“Φούσκα είναι και θα σκάσει”, εμμένουν παράγοντες της τουριστικής βιομηχανίας για την παγκόσμια φρενίτιδα όσον αφορά στις υπηρεσίες οικονομίας διαμοιρασμού -Airbnb, Uber κ.ά. Και οι έρευνες φαίνεται να τους δικαιώνουν.

Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες, εκτιμάται ότι θα μειώσουν την χρήση υπηρεσιών οικονομίας διαμοιρασμού και σε καταλύματα -μετά από μια σταθερή αύξηση της δημοτικότητας τους τα τελευταία τρία χρόνια- σύμφωνα με δύο πρόσφατες έρευνες.

Σύμφωνα με έρευνα της ΜMGY Global οι υπηρεσίες του είδους χάνουν την λάμψη τους.

  • Το 33% των συνολικά ερωτηθέντων δηλώνουν ότι ενδιαφέρονται για τη χρήση καταλυμάτων τύπου Airbnb, έναντι 41% πέρυσι.
  • Πάνω από επτά στους δέκα ερωτηθέντες δήλωσαν ότι δεν θέλουν να μοιράζονται τα καταλύματα τους με ξένους όταν βρίσκονται σε διακοπές.
  • Δύο στους τρεις δήλωσαν ότι προτιμούν ξενοδοχεία.
  • Περίπου το 50% αυτών των ταξιδιωτών δήλωσε ότι η αξία των παραδοσιακών ξενοδοχείων είναι ίση με εκείνη που παρέχεται από την διαμονή σε σπίτια.
  • Το 46% των millennials ενδιαφέρεται να χρησιμοποιήσει μια υπηρεσία κοινής στέγασης για διακοπές, έναντι του 31% της Gen Xers και του 22% των Baby Boomers.

Παρόμοια μείωση με αυτή στην διαμονή, δείχνει η έρευνα και για άλλες υπηρεσίες όπως τα ταξί. Σύμφωνα με την MMGY, φέτος το 73% των ταξιδιωτών δήλωσε ότι προτιμά να μοιράζεται το ταξί, έναντι 82% που ήταν το 2017.

Στην κοινή χρήση των οχημάτων, η ασφάλεια, οι υψηλές χρεώσεις ναύλων και η κουλτούρα των Uber και Lyft ήταν οι τρεις πρώτοι λόγοι για τους οποίους οι ερωτώμενοι της MMGY Global δεν θα επέλεγαν αυτές τις υπηρεσίες.

Σε σχετική έρευνα στον τέταρτο ετήσιο δείκτη της οικονομίας διαμοιρασμού, της Allianz Global Assistance:

  • Το 53% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι είναι “όχι πολύ πιθανό” ή “καθόλου πιθανό” να χρησιμοποιήσει υπηρεσίες τους είδους κατά τη διάρκεια των καλοκαιρινών ταξιδιών τους, από 50% που ήταν το 2017.

Στην έρευνα Allianz, τώρα όσον αφορά στις παραδοσιακές υπηρεσίες, το:

  • 33% των ταξιδιωτών αξιολόγησε την ποιότητα τους υψηλότερη από αυτές της κοινής οικονομίας
  • 35% αξιολόγησε καλύτερα την εμπειρία κρατήσεων
  • 44% δήλωσε ότι τις προτιμά όταν κάτι πάει στραβά στις διακοπές του.

Οι millennials, πρωταγωνιστούν στην οικονομία διαμοιρασμού αναζητώντας αξία και αυθεντικές τοπικές εμπειρίες στα ταξίδια.

Σύμφωνα με τον δείκτη Allianz, το 93% των millennials (ηλικίας 18-34 ετών) δήλωσαν ότι επιλέγουν υπηρεσίες οικονομίας διαμοιρασμού, έναντι 88% των Gen Xers (ηλικίες 35-54) και 70% των Baby Boomers (ηλικίας 55+).