Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι αποσκευές, που χρησιμοποιήθηκαν λανθασμένα αυξήθηκαν κατά τρία τέταρτα από το 2021 έως το 2022 σε 7,6 ανά 1.000 επιβάτες εν μέσω της ανόδου του αριθμού επιβατών. Αυτό αποκαλύπτει η έκθεση «Baggage IT Insights 2023» της SITA.

Η έλλειψη ειδικευμένου προσωπικού, η επανέναρξη των διεθνών ταξιδιών και η συμφόρηση στα αεροδρόμια οδήγησαν στην «εκθετική» αύξηση των ποσοστών κακής διαχείρισης αποσκευών στο υψηλό δέκα ετών των 26 εκατομμυρίων.

  • Το ποσοστό κακών χειρισμών του 2022 ήταν συξημένο 75% σε σχέση με το προηγούμενο έτος λόγω της πίεσης των ελλείψεων προσωπικού και των επιχειρήσεων μετά τον Covid.
  • Το ποσοστό των αποσκευών που καθυστέρησαν κατά τη μεταφορά αυξήθηκε στο 42%. Αυτό αποδίδεται στην αναζωπύρωση των διεθνών και μεγάλων ταξιδιών, που οδήγησε σε σφάλματα φόρτωσης και σε μεγαλύτερα ποσοστά λανθασμένου χειρισμού.
  • Η αποτυχία φόρτωσης αποσκευών αντιπροσώπευε το 18% όλων των αποσκευών που δεν χειρίστηκαν σωστά το 2022, αντιπροσωπεύοντας μείωση κατά 3% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Τα σφάλματα φόρτωσης υπερδιπλασιάστηκαν σε σχέση με το προηγούμενο έτος, αντιπροσωπεύοντας το 9% όλων των καθυστερημένων αποσκευών το 2022, γεγονός που οφείλεται στις λειτουργικές πιέσεις στα συστήματα αποσκευών.

Οι επιβάτες που πετούσαν στην Ευρώπη ήταν πιο επιρρεπείς στην απώλεια αποσκευών σε σύγκριση με άλλα μέρη του κόσμου.
Συνολικά χάθηκαν 15,7 αποσκευές ανά 1.000 επιβάτες στην Ευρώπη έναντι 6,35 στη Βόρεια Αμερική και 3,04 στην Ασία.

Τα σφάλματα φόρτωσης υπερδιπλασιάστηκαν σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αντιπροσωπεύοντας το 9% όλων των καθυστερημένων αποσκευών το 2022, που προέρχονται από λειτουργικές καταπονήσεις στα συστήματα αποσκευών.

Η αύξηση του ποσοστού κακού χειρισμού έρχεται μετά από περισσότερο από μια δεκαετία μείωσης του.

Σημαντικές βελτιώσεις των διαδικασιών συνέβαλαν στη μείωση του ποσοστού λανθασμένου χειρισμού ανά χίλιους επιβάτες κατά 59,7% μεταξύ 2007 και 2021.

Οι σάκοι μεταφοράς αποτελούσαν ιστορικά την πλειονότητα των κακομεταχειρισμένων σάκων. Αυτό δεν ήταν διαφορετικό το 2022, με αύξηση κατά μία ποσοστιαία μονάδα σε σχέση με το 2021, ανεβάζοντας το ποσοστό των σάκων που καθυστέρησαν κατά τη μεταφορά στο 42%.

Η αύξηση αυτή αποδίδεται στην αναζωπύρωση των διεθνών και μακρινών ταξιδιών, που οδηγούν σε λάθη φόρτωσης και μεγαλύτερα ποσοστά λανθασμένου χειρισμού κατά τη μεταφορά.

Ανάγκη περαιτέρω ψηφιοποίησης επεξεργασίας αποσκευών

Η συνολική αύξηση του κακού χειρισμού έχει τονίσει την ανάγκη περαιτέρω ψηφιοποίησης της επεξεργασίας αποσκευών, υπογραμμίζει η SITA.

Ο κλάδος στρέφει την εστίαση του στην ψηφιοποίηση και τον αυτοματισμό. Οι επενδύσεις τεχνολογίας που προσφέρουν μεγαλύτερη αυτοματοποίηση και αυτοεξυπηρέτηση,  αποτελούν κορυφαία προτεραιότητα.

Η επένδυση σε πληροφορίες για την κατάσταση των αποσκευών σε πραγματικό χρόνο έχει καταστεί βασική προτεραιότητα για τις αεροπορικές εταιρείες.
Ήδη, το 57% των αερομεταφορέων παρέχουν στο προσωπικό τους πρόσβαση μέσω κινητού τηλεφώνου σε πληροφορίες για την κατάσταση των αποσκευών σε πραγματικό χρόνο.

Το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί σημαντικά στο 84% έως το 2025, ενώ το 67% των αεροπορικών εταιρειών σχεδιάζει να προσφέρει πληροφορίες για την κατάσταση των αποσκευών σε πραγματικό χρόνο απευθείας στους επιβάτες, σημειώνοντας σημαντική βελτίωση σε σχέση με το 25% σήμερα.

Η SITA εκτιμά ότι η αυτοματοποίηση των λειτουργιών πτήσης θα μπορούσε να εξοικονομήσει τη βιομηχανία έως και 30 εκατομμύρια δολάρια ετησίως.

Η πρόσφατη συνεργασία της Lufthansa και της SITA με τη χρήση της τεχνολογίας στοχεύει στην ψηφιοποίηση της διαδικασίας χειροκίνητης πτήσης και τα αποτελέσματα του Proof of Concept υποδηλώνουν ότι μπορούν να επαναφέρουν αυτόματα έως και το 70% των κακοχειρισμένων αποσκευών της Lufthansa στο αεροδρόμιο του Μονάχου.