hiltonΓυρίζουν την πλάτη τους οι νεαρής ηλικίας ταξιδιώτες που ανήκουν στο ηλικιακό γκρουπ 18-34 ετών και αποτελούν την generation Y στις μεγάλες αλυσίδες ξενοδοχείων σε όλο τον κόσμο, καθώς εμφανίζονται απρόθυμοι να επιλέγουν πιστά ένα ξενοδοχείο ή μια συγκεκριμένη αλυσίδα ξενοδοχείων στις διακοπές τους.

Σύμφωνα με έρευνα της Bridge Over Group που διεξήχθη σε δείγμα της ηλικιακής ομάδας των Millennials, το 81% των ερωτηθέντων είπε ότι δεν είναι πιστός πελάτης ενός ξενοδοχείου, ή ενός brand ξενοδοχείων, ενώ το 70% επαλήθευσε την τάση αυτή, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι η γενιά του είναι λιγότερο πιστή στα μεγάλα, καθιερωμένα ξενοδοχειακά brand συγκριτικά με τις παλαιότερες γενιές.

Όμως, το προβάδισμα σε όσους από τους Millennials της έρευνας είπαν ότι θεωρούν ότι παραμένουν πιστοί σε μια συγκεκριμένη φίρμα, είχαν η Starwood, η Hilton και η Marriott.

Ακόμη, οι εκπρόσωποι της γενιάς αυτής φαίνεται ότι δεν αντιλαμβάνονται κατ’ ανάγκη την έννοια της «πιστής προτίμησης» σε ένα ξενοδοχειακό brand με όρους κατανάλωσης αλλά με όρους δημόσιας υποστήριξης του brand αυτού. Το 65% των ερωτηθέντων θεωρεί τη συχνή παραμονή σε ένα συγκεκριμένο ξενοδοχείο ως την πιο αντιπροσωπευτική ένδειξη πιστής επιλογής, όμως επίσης αντίστοιχο ποσοστό (58%) αντιλαμβάνεται ως ένδειξη πιστότητας την απλή… σύσταση του ξενοδοχείου στον φιλικό περίγυρο! Με άλλα λόγια, πιστεύουν ότι κάποιος μπορεί να είναι πιστός σε ένα brand χωρίς να είναι απαραίτητο να προβεί σε αγορά υπηρεσιών του.

Όλο και εντονότερη είναι η ανάγκη για τους ξενοδόχους να βρουν τρόπους, πέραν της τιμολογιακής πολιτικής, να εξαργυρώνουν το κύρος της φίρμας τους καθώς οι ταξιδιώτες της νέας γενιάς, δεν φαίνονται διατεθειμένοι να χώσουν βαθύτερα το χέρι στην τσέπη για να στηρίξουν απλώς και μόνο την ίδια φίρμα ξενοδοχείου. Μόνο ένα 23% των ερωτηθέντων συνδέει τον πιστό καταναλωτή με την καταβολή μεγάλης δαπάνης για τη διανυκτέρευση σε ένα συγκεκριμένο ξενοδοχείο της φίρμας προτίμησης.

Οι παράγοντες «τιμή προς αξία» και «περιοχή» αποτελούν τους 2 σημαντικότερους στην επιλογή ξενοδοχείου, κάτι που δείχνει ότι η γενιά αυτή έχει συνηθίσει να συγκρίνει τιμές ανάμεσα σε πολλά κανάλια, προκειμένου να εντοπίσει την καλύτερη προσφορά. Όμως γι’ αυτούς μετρά περισσότερο η γνώμη των οικείων προσώπων, παρά οι ανώνυμες κριτικές στο διαδίκτυο.

Όσον αφορά τη σημασία που παίζουν τα προγράμματα επιβράβευσης της πίστης στην κράτηση δωματίου, το 55% των ερωτηθέντων τα αξιολόγησε ως το κριτήριο με τη μικρότερη σημασία, κάτι που δείχνει ότι τα προγράμματα αυτά δεν είναι ελκυστικά στη νέα γενιά ταξιδιωτών.