Η πρώτη συνάντηση των δύο ομάδων εργασίας του Συμβουλίου Φορέων Λιμένος Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε με τη συμμετοχή της διοίκησης και στελεχών της ΟΛΘ ΑΕ, με στόχο τον προγραμματισμό των μελλοντικών δράσεων για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία και στην καλύτερη εξυπηρέτηση των χρηστών του λιμανιού.
Στη σύσκεψη της ομάδας εργασίας «Επιβατική κίνηση: Ακτοπλοΐα – Κρουαζιέρα – Υδατοδρόμιο» συζητήθηκαν τα θέματα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης, της ενίσχυσης της κρουαζιέρας για τα επόμενα χρόνια, της συνεργασίας με τους αρμόδιους φορείς του τουρισμού, καθώς και της αξιοποίησης του κτιρίου του επιβατικού σταθμού.
Σε ό,τι αφορά το θέμα της ακτοπλοϊκής σύνδεσης, ο πρόεδρος του ΔΣ της ΟΛΘ ΑΕ, Γιάννης Παντής, ανέφερε ότι η διοίκηση θα αναλάβει πρωτοβουλία για συνάντηση με τις ακτοπλοϊκές εταιρίες, προκειμένου να προωθηθεί η σύνδεση της Θεσσαλονίκης με τις Σποράδες και νησιά του Αιγαίου. Παράλληλα, τόνισε πως η ΟΛΘ ΑΕ θα υποστηρίξει κάθε προσπάθεια φορέα που θα μπορούσε να επενδύσει για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Θεσσαλονίκης – Σποράδων. Επισήμανε επίσης την προτεραιότητα που έχει η δημιουργία ακτοπλοϊκής σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Σμύρνης. Για τον τομέα της κρουαζιέρας ανέφερε ότι πρέπει να υπάρξει συντονισμένη δράση με τον Οργανισμό Τουρισμού Θεσσαλονίκης και όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, προκειμένου να προωθηθεί ολοκληρωμένο τουριστικό πακέτο στους tour operators.
Ο κ. Παντής ενημέρωσε τους φορείς για την πρωτοβουλία της διοίκησης να προχωρήσει σε εξωτερικές παρεμβάσεις για τον εξωραϊσμό του κτιρίου του επιβατικού σταθμού, σύμφωνα με τις οδηγίες της Εφορείας Νεωτέρων Μνημείων.
Από την πλευρά του, ο διευθύνων σύμβουλος της ΟΛΘ ΑΕ, Δημήτρης Μακρής, επισήμανε ότι η διοίκηση θα αναλάβει συγκεκριμένη πρωτοβουλία ενημερώνοντας το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας για την επαφή με τους ακτοπλόους, με σκοπό την διερεύνηση της δυνατότητας επαναλειτουργίας ακτοπλοϊκών συνδέσεων από τον λιμένα της Θεσσαλονίκης. Επίσης, ανέφερε ότι θα συνεχιστούν οι επαφές με τις ενδιαφερόμενες εταιρίες και τους φορείς του Δημοσίου για την έναρξη της σύνδεσης Θεσσαλονίκης – Σμύρνης. Σχετικά με την κρουαζιέρα επισήμανε ότι παρουσιάζει ανοδική πορεία, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι για το 2015 αναμένεται να καταπλεύσουν στο λιμάνι τουλάχιστον 31 πλοία με περισσότερους από 20.000 επιβάτες. Πρόσθεσε δε ότι θα πρέπει να υπάρξει συντονισμένη προσπάθεια τόσο για το 2016, όσο και για το 2017, δεδομένου ότι τα «πακέτα» για την επόμενη χρονιά θα κλείσουν το αργότερο το Νοέμβριο του 2015. Παράλληλα, ανέφερε ότι η ΟΛΘ ΑΕ έχει ξεκινήσει τη διαδικασία έκδοσης άδειας υδατοδρομίου τεσσάρων θέσεων υδροπλάνων, με σκοπό να μπορεί να ανταποκριθεί στη ζήτηση της θερινής περιόδου του 2016.
Στη διάρκεια της σύσκεψης οι εκπρόσωποι των φορέων διατύπωσαν πολύ ενδιαφέρουσες προτάσεις για το συντονισμό των ενεργειών σχετικά με τη δημιουργία και προώθηση τουριστικού πακέτου, για τη συνεργασία στον τομέα της κρουαζιέρας με άλλα λιμάνια του εσωτερικού και του εξωτερικού και τη συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις.
Στη συνάντηση της δεύτερης ομάδας εργασίας «Εμπορική Κίνηση: Εγχώρια προς εξαγωγή εμπορευματοκιβώτια – Αναβάθμιση της σύνδεσης με το οδικό και το σιδηροδρομικό δίκτυο – Βελτίωση παρεχόμενων υπηρεσιών» συζητήθηκε εκτενώς τόσο το θέμα των συνδέσεων του λιμανιού, όσο και του εξειδικευμένου προσωπικού που απαιτείται για την παροχή της νέας υπηρεσίας για τα εγχώρια προς εξαγωγή εμπορευματοκιβώτια.
Ο κ. Μακρής επισήμανε ότι η διοίκηση ανέδειξε το πρόβλημα των οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων του λιμανιού και τόνισε ότι τη σημασία να κινηθούν άμεσα οι διαδικασίες για χρηματοδότηση των απαιτούμενων έργων στο πλαίσιο της νέας προγραμματικής περιόδου 2014 – 2020.
Στο ζήτημα των εγχώριων προς εξαγωγή εμπορευματοκιβωτίων υπογράμμισε ότι καταβάλλονται συστηματικές προσπάθειες για την πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού, επισημαίνοντας ότι το λιμάνι θα προσπαθήσει να ανταποκριθεί στην παροχή αυτής της υπηρεσίας μέχρι την 1η Ιανουαρίου του 2016.
Οι εκπρόσωποι των φορέων διατύπωσαν προτάσεις σε θέματα που αφορούν στις παρεχόμενες υπηρεσίες, αναφέρθηκαν σε προβλήματα που συνδέονται με τα αποθήκευτρα των εμπορευμάτων λόγω της επιβολής των τραπεζικών περιορισμών, ενώ εξέφρασαν την ικανοποίησή τους για την άμεση παρέμβαση της διοίκησης, ώστε να λυθεί το πρόβλημα των συναλλαγών κατά τη διάρκεια της τραπεζικής αργίας. Προτάχθηκε επίσης η ανάγκη σύνδεσης του λιμανιού με κέντρα logistics στην ευρύτερη περιοχή και για δημιουργία εμπορευματικού κέντρου εντός του αστικού ιστού (city logistics), καθώς και η συνεργασία με κέντρα επιχειρηματικότητας.
Ο κ. Παντής τόνισε πως στόχος της διοίκησης είναι η όσο το δυνατόν καλύτερη συνεργασία με τους φορείς – χρήστες, προκειμένου να αυξάνεται η αξία του λιμανιού και κάλεσε τους παρευρισκομένους να καταθέσουν λεπτομερείς προτάσεις για όλα τα ζητήματα που έχουν σχέση με τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Η επόμενη συνάντηση των δύο ομάδων εργασίας πρόκειται να πραγματοποιηθεί εντός του Σεπτεμβρίου, για τη λεπτομερή εξέταση των προτάσεων των φορέων.
Στην ομάδα εργασίας για την επιβατική κίνηση συμμετείχαν εκπρόσωποι του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, του Εμπορικού Συλλόγου, της Ομοσπονδίας Επαγγελματιών και Εμπόρων Νομού Θεσσαλονίκης, του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων και του Μουσείου Φωτογραφίας.
Στην ομάδα εργασίας για την εμπορική κίνηση συμμετείχαν εκπρόσωποι του Δήμου Θεσσαλονίκης, του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος, του Συλλόγου Εκτελωνιστών, του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου, του Βιοτεχνικού Επιμελητηρίου, του Εμπορικού Συλλόγου, της Ομοσπονδίας Βιοτεχνικών Σωματείων Θεσσαλονίκης και του Συλλόγου Ναυτικών Πρακτόρων.