Μεγαλύτερη ευγνωμοσύνη νιώθουν οι άνθρωποι για τις ταξιδιωτικές τους εμπειρίες, τα μέρη που επισκέφθηκαν και τις γεύσεις που απόλαυσαν, συγκριτικά με αγορές υλικών αγαθών που πραγματοποίησαν.

Η ευγνωμοσύνη μπορεί να έχει πραγματικά οφέλη για την ψυχική υγεία, όπως η ενίσχυση της διάθεσης.

Σύμφωνα με νέα μελέτη, η έκφραση και η αίσθηση μεγαλύτερης ευγνωμοσύνης μπορεί να βασίζονται στη δαπάνη περισσότερων χρημάτων για εμπειρίες και λιγότερο σε υλικά αγαθά.

Αυτό αναφέρει ο Thomas Gilovich, καθηγητής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Cornell στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η μελέτη του Gilovich εξέτασε 1.200 online κριτικές πελατών.

Οι μισές από αυτές αφορούσαν στα αγαθά και το άλλο μισό στις ταξιδιωτικές υπηρεσίες.

Οι άνθρωποι ένιωθαν μεγαλύτερη ευγνωμοσύνη για τις ταξιδιωτικές εμπειρίες τους. Το ίδιο ένιωθαν για τα μέρη που πήγαν ή για το φαγητό που απολάμβαναν. Αυτό σε σύγκριση με τις αγορές υλικών που έκαναν, γράφουν οι ερευνητές στο περιοδικό Emotion.

Σε άλλη μελέτη, οι ερωτηθέντες μοιράστηκαν επίσης το πως αισθάνθηκαν πιο ευτυχισμένοι. Μετά την αγορά εμπειριών σε σύγκριση με την αγορά υλικών αγαθών. Οι εμπειρίες θεωρήθηκαν ο σοφότερος τρόπος να καταναλώσουν τα χρήματά τους.

Τέλος, ο συγγραφέας Amit Kumar, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Σικάγο, δήλωσε ότι αυτός ο σύνδεσμος μεταξύ ευγνωμοσύνης και αλτρουισμού “υποδηλώνει ότι τα οφέλη της βιωματικής κατανάλωσης δεν ισχύουν μόνο για τους καταναλωτές αυτών των εμπειριών αλλά για άλλους στην τροχιά τους”.