Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η τουριστική βιομηχανία μπορεί να δει φέτος αύξηση έως και 80% στον κύκλο εργασιών της, σε σχέση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία.
Σύμφωνα με προβλέψεις της Statista Q που παρουσιάστηκαν σε συνέδριο στην ITB Berlin 2022 -που πραγματοποιείται από τις 8 έως τις 10 Μαρτίου- θα ξεπεράσει τα επίπεδα του 2019 σε δύο χρόνια (2024).
Η ITB Berlin και η Statista Q ρίχνουν μαζί μια ματιά στα ταξίδια το 2022 και το μέλλον της τουριστικής βιομηχανίας.
Μια σημαντική βελτίωση ήταν ήδη αισθητή το 2021 με αύξηση 36% στην ανάπτυξη σε σύγκριση με το 2020.
Το Mobility Market Outlook (MMO) της Statista Q δείχνει ότι πέρυσι ο κλάδος πέτυχε παγκόσμιο κύκλο εργασιών περίπου 260 δις ευρώ.
Φέτος, το ποσοστό πιθανότατα θα ξεπεράσει τα 353 δις ευρώ, με 46% τον υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης των τελευταίων ετών.
Οι ειδικοί του MMO, εκτιμούν ότι η πλήρης ανάκαμψη δεν θα επιτευχθεί μέχρι το 2024.
Η πανδημία του κορωνοϊού έχει επηρεάσει σημαντικά την ταξιδιωτική συμπεριφορά τα τελευταία δύο χρόνια και θα συνεχίσει να το κάνει στο εγγύς μέλλον.
Ποιες τάσεις θα αντέξουν
Η Παγκόσμια Έρευνα Καταναλωτή (GCS) της Statista Q τον περασμένο Φεβρουάριο αποκαλύπτει τις τάσεις της αγοράς.
Οι ταξιδιώτες θέλουν μεγαλύτερη ευελιξία
Από τότε που ξεκίνησε η πανδημία, η ευελιξία έχει γίνει το απόλυτο «πρέπει» στην τουριστική βιομηχανία.
Ενώ το 2019 η πλειοψηφία των ταξιδιωτών στη Γερμανία χρειάστηκε πάνω από τρεις μήνες για να αποφασίσει για ένα διεθνές ταξίδι, τώρα το 28% των τουριστών χρειάζεται έναν έως τρεις μήνες και λιγότερο από το 25% χρειάζεται λιγότερο από τέσσερις εβδομάδες ακόμη.
Σε σύγκριση με τα επίπεδα πριν από την πανδημία, οι ασφάλειες για ακύρωση ταξιδιού έχουν αυξηθεί σχεδόν κατά 10%, ενώ οι ασφάλειες τερματισμού έχουν αυξηθεί ακόμη και κατά 20%.
Το γεγονός ότι οι πελάτες θέλουν να είναι ευέλικτοι αντικατοπτρίζεται στη χρήση διαδικτυακών εφαρμογών κρατήσεων, οι οποίες σε σύγκριση με το 2019 έχουν αυξηθεί κατά περισσότερο από 40%.
Αυτή η επιθυμία για ευελιξία ήταν ήδη εμφανής στον εσωτερικό τουρισμό πριν από την πανδημία.
Σύμφωνα με το GCS, περισσότεροι από τους μισούς Γερμανούς ταξιδιώτες αποφάσισαν να ταξιδέψουν στο εσωτερικό το πολύ τρεις μήνες πριν ταξιδέψουν.
Οι γερμανικοί τουριστικοί προορισμοί προσελκύουν όλο και περισσότερους νέους
Ως αποτέλεσμα του Covid υπήρξε μια απότομη άνοδος στον εσωτερικό τουρισμό. Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία της Γερμανίας (Destatis):
- Τον Ιούνιο του 2019 οι Γερμανοί επισκέπτες αντιστοιχούσαν στο 84% των διανυκτερεύσεων.
- Τον Ιούνιο του 2020 και του 2021 το ποσοστό ήταν 94%.
Το GCS δείχνει ότι ο εσωτερικός τουρισμός είναι πιο δημοφιλής από ποτέ.
- Το επόμενο έτος, περισσότερο από το 38% των ταξιδιωτών ηλικίας κάτω των 30 ετών σκοπεύουν να ταξιδέψουν στη Γερμανία, σημειώνοντας αύξηση σχεδόν 25%.
- Συνολικά, το 72% των Γερμανών ταξιδιωτών σχεδιάζει ένα ταξίδι εσωτερικού τους επόμενους 12 μήνες. Το 2019 το ποσοστό ήταν 39%.
- Το 37% λέει ότι οι διακοπές στη Γερμανία είναι εξίσου συναρπαστικές με το εξωτερικό.
- Το 12% αναφέρει τη βιωσιμότητα ως τον λόγο για ένα ταξίδι στο εσωτερικό.
Έξυπνη διαμονή, τεχνητή νοημοσύνη και τεχνολογία αναγνώρισης
Περισσότεροι από τους μισούς ταξιδιώτες ισχυρίζονται ότι ενδιαφέρονται για τη νέα τεχνολογία σε μελλοντικά ταξίδια.
- Το 21% των τουριστών από τη Γερμανία, τις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο ενδιαφέρεται για έξυπνες συσκευές.
- Ελαφρώς λιγότεροι ενδιαφέρονται για την τεχνολογία αναγνώρισης, το VR και τις εξατομικευμένες ταξιδιωτικές προτάσεις που βασίζονται σε AI.
Η εργασία είναι η νέα τάση
Ειδικά για ορισμένους κατοίκους των πόλεων, έχει προκύψει ένας νέος λόγος για διακοπές εκτός από τον συνηθισμένο λόγο για ταξίδια, όπως οικογενειακές επισκέψεις και περιηγήσεις στα αξιοθέατα, και αυτός είναι η εργασία.
Αυτό σημαίνει να εργάζεστε από οπουδήποτε ή να κάνετε μια εργασία. Το περασμένο καλοκαίρι, ο Sundar Pichai, Διευθύνων Σύμβουλος της Google, δημοσιοποίησε την ιδέα με ένα πολυδιαφημισμένο email, δηλώνοντας ότι κάθε εργαζόμενος δικαιούται έως και τέσσερις εβδομάδες εργασίας.
Από τότε ο παγκόσμιος όγκος των διαδικτυακών αναζητήσεων έχει διπλασιαστεί. Ως αποτέλεσμα, έχει προκύψει ένας νέος τύπος πελάτη, ο οποίος με εντελώς νέες ανάγκες και συμπεριφορά διαφορετική από αυτή των επαγγελματιών ταξιδιωτών δημιουργεί δυνητικά μια νέα αγορά.
Τι σημαίνει ο πόλεμος στην Ουκρανία για τον διεθνή τουρισμό
Σύμφωνα με τον UNWTO, το 2019 οι συνδυασμένες δαπάνες της Ουκρανίας και της Ρωσίας για τον εξερχόμενο τουρισμό ανήλθαν σε περίπου 3,2% του όγκου παγκοσμίως.
Οι γειτονικές χώρες της Ανατολικής Ευρώπης αντιπροσώπευαν περίπου το 1,8% του παγκόσμιου συνόλου.
Το 2019 οι δαπάνες παγκοσμίως ανήλθαν συνολικά σε περίπου 1,5 τρις δολάρια. Το 2019, η Ουκρανία και η Ρωσία αντιπροσώπευαν συνολικά το 2,6% του συνόλου των 1,5 δις διεθνών αφίξεων τουριστών, με τις γειτονικές τους χώρες της Ανατολικής Ευρώπης να είναι περίπου 5,3%.