Ο «δείκτης πόλης του παγκόσμιου καταναλωτή» συντάσσεται από το  Economist Intelligence Unit  και αξιολογεί την ελκυστικότητα 33 μεγάλων ευρωπαϊκών πόλεων για τα διεθνή ταξίδια αγορών. Αποτελείται από 22 δείκτες, που αθροίζονται σε πέντε κατηγορίες: Τα καταστήματα, την προσιτότητα, την ευκολία, τη διαμονή και τον πολιτισμό. Έντεκα  από τους 22 αυτούς δείκτες βασίζονται σε ποσοτικά δεδομένα, εννέα από αυτούς  σε ποιοτικά, και  δύο από αυτούς και στα δύο αυτά χαρακτηριστικά.

Το Λονδίνο βρίσκεται στην κορυφή του φετινού δείκτη καταναλωτή του Economist Intelligence Unit για τους ευρωπαϊκούς εμπορικούς προορισμούς, παραγκωνίζοντας τη Μαδρίτη, τη Βαρκελώνη και το Παρίσι από  την πρώτη θέση.  Οι παράγοντες που τοποθετούν την πρωτεύουσα του Ηνωμένου  Βασιλείου στην κορυφή των προτιμήσεων των διεθνών αγοραστών, είναι η ποικιλία των προσφερομένων αγαθών καθώς και μια σειρά από  παγκοσμίου φήμης εμπορικές περιοχές όπως η Oxford Street και το Covent Garden.

Η Μαδρίτη και η Βαρκελώνη, βρίσκονται (αναπάντεχα για κάποιους) στη δεύτερη θέση της λίστας. Οι δύο ισπανικές πόλεις έχουν καλές επιδόσεις στα περισσότερα κριτήρια, με ιδιαίτερα πλεονεκτήματα την καλή κουζίνα, την άνετη μεταφορά και τις προσιτές τιμές για τις εμπορικές ονομασίες. Με το Παρίσι και τη Ρώμη ολοκληρώνονται οι πέντε πρώτες θέσεις της λίστας, με τις δύο ευρωπαϊκές πρωτεύουσες να σημειώνουν υψηλά σκορ για τον πολιτισμό αλλά και το κλίμα τους.

Σχεδόν το ήμισυ (44%) των συνολικών εσόδων από τον διεθνή τουρισμό δαπανώνται στην Ευρώπη, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου. Εν τω μεταξύ, μια μελέτη των καταναλωτικών συνηθειών των του τουριστών που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό International Journal Of Tourism Research το  2010, διαπιστώσε ότι η Ευρώπη θεωρείται ως κορυφαίος προορισμός στον κόσμο για τα πολυτελή της καταστήματα, ειδικά μεταξύ εκείνων που ενδιαφέρονται περισσότερο για τα ψώνια, σε αντίθεση με τις διακοπές.

«Η Ευρώπη βρίσκεται αντιμέτωπη με μια μακρά πορεία προς την οικονομική ανάκαμψη, αλλά ένα από τα σαφή πλεονεκτήματα της περιοχής είναι η έλξη που προκαλεί στους διεθνείς αγοραστές»,  είπε  ο διευθυντής σύνταξης στο Economist Intelligence Unit,  Robin BEW.

Κώστας Μπιλιάνης