Ένα βαθύ ρήγμα μεταξύ των συνδικάτων που εκπροσωπούν τους πιλότους της Brussels Airlines και της διοίκησης της αεροπορικής εταιρείας απειλεί την έναρξη της εορταστικής περιόδου. Εάν η σημερινή συνάντηση συμφιλίωσης δεν καταλήξει σε συμφωνία, θα εκδοθεί προειδοποίηση απεργίας με την τελική απειλή ότι οι πιλότοι θα σταματήσουν να εργάζονται στα τέλη αυτού του μήνα ή στις αρχές Ιουλίου. Οι πιθανότητες είναι μεγάλες ότι και άλλο προσωπικό της Brussels Airlines θα ενταχθεί στους πιλότους.
Πέρυσι, τη Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου, το προσωπικό της Brussels Airlines οδήγησε σε 24ωρη απεργία καταγγέλλοντας « μη βιώσιμες » συνθήκες εργασίας και απαιτώντας την τήρηση των συμφωνιών που υπογράφηκαν στις αρχές του 2021. Αλλά από τον Δεκέμβριο, τίποτα δεν έχει αλλάξει, λένε τα συνδικάτα.
Σύμφωνα με τον γραμματέα της BBTK, Olivier Van Camp, υπάρχει μεγάλη δυσαρέσκεια στην ομάδα των πιλότων σχετικά με το καλοκαιρινό ρόστερ και τους μισθούς:
« Καθώς η κυκλοφορία μεγάλων αποστάσεων έχει ανακάμψει λιγότερο από την πανδημία από τις πτήσεις μικρών αποστάσεων (Ευρώπη), οι πιλότοι που συνήθως εκτελούν πτήσεις μεγάλων αποστάσεων αναπτύσσονται πλέον σε πτήσεις μικρών αποστάσεων ».
« Το περασμένο καλοκαίρι ήταν ήδη πολύ δύσκολο με ρόστερ βαρέων καθηκόντων στο δίκτυο μεσαίων αποστάσεων, φέτος φαίνεται μόνο να χειροτερεύει », είπε ο Van Camp.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID -19 και μιας επακόλουθης μεγάλης αναδιάρθρωσης, οι πιλότοι συμφώνησαν σε μείωση μισθών κατά 10%. Τώρα που η αεροπορική εταιρεία αρχίζει σιγά σιγά να ανακάμπτει, οι πιλότοι θέλουν τουλάχιστον ένα μέρος της θυσίας τους πίσω ».
« Μια απεργία λίγο πριν την έναρξη της καλοκαιρινής σεζόν είναι επιζήμια για την εικόνα του αεροδρομίου των Βρυξελλών. Κανείς δεν ωφελείται από αυτό », λέει ο ειδικός στον τομέα της αεροπορίας Luk De Wilde στη βελγική εφημερίδα Het Laatste Nieuws . « Τόσο τα συνδικάτα όσο και η διοίκηση θα πρέπει να κάνουν παραχωρήσεις για να αποφύγουν ένα νέο χάος. Η Brussels Airlines εξακολουθεί να μην είναι κερδοφόρα, επιπλέον πρέπει να αποπληρώσει ένα δάνειο 290 εκατομμυρίων ευρώ στο βελγικό κράτος μέχρι το 2024. Μια απεργία δεν είναι ποτέ καλό για να διατηρήσει την εμπιστοσύνη των επιβατών .»