Οι τουριστικοί πράκτορες στη Βρετανία ετοιμάζονται να διαχειριστούν το αυξανόμενο λειτουργικό κόστος από τον επόμενο μήνα, καθώς ο κλάδος προειδοποιεί ότι το 2025 θα μπορούσε να είναι η πιο απαιτητική χρονιά από την περίοδο της πανδημίας του Covid-19.

Νέα Οικονομικά Βάρη για τις Επιχειρήσεις

Σύμφωνα με τον Alistair Rowland, CEO της Blue Bay Travel και πρόεδρο της ABTA, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να αυξήσουν τις πωλήσεις τους κατά 10% μόνο και μόνο για να καλύψουν τα νέα κόστη που επιβαρύνουν τον κλάδο. Οι αυξήσεις περιλαμβάνουν:

• Αύξηση των εισφορών Εθνικής Ασφάλισης από 13,8% σε 15%.

• Μείωση του ορίου καταβολής εισφορών από £9.100 σε £5.000.

• Αύξηση του εθνικού κατώτατου μισθού κατά 6,7%.

• Μείωση της ελάφρυνσης στις επιχειρηματικές εισφορές από 75% σε 40%.

Ο Rowland σημείωσε: «Το 2025 θα είναι πιο δύσκολο από οποιαδήποτε χρονιά από την πανδημία και μετά. Οι περισσότερες επιχειρήσεις θα πρέπει να κάνουν κάτι διαφορετικό, γιατί είναι απίθανο να αυξήσουν τα κέρδη τους κατά 10% φυσικά».

Αντιδράσεις των Τουριστικών Πρακτορείων

Οι πράκτορες έχουν ήδη αρχίσει να προσαρμόζονται στη νέα οικονομική πραγματικότητα. Η Althams Travel σκοπεύει να μειώσει στο μισό τον αριθμό των μαθητευόμενων που προσλαμβάνει κάθε χρόνο, ενώ θα προχωρήσει σε πιο συντηρητικές αυξήσεις μισθών.

Η Sandra McAllister, διευθύνουσα σύμβουλος της εταιρείας, σχολίασε: «Το κόστος αυξάνεται με ρυθμούς που δεν έχω ξαναδεί. Είναι μια δύσκολη περίοδος για όλους τους εμπόρους λιανικής».

Σύμφωνα με το Travel Network Group, η αύξηση των μισθολογικών εξόδων σημαίνει ότι ένα ταξιδιωτικό πρακτορείο θα πρέπει να πουλήσει επτά επιπλέον διακοπές με μέση τιμή μόνο για να καλύψει τις νέες επιβαρύνσεις για κάθε υπάλληλο.

Η Stephanie Slark, διευθύντρια μελών του δικτύου, ανέφερε ότι πολλές επιχειρήσεις επανεξετάζουν τα γενικά έξοδά τους και προχωρούν σε αλλαγές, όπως:

• Επαναδιαπραγμάτευση συμβολαίων με προμηθευτές.

• Μείωση των ενεργειακών και λειτουργικών εξόδων.

• Μετάβαση σε ψηφιακές διαδικασίες χωρίς χαρτί.

Παρόλα αυτά, σημείωσε ότι οι επεκτατικές κινήσεις δεν σταματούν, αν και κάποιες εταιρείες ενδέχεται να καθυστερήσουν τα σχέδιά τους.

Προσαρμογή με Νέες Πηγές Εσόδων

Το Advantage Travel Partnership προσφέρει συμβουλές στα μέλη του για νέες στρατηγικές αύξησης εσόδων, όπως:

• Αύξηση πωλήσεων πρόσθετων υπηρεσιών (ancillary sales).

• Επέκταση στην αγορά συναλλάγματος.

• Εκμετάλλευση τεχνολογικών λύσεων για τη βελτίωση της αποδοτικότητας.

Ο David Moon, επικεφαλής ανάπτυξης επιχειρήσεων του δικτύου, ανέφερε ότι παρά τις οικονομικές προκλήσεις, οι πράκτορες παραμένουν αισιόδοξοι. «Οι περισσότεροι αποδέχονται ότι τα αυξανόμενα κόστη θα μειώσουν τα κέρδη τους, αλλά δεν τα θεωρούν απειλή για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεών τους».

Ορισμένες εταιρείες, όπως η Spear Travels, προχωρούν κανονικά σε προσλήψεις παρά τις αυξήσεις, ενώ άλλες, όπως η Get Me To The Alps, επενδύουν σε νέα τεχνολογία για να εξισορροπήσουν τα έξοδα.

Η Αγορά Βρίσκεται σε Σημείο Καμπής

Η βιομηχανία των ταξιδιών προσαρμόζεται στις νέες οικονομικές συνθήκες, αναζητώντας τρόπους να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της. Με την άνοδο των λειτουργικών εξόδων, οι τουριστικοί πράκτορες στρέφονται προς την τεχνολογία, την αναδιαμόρφωση κόστους και τις εναλλακτικές ροές εσόδων για να εξασφαλίσουν τη βιωσιμότητά τους στο απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον του 2025.