Tης Ρούλας Κωνσταντοπούλου

Καινοτομίες που αλλάζουν το τοπίο, νέα εργαλεία, συνεργασίες και η ταξιδιωτική αγορά της Ελλάδας είναι στα άμεσα σχέδια της ηγετικής ομάδας της κορυφαίας μηχανής αναζήτησης πτήσεων σε όλο τον κόσμο της skyscanner. Η Ελλάδα μάλιστα, κατατάσσεται στις μεγαλύτερες αγορές της.

Ο Γιώργος Φιλίππου Growth Manager της skyscanner ανοίγει τα χαρτιά του στο tourismtoday από την έδρα της εταιρείας στο Εδιμβούργο και μας μιλάει για τα στοιχήματα και τις προκλήσεις που θα αλλάξουν την ματιά μας στην μηχανή αναζήτησης πτήσεων.

“Η skyscanner κατατάσσει την Ελλάδα στις top αγορές της, τονίζει στο tourismtoday. Υπάρχει ήδη μία ομάδα που δουλεύει μόνο για την Ελλάδα με στόχο να δημιουργηθούν εργαλεία που θα αφορούν μόνο τον Έλληνα ταξιδιώτη -πέρα από τα εργαλεία που αφορούν σε όλο τον κόσμο.”

Όπως υπογραμμίζει στο tourismtoday “σκεφτόμαστε πάρα πολλά για την Ελλάδα γιατί είναι μία αγορά που μας ενδιαφέρει και εξετάζουμε όλα τα προϊόντα.”

“Στη Skyscanner, τονίζει προσπαθούμε να κάνουμε το ταξίδι όσο το δυνατόν πιο ξέγνοιαστο, από αεροπορικά, ξενοδοχεία, ενοικιάση αυτοκινήτου μέχρι και ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Εξερευνούμε συνεχώς νέους τρόπους που μπορούμε να βοηθήσουμε τον ταξιδιώτη, ακόμα και τα πακέτα ταξιδιωτικής ασφάλισης είναι στο τραπέζι.”

Η πλατφόρμα αναζήτησης πτήσεων που έφερε την επανάσταση δίνοντας την δυνατότητα στον ταξιδιώτη να κάνει σε πραγματικό χρόνο την πιο συμφέρουσα επιλογή κράτησης για το προορισμό αρεσκείας του, αλλάζει.

Και όπως επισημαίνει στο tourismtoday, ο  Growth Manager της, η αλλαγή και το καινούργιο είναι βασικά χαρακτηριστικά της skyscanner.

“Έχουμε αντιληφθεί ότι πρέπει να αλλάζουμε γιατί οι ταξιδιώτες και οι ανάγκες τους αλλάζουν. Άρα πρέπει να βρίσκουμε τρόπους να καλύπτουμε αυτές τις νέες ανάγκες και να κάνουμε το ταξίδι από την αναζήτηση μέχρι το τέλος του μία εύκολη υπόθεση”.

Πέρα από τα εργαλεία που βοηθούν τον ταξιδιώτη να βρει φθηνά αεροπορικά εισιτήρια για τον προορισμό που θέλει ή να βρει προορισμούς με φθηνά αεροπορικά εισιτήρια, να σχεδιάσει ένα ταξίδι σύμφωνα με το budget του ή να εμπνευστεί για ένα ταξίδι η εταιρεία αυτή την στιγμή βρίσκεται σε μία δημιουργική φάση με νέα εργαλεία που θα δώσουν λύσεις στα …αδιέξοδα κατά την διάρκεια του ταξιδιού.

Η skyscanner, φιλοδοξεί να στηρίζει και να συντροφεύει τους ταξιδιώτες από την πρώτη μέχρι την τελευταία στιγμή της απόδρασης τους. Από την κράτηση της πτήσης μέχρι το “πως θα μετακινηθώ”, “που θα φάω” και “τι θα δω”.

“Είμαστε σε μία μεγάλη και δημιουργική φάση αλλαγής, τονίζει ο Γιώργος Φιλίππου. Έχουμε οριστικοποιήσει ένα νέο πλάνο με βασικούς πυλώνες εκ των οποίων οι δύο είναι οι πιο σημαντικοί.

Ο πρώτος είναι το direct booking. Eίναι μία νέα υπηρεσία στην οποία οι ταξιδιώτες θα μπορούν να κλείνουν απευθείας μέσα από την skyscanner τόσο τα αεροπορικά τους εισιτήρια όσο και το ξενοδοχείο σε συγκεκριμένες χώρες της Ευρώπης.

Πρόκειται για μία μεγάλη αλλαγή και μία νέα λειτουργία των μηχανών αναζήτησης που θα αλλάξει το τοπίο. Δουλεύουμε σκληρά για να έχουμε όσο περισσότερες χώρες γίνεται στο direct booking.

Ένα δεύτερο το κομμάτι που αφορά και την ελληνική αγορά είναι ότι θα συντροφεύουμε τον ταξιδιώτη σε όλα του τα στάδια.

Από την αναζήτηση του προορισμού ή του επόμενου προορισμού, την ειδοποίηση καλύτερης τιμής την έμπνευση για ταξίδι με τα εργαλεία που ήδη έχουμε, το κατάλυμα, το αυτοκίνητο που θα νοικιάσει μέχρι και το τι θα κάνει στον προορισμό.

Για αυτό τον λόγο προχωρήσαμε στην συνεργασία με το trip.com και πλέον οι Έλληνες που ταξιδεύουν τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό θα έχουν την δυνατότητα να πάρουν πληροφορίες και να διαβάσουν σχόλια για τα πάντα στον προορισμό.

Από αξιοθέατα, μουσεία, δραστηριότητες μέχρι για στέκια φαγητού, καφέ, ποτού. Θέλουμε να είμαστε δίπλα στον ταξιδιώτη σε όλα τα κομμάτια της απόδρασης του και με την πληροφορία να μεταμορφώσουμε το ταξίδι σε άνετη και προσιτή εμπειρία. Περιμένουμε να δούμε την ανταπόκριση του κόσμου.”

Αν και επικρατεί η εντύπωση ότι οι αεροπορικές εταιρείες low cost “κάνουν παιχνίδι”, τα πράγματα φαίνεται να μην είναι τελικά έτσι.

“Είναι αλήθεια, τονίζει ο Γιώργος Φιλίππου ότι οι εταιρείες χαμηλού κόστους διαμορφώνουν κάπως το κλίμα.

Αλλά κάπως, γιατί δεν αναζητούν όλοι οι ταξιδιώτες το φθηνότερο αεροπορικό εισιτήριο. Υπάρχουν ταξιδιώτες που ενδιαφέρονται για την ώρα άφιξης ή για την ώρα αναχώρησης.

Για παράδειγμα η ώρα αναμονής μεταξύ πτήσεων αποτελεί επίσης κριτήριο επιλογής αεροπορικής. Ναι, διαμορφώνουν αυτές οι εταιρείες το κλίμα αλλά δεν είναι αυτή πλειοψηφία ή η πλήρης εικόνα”.

Όσον αφορά στους Έλληνες ταξιδιώτες είναι σταθεροί στις προτιμήσεις τους, τονίζει ο Γιώργος Φιλίππου.

“Οι προορισμοί που επιλέγουν είναι στην Ευρώπη και τα τελευταία χρόνια αυτό έχει ενταθεί. Οι μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις παραμένουν ψηλά στις προτιμήσεις τους, όπως και οι εγχώριοι προορισμοί που είναι επίσης ψηλά στην προτεραιότητα των Ελλήνων ταξιδιωτών.”