της Εύας Οικονομάκη

Στους στόχους για το δεύτερο σκέλος της επιχειρηματικής ανάπτυξης της HotelBrain αναφέρθηκε ο ιδρυτής και πρόεδρος της εταιρείας, Πάνος Παλαιολόγος, εστιάζοντας στη δημιουργία ενός ολοκληρωμένου τουριστικού προϊόντος προς τον τελικό πελάτη.

«Η νέα στρατηγική, το δεύτερο στάδιο του επιχειρηματικού σχεδίου μας επικεντρώνεται στην παροχή ενός ολοκληρωμένου τουριστικού προϊόντος προς τον τελικό πελάτη, είτε αυτός είναι ιδιώτης, είτε είναι τουριστικός πράκτορας, είτε tour operator», είπε ο επικεφαλής της HotelBrain, στο πλαίσιο του «The HotelBrain SYM.POSH!UM 2». «Βασικές επιδιώξεις είναι δύο, πρώτον να αυξήσουμε την προστιθέμενη αξία του ομίλου μας στη συνολική συστημική κατανάλωση, στο total spending των φιλοξενουμένων μας, και δεύτερον η παροχή ολοκληρωμένων και αναβαθμισμένων υπηρεσιών προς τον τελικό πελάτη με στόχο τη βελτίωση της αξίας του προϊόντος», προσέθεσε.

Όπως επεσήμανε ο ίδιος, αναλύοντας τους επόμενους στόχους της εταιρείας, αν ο μέσος πελάτης της HotelBrain δαπανά 100 ευρώ, ο όμιλος εισπράττει το 20%. «Στόχος μας είναι να αυξήσουμε το εν λόγω ποσοστό, όχι μέσω αύξησης των τιμών των δωματίων μας απαραίτητα, αλλά παρέχοντας άμεσα ή έμμεσα μεγαλύτερο εύρος υπηρεσιών και διεκδικώντας μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία», επεσήμανε, λέγοντας πως επιδίωξη είναι η παροχή ενός ενιαίου και ολοκληρωμένου προϊόντος σε ανταγωνιστικότερο κόστος και υψηλότερη ποιότητα. «Στρατηγική επιδίωξη είναι η διαμόρφωση ενός ευρύτερου οικοσυστήματος το οποίο θα παρέχει one stop solution, one stop shop στον εισερχόμενο τουρισμό της χώρας μας, κάτι που πιστεύω ότι θα κάνει τη μεγάλη διαφορά», προσέθεσε.

Ισχυρός παίκτης

Ο Π. Παλαιολόγος αναφέρθηκε και στο πρώτο σκέλος της επιχειρηματικής ανάπτυξης του ομίλου του οποίου ηγείται, εκείνο της ανάπτυξης ενός ισχυρού χαρτοφυλακίου. «Ολοκληρώσαμε το πρώτο στάδιο, και ίσως το πιο δύσκολο, του επιχειρηματικού σχεδίου μας, το οποίο ήταν η απόκτηση ιδίου ξενοδοχειακού προϊόντος μεγάλου όγκου. Μέσω μακροπρόθεσμων μισθώσεων, έχουμε ήδη το 1% του συνολικού αριθμού ξενοδοχείων της χώρας. Διαθέτουμε 95 ξενοδοχεία με 7.300 δωμάτια σε 39 προορισμούς ανά την Ελλάδα», τόνισε, επισημαίνοντας ότι η ξενοδοχειακή φιλοσοφία του ομίλου επικεντρώνεται στην κεντρική διαχείριση και την αποκεντρωμένη λειτουργία.

«Διατηρούμε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης με μια υγιή χρηματοοικονομική δομή, σχεδόν μηδενικό καθαρό τραπεζικό δανεισμό και υψηλή ρευστότητα. Έχουμε πανίσχυρη διοικητική ομάδα, άνω των 130 στελεχών και έμπειρες ομάδες εδάφους σε κάθε προορισμό που διαχειρίζονται συνολικά 2.700 εποχιακά εργαζόμενους. Προσθέτουμε κάθε χρόνο μεγάλο αριθμό ξενοδοχείων στο χαρτοφυλάκιό μας και εκτιμούμε βάσιμα ότι στα επόμενα 2-3 χρόνια θα μπορέσουμε να διπλασιάσουμε τον αριθμό των δωματίων και σε ορίζοντα 5ετίας να φτάσουμε στον τελικό μας στόχο που είναι να ξεπεράσουμε τα 20.000 δωμάτια και το 1,5 εκατ. μοναδικούς φιλοξενούμενους», επεσήμανε.

Ο τζίρος

Σύμφωνα με τον Π. Παλαιολόγο, σήμερα το συνολικό μισθωμένο ξενοδοχειακό χαρτοφυλάκιο διαμορφώνει κύκλο εργασιών, καθαρό τζίρο, άνω των 100 εκατ. ευρώ, ποσό που αντιστοιχεί σε περίπου 0,5 δισ. ευρώ συνολική κατανάλωση στην περίοδο των διακοπών των πελατών της εταιρείας. «Επομένως, το 1% επιπλέον προστιθέμενης αξίας αντιστοιχεί επιπλέον σε καθαρό έσοδο 5 εκατ. ευρώ με τα ίδια ξενοδοχεία, τις ίδιες τιμές και τους ίδιους πελάτες», είπε.