της Εύας Οικονομάκη
Αλλαγή πλεύσης κάνει ο όμιλος της Τεχνικής Ολυμπιακής, συμφερόντων της οικογένειας Στέγγου, η οποία μετά την πώληση του εμβληματικού ξενοδοχειακού συγκροτήματος Πόρτο Καρράς έναντι 205 εκατ. ευρώ στην εταιρεία Belterra Investments του Ιβάν Σαββίδη, στρέφεται σε άλλα επιχειρηματικά μονοπάτια, με αιχμή τη ναυτιλία.
Λίγες ημέρες μόλις πριν, η Τεχνική Ολυμπιακή, η οποία έχει πλέον στο ταμείο της κεφάλαια περίπου 100 εκατ. ευρώ μετά την πώληση του ιστορικού ξενοδοχείου και την αποπληρωμή των υποχρεώσεών της, προχώρησε στην πρώτη επένδυσή της στη ναυτιλία. Με μία ανακοίνωσή της στο ελληνικό Χρηματιστήριο, η εταιρεία γνωστοποίησε την απόκτηση του πρώτου της πλοίου, κίνηση που σηματοδοτεί την επίσημη είσοδο της οικογένεια Στέγγου στην ποντοπόρο ναυτιλία, χαράσσοντας μία νέα εποχή για την επιχειρηματική της δραστηριότητα. Το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με την ονομασία Rio Blackwater, μεγέθους 65.059 τόνων, φέρει σημαία Λιβερίας, και θα στοιχίσει στη Τεχνική Ολυμπιακή 1,54 εκατ. δολάρια.
Η αλλαγή πλεύσης της Τεχνικής Ολυμπιακής και η απόφασή της να απλώσει δίχτυα στη ναυτιλία είχε δρομολογηθεί λίγους μήνες πριν, και συγκεκριμένα τον περασμένο Ιούλιο, με τη σύσταση της ναυτιλιακής εταιρείας Τ.Ο. Shipping Ltd, θυγατρικής κατά 100% της εταιρείας Τ.Ο International Holding LTD.
Η Τ.Ο. Shipping Ltd, με έδρα την Κύπρο και αρχικό κεφάλαιο 1.000 ευρώ, συμμετείχε με ποσοστό 15% στη σύσταση της εταιρείας Akiteta Marine LLC, με έδρα τα νησιά Μάρσαλ, η οποία και εξαγόρασε το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων Rio Blackwater.
Η είσοδος στη ναυτιλία
Η πρόθεση της οικογένειας Στέγγου να ασχοληθεί με τη ναυτιλία ήταν γνωστή ήδη από το 2003, τότε που ο όμιλος της Τεχνικής Ολυμπιακής διέγραφε τη δική του ανοδική πορεία, πρωταγωνιστώντας στους τομείς των κατασκευών και του τουρισμού. Την περίοδο εκείνη είχε γίνει γνωστή, μέσω ενημερωτικού σημειώματος της Tεχνικής Oλυμπιακής, η επιθυμία της οικογένειας να επεκτείνει τις επιχειρηματικές της δραστηριότητες και στην ποντοπόρο ναυτιλία. Πρόθεση στην οποία συνηγορούσαν και οι ισχυροί δεσμοί που, σύμφωνα με τις πληροφορίες, είχε αναπτύξει η οικογένεια Στέγγου με ναυτιλιακή εταιρεία.
Άνοιγμα στα «κόκκινα» δάνεια
Η ναυτιλία, πάντως, δεν είναι ο μόνος τομέας στον οποίο στρέφεται η άλλοτε κραταιά Τεχνική Ολυμπιακή, η οποία αναζητεί πλέον νέες διεξόδους για να επιστρέψει σε κερδοφόρα αποτελέσματα. Στην κατεύθυνση αυτή, ο όμιλος κάνει ένα ακόμη μεγάλο επιχειρηματικό άνοιγμα, ευελπιστώντας να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που γεννά η αγορά των «κόκκινων» δανείων.
Όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην εξαμηνιαία οικονομική έκθεση του ομίλου της Τεχνικής Ολυμπιακής για την περίοδο 1/1/2020-30/6/2020, προκειμένου να αξιοποιηθεί η ρευστότητα της θυγατρικής Τ.Ο International Holding LTD από την πώληση των μετοχών της ΠΟΡΤΟ ΚΑΡΡΑΣ Α.Ε., το διοικητικό συμβούλιο της εταιρείας αποφάσισε να ιδρύσει μία ακόμη εταιρεία στην Κύπρο με δραστηριότητες την αγορά των μη εξυπηρετούμενων δανείων, «έναν τομέα που παρουσιάζει ευνοϊκές ευκαιρίες». Όχημα για την είσοδο της εταιρείας στην αγορά των «κόκκινων» δανείων θα είναι η εταιρεία PFC Premier Finance Corporation LTD, η οποία, ωστόσο, δεν έχει ακόμη συσταθεί.
Στόχος του ομίλου είναι μέσω του μετασχηματισμού και της αναδιάρθρωσής του να διαδραματίσει ξανά πρωταγωνιστικό ρόλο στην ελληνική επιχειρηματική σκηνή και να καταστεί εκ νέου κερδοφόρος.
Νέα στρατηγική
Στο πλαίσιο της νέας στρατηγικής που χαράσσει η Τεχνική Ολυμπιακή, οι δραστηριότητες του ομίλου για το επόμενο διάστημα επικεντρώνονται πλέον, εκτός από τη ναυτιλία, στην επέκταση των δραστηριοτήτων του ομίλου και εντός και εκτός Ελλάδος στον τουρισμό, στην «πράσινη» ενέργεια και στο real estate, μέσω επενδύσεων ή/και ανάπτυξης. Όπως αναφέρεται στην εξαμηνιαία έκθεση, ο όμιλος στοχεύει στην αξιοποίηση της τεχνογνωσίας που διαθέτει σε συνδυασμό με τη τρέχουσα σημαντική ρευστότητα του, επιδιώκοντας την εξεύρεση και εκμετάλλευση επενδυτικών και αναπτυξιακών ευκαιριών στους προαναφερθέντες τομείς.
Μάλιστα, στο επίκεντρο της δραστηριότητας της Τεχνικής Ολυμπιακής παραμένει η συνέχιση και ολοκλήρωση του δημοσίου έργου στην Ρουμανία, προϋπολογισμού 18 εκατ. ευρώ, που έχει αναλάβει και εκτελεί, ενώ ταυτόχρονα αξιολογεί και νέα projects, εξετάζοντας τη συμμετοχή της κατά περίπτωση σε συγχρηματοδοτούμενα κατασκευαστικά έργα (concession projects or PPP projects).