Σύνταξη: tourismtoday.gr
O εισερχόμενος τουρισμός στη Γερμανία αυξήθηκε το 2023, με τις διεθνείς διανυκτερεύσεις να ανέρχονται στο +18,8% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος. Εφτασε τα 80,9 εκατομμύρια, σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Στατιστική Υπηρεσία (Destatis) της χώρας.
Η άνοδος είχε ως αποτέλεσμα οι αγορές βασικών πηγών να ταιριάζουν ή να ξεπερνούν τα αποτελέσματα ρεκόρ το 2019. Παρά τον έντονο ανταγωνισμό, η Γερμανία παρέμεινε ο δεύτερος πιο δημοφιλής ευρωπαϊκός προορισμός, μετά την Ισπανία.
Σύμφωνα με έκθεση της IPK International, το 95% παγκοσμίως θα ταξιδέψει τους επόμενους δώδεκα μήνες, με το 28% να σχεδιάζει πιο συχνά αποδράσεις από ό,τι το προηγούμενο έτος. Η διεθνής ταξιδιωτική βιομηχανία αναμένει ότι η Γερμανία έχει ευνοϊκές προοπτικές ανάπτυξης το 2024.
Οπως αποκαλύπτει το Γερμανικό Εθνικό Συμβούλιο Τουρισμού (GNTB), ο δείκτης επιχειρηματικού κλίματος Travel Industry Expert Panel έχει αυξηθεί στις 54 μονάδες το πρώτο τρίμηνο του 2024, που είναι η υψηλότερη τιμή από την έναρξη των μετρήσεων πριν από δύο χρόνια. Το GNTB εκτιμά ότι η Γερμανία έχει καλές πιθανότητες να πετύχει φέτος τα αποτελέσματα του 2019.
Σημαντική ανάπτυξη από όλες τις περιοχές του κόσμου
Το 2023, οι ευρωπαϊκές αγορές πηγών παρέμειναν οι ισχυρότερες για τον γερμανικό εισερχόμενο τουρισμό. Αυτές οι αγορές δημιουργούν σχεδόν το 77% των Γερμανών εισερχόμενων επισκεπτών. Η Destatis κατέγραψε αύξηση άνω του μέσου όρου στον αριθμό των διανυκτερεύσεων, με +22% από τις ΗΠΑ.
Θετικές τάσεις αναδύονται επίσης από τις υψηλές δυνατότητες ασιατικές αγορές, οι οποίες ενίσχυσαν τη διαδικασία ανάκαμψης 42%, ειδικά το τέταρτο τρίμηνο του 2023.
- Με 11,5 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις, η Ολλανδία είναι αυτή τη στιγμή η κορυφαία αγορά πηγής για τον γερμανικό εισερχόμενο τουρισμό.
- Στη δεύτερη θέση έρχεται η Ελβετία με 6,8 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις.
- Οι ΗΠΑ η σημαντικότερη αγορά του εξωτερικού, ανέβηκαν από την 5η στην 3η θέση με 6,5 εκατομμύρια διανυκτερεύσεις.
- Ακολούθησαν η Βρετανία, η Αυστρία και η Πολωνία.
Υψηλότερες δαπάνες
Σύμφωνα με τους ειδικούς, το κόστος ταξιδιού είναι και θα παραμείνει σημαντικός παράγοντας στις ταξιδιωτικές αποφάσεις για τους Ευρωπαίους και τους ξένους τουρίστες.
Παρόλα αυτά, τα εξερχόμενα ταξίδια παραμένουν μια δημοφιλής επιλογή για τους καταναλωτές στις 27 αγορές πηγών που εξετάστηκαν, κατέχοντας τρίτη θέση μετά το κόστος των τροφίμων και της υγείας.
Το 2023, η προστιθέμενη αξία στον γερμανικό εισερχόμενο τουρισμό αυξήθηκε λόγω του αριθμού των ταξιδιωτών και των υψηλότερων δαπανών τους.
Με βάση τα προκαταρκτικά στοιχεία, οι δαπάνες ξένων επισκεπτών για ταξίδια, διαμονή, τοπικές μεταφορές, φαγητό και αγορές έχουν ήδη ξεπεράσει το επίπεδο του 2019 των 66,2 δις ευρώ, φτάνοντας περίπου τα 69,6 δις ευρώ.
Σε σύγκριση με το 2019, τα σιδηροδρομικά ταξίδια των Ευρωπαίων προς τη Γερμανία έχουν αυξηθεί 8%.
Ωστόσο, οι αφίξεις με αυτοκίνητο ήταν 9%, με λεωφορείο 10% και με αεροπλάνο 11% χαμηλότερες από τα συγκρίσιμα στοιχεία για το 2019.
Η μέση διάρκεια διακοπών ήταν 6,6 διανυκτερεύσεις, στο 6% πιο πάνω από το επίπεδο πριν από την κρίση το 2019 (6,3 διανυκτερεύσεις).
Το πρωτάθλημα ποδοσφαίρου συμβάλλει στην επιτυχία
Επιπλέον, αρκετές εκδηλώσεις ενισχύουν επίσης τον γερμανικό εισερχόμενο τουρισμό. Το UEFA Euro 2024, για παράδειγμα, αναμένεται να αυξήσει τον αριθμό των διανυκτερεύσεων έως και 45, σύμφωνα με πρόβλεψη του GNTB.
Επιπλέον, αξιοσημείωτες πολιτιστικές εκδηλώσεις όπως η 250ή επέτειος από τη γέννηση του Κάσπαρ Ντέιβιντ Φρίντριχ, η 35η επέτειος από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου και το Κέμνιτς η Πολιτιστική Πρωτεύουσα της Ευρώπης 2025 είναι σημαντικές ευκαιρίες για διεθνείς επισκέπτες.
Ως αποτέλεσμα, ο αριθμός των διανυκτερεύσεων στον εισερχόμενο τουρισμό προβλέπεται να επανέλθει στα προ πανδημίας επίπεδα το 2024.