Είναι οι δύο πιο περίεργοι λόγοι που προκαλούν προβλήματα στην εναέρια κυκλοφορία και για τους οποίους μπορείτε να αποζημιωθείτε.
Σύμφωνα με τον οργανισμό δικαιωμάτων των επιβατών παγκοσμίως AirHelp οι λόγοι αυτοί είναι:

Χαρτί τουαλέτας, ακουστικά και νερό: Όταν η έλλειψη εξοπλισμού οδηγεί σε καθυστέρηση

Έτσι, το 2017, μια πτήση της British Airways δεν μπορούσε να ξεκινήσει από το Λονδίνο και από το Λονδίνο πίσω στα Μπαρμπέϊντος λόγω της έλλειψης χαρτιού τουαλέτας και ακουστικών.
Πήρε κάποιο χρόνο μέχρι να βρεθεί ο απαιτούμενος εξοπλισμός και έτσι το αεροπλάνο καθυστέρησε πέντε ώρες. Και οι 280 επιβάτες της πτήσης είχαν το δικαίωμα αποζημίωσης, 600 ευρώ ανά άτομο.
Ακόμα, στην εταιρία low cost, Jet2 υπήρξαν πρόσφατα δυσκολίες στην εναέρια κυκλοφορία λόγω έλλειψης υλικών στο αεροσκάφος.
Παρόλα αυτά, το αεροπλάνο από Γλασκόβη απογειώθηκε για Τενερίφη στην ώρα του. Επέστρεψε μετά από λίγο και έπρεπε να πραγματοποιήσει έκτακτη προσγείωση στο Μάντσεστερ.
Υπεύθυνος γι’ αυτό ήταν η έλλειψη νερού για την προετοιμασία του καφέ και του τσαγιού.
Οι επιβάτες της πτήσης επιβιβάστηκαν σε άλλη πτήση από το Μάντσεστερ.

Το αλκοόλ ως αιτία για τις καθυστερήσεις των πτήσεων

Στη Νέα Υόρκη ένα αεροπλάνο από το αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ δεν απογειώθηκε καν.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο συγκυβερνήτης του αεροπλάνου ήταν μεθυσμένος. Ο πιλότος έπρεπε να πληρώσει πρόστιμο 3.400 ευρώ και η πτήση ακυρώθηκε.
Ακόμα, στη Φινλανδία, η μέθη ήταν η αιτία για τα προβλήματα στη λειτουργία της αεροπορικής εταιρίας.
Στη συγκεκριμένη περίπτωση δυο επιβάτες ήταν οι ένοχοι. Το πλήρωμα έπρεπε να απομακρύνει τους μεθυσμένους επιβάτες και να επισκευάσουν ένα παράθυρο που κατέστρεψαν.
Οι επιβάτες που επλήγησαν διεκδικούν στα δικαστήρια αποζημίωση από την αεροπορική εταιρεία.

Αυτά είναι τα δικαιώματα των επιβατών

Ακυρώσεις πτήσεων και καθυστερήσεις μπορεί να δικαιολογήσει αποζημίωση μέχρι €600 ανά επιβάτη. Το ποσό της αποζημίωσης υπολογίζεται από τη διάρκεια της διαδρομής. Η αξιόπιστη αξίωση αποζημίωσης εξαρτάται από την πραγματική καθυστέρηση στον τόπο άφιξης και τον λόγο της ακυρωμένης ή καθυστερημένης πτήσης. Οι επηρεαζόμενοι επιβάτες μπορούν να εκδώσουν την αποζημίωσή τους αναδρομικά, μέχρι τρία χρόνια μετά την ημερομηνία πτήσης τους. Εξαιρετικές περιστάσεις, όπως ο σοβαρός καιρός ή οι ιατρικές καταστάσεις έκτακτης ανάγκης, μπορεί να οδηγήσουν στην απαλλαγή της αεροπορικής εταιρείας που εκτελεί δρομολόγια από αποζημίωση.