Ο κεντρικός ρόλος της Ελλάδας στο παγκόσμιο δίκτυο ναυτιλίας, η συμβολή της ελληνικής ναυτιλίας στην επισιτιστική, ενεργειακή και εφοδιαστική ασφάλεια της Ευρώπης και οι δυνατότητες συνεργιών με την Γερμανία στον τομέα αυτό αναδείχθηκαν από τους ομιλητές στην εκδήλωση με θέμα “Ναυτιλία στην Ελλάδα: Προκλήσεις και ευκαιρίες ελληνογερμανικής συνεργασίας”, που διοργάνωσε το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, στο πλαίσιο της 88ης ΔΕΘ.

Την πολιτική βούληση για την ανάδειξη της Βόρειας Ελλάδας σε εμπορευματικό και διαμετακομιστικό κέντρο, με σημαντικό τον ρόλο της ελληνικής ναυτιλίας στο σχέδιο αυτό, υπογράμμισε ο υφυπουργός Εσωτερικών (τομέας Μακεδονίας- Θράκης), Κωνσταντίνος Γκιουλέκας.

Ο υφυπουργός αναφέρθηκε στις ευκαιρίες συνεργασίας ανάμεσα στην ελληνική ναυτιλία και στη γερμανική βιομηχανία.

“Έχουμε αυτή τη στιγμή να αντιμετωπίσουμε πολλές προκλήσεις και στη ναυτιλία με τις διάφορες εστίες έντασης και αναταραχής που αναγκάζουν την αλλαγή των δρομολογίων που ακολουθούσαν τα πλοία και από την άλλη βλέπουμε έναν πολύ ισχυρό ανταγωνισμό στον κλάδο, κυρίως από την Κίνα. Αυτό δείχνει τον δρόμο, για να συσφίξουμε ακόμη περισσότερο τις σχέσεις και να συνεργαστούμε ακόμη πιο στενά Ελλάδα και Γερμανία, προσφέροντας η Ελλάδα τον στόλο της και προσφέροντας η Γερμανία την τεχνογνωσία της για να μπορέσουμε να παντρέψουμε αυτά τα δύο και να προχωρήσουμε μπροστά”, σημείωσε.

Επισήμανε δε ότι η Βόρεια Ελλάδα έχει σημαντικά λιμάνια -της Θεσσαλονίκης, αλλά και της Αλεξανδρούπολης, της Καβάλας, της Ηγουμενίτσας- τα οποία “μπορούν μαζί, σε συνδυασμό με τους οδικούς άξονες, την Εγνατία Οδό και τον σιδηρόδρομο να οδηγήσουν στο να κάνουμε τη Βόρειο Ελλάδα, να κάνουμε τη Μακεδονία και τη Θράκη έναν πραγματικό διαμετακομιστικό κόμβο”.

Στις προδιαγραφές που πρέπει να πληροί ένα σύγχρονο λιμάνι για να υποδεχτεί την εμπορευματική ροή που αναπτύσσεται αναφέρθηκε ο Αθανάσιος Λιάγκος, Εκτελεστικός Πρόεδρος ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ και πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος.

“Πρέπει να έχει υποδομές, πρέπει να έχει τη σωστή υλικοτεχνική υποδομή και πάνω απ όλα πρέπει να προσαρμόζεται στις ευρωπαϊκές οδηγίες. Αυτός είναι και ο αγώνας που κάνουμε ως διοίκηση για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Είναι το δεύτερο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, είναι το λιμάνι των Βαλκανίων. Το συγκριτικό πλεονέκτημα που έχει είναι ότι συνορεύει με χώρες που δεν έχουν λιμάνια και μάλιστα η απόσταση του λιμένος από τις χώρες είναι πολύ κοντά, κάποιες ώρες”, ανέφερε, επισημαίνοντας την αξία των χερσαίων πυλών (dry ports) που έχει δημιουργήσει ο ΟΛΘ.

“Τα dry ports είναι terminals, τα οποία συνεργάζονται με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης και εξυπηρετούμαστε και έχουμε από και προς διακίνηση κοντέινερ. Δηλαδή μπήκαμε μέσα στα Βαλκάνια, πήγε το λιμάνι στα Βαλκάνια και μέσω των terminals παίρνουμε πλέον κοντέινερς -και όχι μόνο- τα οποία διαμεταφέρουμε χωρίς να χρειάζεται μεταφορά δια θαλάσσης” ανέφερε και έφερε ως παράδειγμα “αν είναι στη Μαύρη Θάλασσα να μην έρχεται δια θαλάσσης και να προσεγγίζει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης”, εξήγησε.

Την εκδήλωση συντόνισε η Δήμητρα Τσατσάνη, από το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο – επίσημη Εκπρόσωπος της Hamburg Messe und Congress στην Ελλάδα και Κύπρο, ενώ τοποθετήθηκαν επίσης ο Πρόεδρος Τμήματος Υπηρεσιών Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητήριου Πειραιώς Δημήτριος Λεμονάκης, η πρόεδρος της HEMEXPO -Hellenic Marine Equipment Manufacturers and Exports Ελένη Πολυχρονοπούλου και ο Δημήτρης Τσακνάκης από την PWC- PricewaterhouseCoopers Business Solutions SA (tbc).