Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η Γερμανία ως βασικός παίκτης του τομέα MICE στην Ευρώπη διαμορφώνει ενεργά το «Νέο Τώρα». Τα στοιχεία για την αγορά συναντήσεων, εκδηλώσεων και συνεδρίων στηn χώρα το 2020 επιβεβαιώνουν αλλαγές ως αποτέλεσμα της πανδημίας.
Ο τομέας βρίσκεται σε μετάβαση προς μια νέα ομαλότητα. Από το 2021, η αγορά αναμένεται να ανακάμψει υπό μεταβαλλόμενες συνθήκες.
Αυτό δείχνουν τα αποτελέσματα του Συνεδρίου & Βαρόμετρο εκδηλώσεων 2020/2021, από το Γερμανικό Εθνικό Τουριστικό Συμβούλιο (GNTB), την Ευρωπαϊκή Ένωση Κέντρων Εκδηλώσεων (EVVC) και το Γερμανικό Γραφείο Συνεδρίων (GCB).
Όπως και οπουδήποτε αλλού στον κόσμο, η αγορά εκδηλώσεων στη Γερμανία έπεσε πέρυσι. Ο αριθμός των εκδηλώσεων πρόσωπο με πρόσωπο κατέγραψε μείωση 70%. Και ο αριθμός των συμμετεχόντων μειώθηκε κατά 86%.
Πτώση στα επαγγελματικά ταξίδια
Ακυρώσεις, αναβολές ή αλλαγές στις γενικές συνθήκες για εκδηλώσεις είναι η αιτία που σταμάτησαν τα επαγγελματικά ταξίδια.
Όπως αναμενόταν, το μερίδιο των διεθνών συμμετεχόντων μειώθηκε. Από 10% δτο προηγούμενο έτος σε 2,4% το 2020.
Αυτό επιβεβαιώνεται επίσης από τα στοιχεία του IPK World Travel Monitor. Μετά από πολλά χρόνια ισχυρής ανάπτυξης ευρωπαϊκών επαγγελματικών ταξιδιών στη Γερμανία, η αγορά παρουσίασε πτώση 62% πέρυσι.
Γερμανία: Πρώτος προορισμός για Ευρωπαίους επαγγελματίες ταξιδιώτες το 2020
Ωστόσο, η θέση της Γερμανίας στην ευρωπαϊκή αγορά παραμένει σταθερή, σύμφωνα με την Πέτρα Χεντόρφερ, πρόεδρο του διοικητικού συμβουλίου του GNTB.
“Παρά τις μειώσεις λόγω πανδημίας, μπορέσαμε να επιβεβαιώσουμε την εκτεθειμένη θέση μας ως ο πρώτος προορισμός για Ευρωπαίους επαγγελματίες ταξιδιώτες το 2020.
Με 5 εκατομμύρια επαγγελματικά ταξίδια, η Γερμανία ήταν στην κορυφή της κατάταξης. Πολύ μπροστά από τη Γαλλία και το Ηνωμένο Βασίλειο στη δεύτερη και τρίτη θέση.
Η τρέχουσα οικονομική χρήση δίνει λόγο για συγκρατημένη αισιοδοξία. Σύμφωνα με την IPK International, το 22% των ξένων ταξιδιώτες σε όλο τον κόσμο προγραμματίζουν επαγγελματικά ταξίδια φέτος.
Η Γερμανία μπορεί να επωφεληθεί από αυτό, ειδικά ως τοποθεσία MICE στον διεθνή ανταγωνισμό.
Το 81% των ερωτηθέντων που σχεδιάζουν επαγγελματικά ταξίδια στη Γερμανία σκοπεύουν να κάνουν ταξίδια MICE. Και το 36% παραδοσιακά επαγγελματικά ταξίδια”.
Διαρθρωτική αλλαγή της αγοράς
Η αγορά εκδηλώσεων στη Γερμανία υπέστη διαρθρωτικές αλλαγές πέρυσι. Τόσο από άποψη ποσότητας όσο και ποιότητας.
Μεταξύ όλων των τύπων εκδηλώσεων, τα επιχειρηματικά γεγονότα, ειδικότερα, παρουσίασαν μια ισχυρή αλλαγή προς ψηφιακές και υβριδικές μορφές.
Περίπου 2,3 εκατομμύρια εκδηλώσεις (υβριδικών, εικονικών εκδηλώσεων και πρόσωπο με πρόσωπο), με 234 εκατομμύρια συμμετέχοντες πραγματοποιήθηκαν στη Γερμανία το 2020.
Ανάκτηση αγορών
Λόγω της περιορισμένης εναέριας κυκλοφορίας και της ακύρωσης των περισσότερων διεθνών εκδηλώσεων, οι αγορές πηγών στην Ευρώπη αρχικά κέρδισαν σημασία για τη Γερμανία, εκτός από την εθνική ζήτηση.
Η Αυστρία, η Ελβετία και οι Κάτω Χώρες καταλαμβάνουν ένα έως τρία στην κατάταξη των σημαντικότερων αγορών πηγών.
Κατά συνέπεια, μια διεθνής ανάκαμψη αναμένεται σταδιακά. Με την εθνική αγορά να επιστρέφει πρώτα, ακολουθούμενη από την Ευρώπη και τέλος την υπερπόντια ζήτηση.
Ωστόσο, σύμφωνα με την IPK, η υψηλή πρόθεση για επαγγελματικά ταξίδια είναι ήδη εμφανής το 2021 για ορισμένες αγορές στο εξωτερικό. Κυρίως στην Ιαπωνία, την Κίνα, τις ΗΠΑ και τη Νότια Κορέα.
Προσαρμογή χωρητικότητας για το «Νέο τώρα»
Οι χώροι εκδηλώσεων έχουν μειώσει σημαντικά τη χωρητικότητα λόγω των απαιτήσεων υγιεινής.
Η απώλεια εσόδων το 2020 από αυτό και από τις πολλές ακυρώσεις εκδηλώσεων είναι 70%. Για το 2022, αναμένεται απώλεια εσόδων μόνο 17,7%.
“Τα κέντρα εκδηλώσεων, τα ξενοδοχεία συνεδρίων και οι τοποθεσίες εκδηλώσεων βρίσκονται σε καλή κατάσταση ακόμη και κάτω από τις πιο δύσκολες συνθήκες, υπογραμμίζει η Ιλόνα Τζαράμπεκ Πρόεδρος της EVVC.
Με τα κατάλληλα μέτρα υγιεινής και ασφάλειας, καθώς και την απαραίτητη τεχνολογία και υποδομή για να μπορούν επίσης να πραγματοποιούν υβριδικές και εικονικές μορφές τα κέντρα είναι έτοιμα για ασφαλή επανέναρξη εκδηλώσεων πρόσωπο με πρόσωπο στο «Νέο Τώρα»”.
Προοπτικές για μελλοντική ανάπτυξη
Με την αυξανόμενη ανάκαμψη των αγορών, λόγω της σταθερής προόδου της εκστρατείας εμβολιασμού και της εφαρμογής ενός ψηφιακού διαβατηρίου, οι προβλέψεις είναι αισιόδοξες για τον τομέα MICE της Γερμανίας.
Οι έρευνες του Συνεδρίου & του Βαρόμετρου Εκδηλώσεων επιβεβαιώνουν. Τα πρόσωπο με πρόσωπο γεγονότα θα επανέλθουν έντονα έως το 2022 με ένα αυξανόμενο μερίδιο υβριδικών μορφών. Tα εικονικά γεγονότα θα μειωθούν ξανά.
Το τρέχον και το επόμενο έτος μπορούν επομένως να περιγραφούν ως μεταβατικά έτη προς μια νέα κανονικότητα.