Η Air India, η ANA, η Japan Airlines και η Emirates ακύρωσαν ορισμένες υπηρεσίες προς τις Ηνωμένες Πολιτείες λόγω ανησυχιών ότι η ανάπτυξη ασύρματων δικτύων 5G θα μπορούσε να επηρεάσει τα ραδιόμετρα στα αεροσκάφη που χρησιμοποιούνται σε αυτές τις διαδρομές.

Η Emirates ανακοίνωσε την Τρίτη ότι πτήσεις προς Βοστώνη (BOS), Σικάγο (ORD), Ντάλας Φορτ Γουόρθ (DFW), Χιούστον (IAH), Μαϊάμι (MIA), Νιούαρκ (EWR), Ορλάντο (MCO), Σαν Φρανσίσκο (SFO) και Το Seattle (SEA) θα ανασταλεί από τις 19 Ιανουαρίου.

Η Emirates πρόσθεσε ότι αυτή η αναστολή θα είναι σε ισχύ μέχρι νεωτέρας.

Αργότερα την Τρίτη η AT&T και η Verizon ανακοίνωσαν ότι θα καθυστερήσουν την ενεργοποίηση του 5G σε ορισμένους πύργους γύρω από ορισμένα αεροδρόμια.

Η AT&T έκανε την ανακοίνωση καθώς συνεργάζεται με την αεροπορική βιομηχανία και την Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ για περισσότερες πληροφορίες, σύμφωνα με δήλωση της εκπροσώπου της AT&T, Μέγκαν Κέττερερ.

«Είμαστε απογοητευμένοι από την αδυναμία της FAA να κάνει αυτό που έχουν κάνει σχεδόν 40 χώρες, δηλαδή να αναπτύξουν με ασφάλεια την τεχνολογία 5G χωρίς να διαταράξουν τις αεροπορικές υπηρεσίες, και την προτρέπουμε να το κάνει έγκαιρα».

Οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες ανησυχούν για ένα πιθανό «χάος» που προκαλείται από την ανάπτυξη του 5G στις Ηνωμένες Πολιτείες, φόβος που οφείλεται στους κινδύνους παρεμβολής μεταξύ των συχνοτήτων που χρησιμοποιεί αυτή η τεχνολογία κινητού Διαδικτύου και των οργάνων που είναι απαραίτητα για την προσγείωση αεροσκαφών.

Οι συχνότητες που χρησιμοποιούνται από το 5G είναι πράγματι κοντά σε αυτές που χρησιμοποιούνται από τα ραδιόμετρα των αεροσκαφών. Οι αμερικανικές εταιρείες τηλεφωνίας έχουν πληρώσει δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια για να τους εκχωρηθεί η ζώνη συχνοτήτων που κυμαίνεται από 3,7 έως 3,98 gigahertz (GHz) για τις ανάγκες του 5G.

Ο τομέας των αερομεταφορών φοβάται ότι αυτό θα ανακατέψει τα δεδομένα από τα ραδιοϋψόμετρα, απαραίτητα για τα νυχτερινά όργανα, ιδίως για την προσγείωση ή σε περίπτωση κακής ορατότητας. Αυτά λειτουργούν στο φάσμα 4,2 έως 4,4 GHz.

Εάν δεν υπάρχει κίνδυνος άμεσης παρεμβολής μεταξύ των συχνοτήτων, η ισχύς μετάδοσης των κεραιών 5G ή μέρος των εκπομπών που κατευθύνονται προς τα πάνω θα μπορούσε να δημιουργήσει πρόβλημα για ορισμένα υψόμετρα, πιθανόν να μπλοκαριστεί από αυτές τις κοντινές συχνότητες.

Η Airbus και η Boeing είχαν ειδοποιήσει τις αμερικανικές αρχές τον Δεκέμβριο για αυτές τις πιθανές παρεμβολές. Η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας FAA αποφάσισε να αναβάλει την έναρξη του 5G για τις 19 Ιανουαρίου για να διασφαλίσει την τέλεια ασφάλεια του συστήματος.

Η FAA έχει επικυρώσει τη χρήση δύο μοντέλων ραδιοϋψόμετρου και έχει δώσει την έγκρισή της για 48 από τα 88 αμερικανικά αεροδρόμια που επηρεάζονται άμεσα από τον κίνδυνο παρεμβολής 5G.

Στην Ευρώπη , η βασική ζώνη συχνοτήτων για το 5G έχει οριοθετηθεί μεταξύ 3,4 και 3,8 GHz, συχνότητες λιγότερο κοντά σε αυτές των ραδιοϋψόμετρων από ό,τι στον Ατλαντικό. Στη Νότια Κορέα , οι συχνότητες 5G δεν υπερβαίνουν τα 3,7 GHz.