύτερα για το περιβάλλον, με τους Gen Z να είναι στατιστικά πιο πιθανό να υιοθετήσουν αυτήν την πεποίθηση.

Γάλα αμυγδάλου και vegan τυρί κερδίζουν έλξη στα μενού

Το αμύγδαλο έχει γίνει η κορυφαία εναλλακτική λύση για το γάλα στα μενού των εστιατορίων τα τελευταία τέσσερα χρόνια. Ακολουθεί το γάλα βρώμης, το οποίο εκτοξεύτηκε σε δημοτικότητα, κυρίως ως μέρος ροφημάτων με βάση τον καφέ.

Το vegan τυρί υπάρχει πλέον στα μενού εστιατορίων δύο φορές πιο συχνά από ό,τι πριν από τρία χρόνια. Τέσσερις στους 10 καταναλωτές που το έχουν δοκιμάσει, το λάτρεψαν.

Αυξάνονται στα εστιατόρια τα πιάτα με βάση τα φυτικά τρόφιμα

Τα πιάτα που ακολουθούν την φυτική τάση περιλαμβάνουν είδη, όπως μπιφτέκια ή κεφτέδες χωρίς κρέας, τηγανητό ρύζι, καθώς και πιάτα που έχουν ως βάση τα λαχανικά.
Το 55% θεωρεί ότι τα πλήρως φυτικά τρόφιμα είναι πιο υγιεινά από τα επεξεργασμένα.

Πιάτα με ανάμεικτες ζωικές και φυτικές πρωτεΐνες

Τα μεικτά πιάτα είναι στατιστικά πιο πιθανό να προσελκύσουν όσους τρώνε κρέας σε καθημερινή βάση, καθώς το κύριο μέλημα τους με τη φυτική διατροφή είναι η γεύση.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι φυτικές προσθήκες στα μενού ξενοδοχείων ή εστιατορίων θα πρέπει να βασίζονται σε αναγνωρίσιμα γευστικά προφίλ.

Συσκευασία με περιβαλλοντικές επιπτώσεις

Ένα εκπληκτικά υψηλό ποσοστό (οι 9 στους 10) συσχετίζει τη συσκευασία με τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και μάλιστα οι Boomers περισσότερο από τους Gen Z.

Επομένως, γνωρίζοντας ότι οι καταναλωτές επιλέγουν τα εστιατόρια τους με βάση τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις τους, η συσκευασία μπορεί να είναι ένας απλός τρόπος που υποδηλώνει τη δέσμευση για βιωσιμότητα στους πελάτες.

Οι τιμές

Πολλοί καταναλωτές που είναι πρόθυμοι να παραγγείλουν γεύματα με φυτική βάση είναι επίσης πρόθυμοι να πληρώσουν μια τιμή συγκρίσιμη με αυτή του κρέατος.
Ωστόσο, αυτή η προθυμία τους εξαρτάται μερικές φορές και από τα στοιχεία του μενού.

  • Το 11% είναι διατεθειμένο να πληρώσει περισσότερα για γεύματα με φυτική βάση -που απαιτούν περισσότερη εργασία και κόπο ή και για πιο ποιοτικά συστατικά- από για γεύματα με επίκεντρο το κρέας.
  • Το 20% είναι πρόθυμο να πληρώσει παραπάνω, αλλά αυτό εξαρτάται από το περιεχόμενο του μενού.
  • Το 30% των καθημερινών κρεατοφάγων εξακολουθεί να μην παραγγέλνει ένα γεύμα με έμφαση στα φυτά σε ένα εστιατόριο.

Σύμφωνα με την μελέτη το μενού πρέπει να περιλαμβάνει πιάτα με φυτική βάση, κρέας καθώς και άλλα ποιοτικά συστατικά. Να σχεδιάζετε με γνώμονα τις συναρπαστικές γεύσεις και οι καλεσμένοι να έχουν την επιλογή να δοκιμάσουν οτιδήποτε ευφραίνει τον ουρανίσκο τους.