Σύνταξη: tourismtoday.gr

Τις παγκόσμιες τάσεις στο ηλεκτρονικό εμπόριο, κατέγραψε η έκθεση της PayPal “The Great Pivot in Global E-commerce”.

Η έκθεση αναφέρεται και στις σημαντικές εξελίξεις και αλλαγές, οι οποίες φαίνεται να διαμορφώνουν το μέλλον του διεθνούς εμπορίου.

Περιέχει λεπτομερή ανάλυση των καταναλωτικών συνηθειών σε 13 επιλεγμένες αγορές στις περιοχές Ασίας-Ειρηνικού, Λατινικής Αμερικής και Ευρώπης. Και πιο συγκεκριμένα στις ακόλουθες χώρες:

Αυστραλία, Βραζιλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιαπωνία, Ινδία, Κίνα, Μεξικό, Ρωσία, Σιγκαπούρη, Χονγκ Κονγκ, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ.

Οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο

Το 2020, οι διαδικτυακές λιανικές πωλήσεις ανήλθαν σε 4,28 τρις δολάρια (3,35 τρις δολάρια το 2019).

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, το 2021 η παγκόσμια βιομηχανία ηλεκτρονικού εμπορίου θα αυξηθεί κατά 14,3%. Κι αυτό λόγω των μεταβαλλόμενων καταναλωτικών συνηθειών. Καθώς και της τεχνολογικής ανάπτυξης και ιδιαίτερα της αυξανόμενης δημοτικότητας των φορητών λύσεων/κινητών συσκευών.

Εκτιμάται, μάλιστα, ότι το 2021 περίπου το 67% των online αγορών θα πραγματοποιείται μέσω smartphone.

Καταναλωτικές συνήθειες

Στις 13 αγορές όπου εστίασε η ανάλυση της PayPal:

  • Το 56% πλέον αγοράζει περισσότερο στο διαδίκτυο κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
  • Το 22% εξαιτίας της τρέχουσας κατάστασης, κάνει αγορές από το εξωτερικό πιο ελεύθερα, με γνώμονα κυρίως τις καλύτερες προσφορές (48%) και την πρόσβαση σε προϊόντα μη διαθέσιμα στην πατρίδα του (39%).

Σε επτά από τις εν λόγω δεκατρείς αγορές, η PayPal αποτελεί τον προτιμώμενο τρόπο πληρωμής για διασυνοριακές αγορές.

Γαλλία

Τα δύο τρίτα των online shoppers κάνουν τις αγορές τους από άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η καλή αναλογία τιμής-ποιότητας είναι το πιο σημαντικό κίνητρο για τους Γάλλους προκειμένου να αγοράσουν διαδικτυακά από το εξωτερικό.

Ο κλάδος των αγορών μέσω διαδικτύου αναπτύσσεται με ρυθμό 10,4%, και στην περίπτωση του m-commerce, η ανάπτυξη είναι ακόμη ταχύτερη – ανέρχεται σε 16,8%.

Η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών (70%) επιλέγει τους ιστότοπους εταιρειών που λειτουργούν σύμφωνα με τις ιδέες και αξίες της αειφορίας.

Γερμανία

Οι ανησυχίες για τη διαδικτυακή ασφάλεια είναι ο κύριος λόγος που εμποδίζει τους Γερμανούς να ψωνίζουν από το εξωτερικό.

Το 62% των ερωτηθέντων που προβαίνουν σε online αγορές, προτιμά να πληρώνει με PayPal για αγορές εκτός συνόρων.

Το 93% των Γερμανών υποστηρίζει ήδη επιχειρήσεις του λιανεμπορίου που προσφέρουν βιώσιμα ή φιλικά προς το περιβάλλον προϊόντα ή αγοράζει περισσότερο από αυτές.

ΗΠΑ

Από το 2019, η δημοτικότητα των αγορών εκτός χώρας έχει αυξηθεί κατά 42%. Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι το 61% των Αμερικανών e-καταναλωτών πραγματοποιεί αγορές μέσω smartphone.

Και σχεδόν το ένα τέταρτο ανακαλύπτει ξένα e-shops μέσα από τις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, π.χ. Facebook (65%), Instagram (41%) και YouTube (24%).

Οι σημαντικές γιορτές για το ηλεκτρονικό εμπόριο (Singles’ Day, Παγκόσμια Ημέρα της Γυναίκας & Black Friday)

Κατά τη διαδικασία σχεδιασμού των πωλήσεων στο εξωτερικό, αξίζει να έχουμε κατά νου τη διαφοροποίηση των αγορών της έκθεσης σε σχέση με τη σημασία των μεμονωμένων εμπορικών γεγονότων και των τοπικών καταναλωτικών παραδόσεων.

  • Στην Κίνα, ο ψηφιακός εορτασμός της Singles’ Day το 2020 διήρκεσε 11 ημέρες και είχε ως αποτέλεσμα πωλήσεις της τάξης των 115 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
  • Στη Ρωσία, το 20% των καταναλωτών αγόρασε έστω ένα δώρο με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας.
  • Το ετήσιο shopping event El Buen Fin («Το Καλό Σαββατοκύριακο»), το μεξικάνικο ισοδύναμο της «Μαύρης Παρασκευής», έτρεξε πέρυσι για 12 ημέρες αντί των συνηθισμένων 4 ημερών ενός long weekend διακοπών και οι πωλήσεις ξεπέρασαν τα αποτελέσματα του 2019 κατά 230%.
  • Στις ΗΠΑ, η βασική αγοραστική εποχή συμπίπτει με την εορταστική περίοδο των Χριστουγέννων και ως έναρξη δύναται να θεωρηθεί η Black Friday.