Να κρατήσει τις υπηρεσίες που προσφέρει στους πελάτες του σε υψηλά στάνταρ, αλλά και να μειώσει το εργασιακό κόστος, όπως επιβάλλει η νομοθεσία για τις ΔΕΚΟ, επιχειρεί ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά Α.Ε.

Το διοικητικό συμβούλιο του ΟΛΠ αποφάσισε να υπογράψει νέες συλλογικές συμβάσεις εργασίας με τα Σωματεία εργαζομένων του ΟΛΠ μέχρι την 1η Απριλίου 2012, και ειδικότερα μόλις ολοκληρωθούν οι διαβουλεύσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές.

Σημειώνεται ότι από το τέλος του 2009 μέχρι σήμερα το προσωπικό του ΟΛΠ Α.Ε. μειώθηκε κατά 410 άτομα και το κόστος εργασίας σε σχέση με τον κύκλο εργασιών του από 71% στο 51%. Ιδιαίτερη σημασία έχει και το γεγονός ότι τα έτη 2010 και 2011 υπήρξαν κερδοφόρα, όπως αναμένεται να γίνει και το 2012, σύμφωνα με τον ΟΛΠ.

Όμως η οριζόντια μείωση των αποδοχών των εργαζομένων, εφόσον δεν μελετηθεί και εφαρμοσθεί σωστά ενδέχεται να επηρεάσει σημαντικά την ποιότητα υπηρεσιών που προσφέρει το λιμάνι.

Ενδεικτικό είναι και το παράδειγμα που φέρνει ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ, Γιώργος Ανωμερίτης. «Το λιμάνι δεν είναι μια συνήθης ΔΕΚΟ. Παρέχει υπηρεσίες στους πελάτες του (το 2011 πραγματοποιήθηκαν 25.000 αφίξεις πλοίων) 24 ώρες το 24ώρο με τρείς βάρδιες, επί 365 ημέρες το χρόνο», υπογραμμίζει και προσθέτει:

«Τυχόν περιοριστικές πολιτικές στη λειτουργία του, θα επηρεάσουν αφ’ ενός τον κύκλο εργασιών του και αφ’ ετέρου το επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών του, με τους οποίους έχει συνάψει σε όλους τους τομείς δραστηριότητάς του (εμπορευματοκιβώτια, κρουαζιέρα, ακτοπλοΐα και car-terminal) μακροχρόνιες συμβάσεις εξυπηρέτησης».

Ωστόσο ο κ. Ανωμερίτης αναγνωρίζει ότι απαιτείται περαιτέρω μεταρρύθμιση των εργασιακών και λειτουργικών δομών του, ώστε να αυξηθεί η ανταγωνιστικότητά του.

Οι περικοπές

Η νέα ΣΣΕ που θα έχει υπογραφεί μέχρι την 1η Απριλίου 2012, θα υπογραφεί στη βάση του πρόσφατου νόμου που ψήφισε η Βουλή ότι «είναι υποχρεωτική η σύναψη νέων ΣΣΕ εντός τριμήνου. Σε περίπτωση μη υπογραφής θα ισχύουν οι γενικές διατάξεις της Εθνικής ΣΣΕ».

Σημειώνεται ότι μέχρι τώρα και κατ’ εφαρμογή του νόμου 4024/2011, το δ.σ. του ΟΛΠ έχει αποφασίσει τη μείωση των αποδοχών του Νοεμβρίου 2011 κατά 6% και του Δεκεμβρίου 2011 κατά 8%. Σημειώνεται ότι βάσει του νόμου 4024 οι συνολικές αποδοχές θα έπρεπε να μειωθούν κατά 35% σε σχέση με το επίπεδο αποδοχών του Δεκεμβρίου 2009.

Η μικρότερη μείωση οφείλεται στη σταδιακή μείωση που επήλθε από το 2009 έως τον Οκτώβριο 2011 κατά 29% το Νοέμβριο και κατά 27% το Δεκέμβριο. Επίσης το δ.σ. του ΟΛΠ έχει αποφασίσει τη καθιέρωση ρεπό κατά 50% για την παρεχόμενη εργασία κατά τα Σαββατοκύριακα και τις εορτές και τη μείωση κατά 20% των αμοιβών υπερωριών – αργιών και όλων των επιδομάτων ευθύνης.

Διαγωνισμός

Εν τω μεταξύ το δ.σ. του ΟΛΠ Α.Ε. αποφάσισε τη διενέργεια δημόσιου, ανοιχτού, διεθνούς διαγωνισμού για την ανάθεση του έργου παροχής υπηρεσιών στελέχωσης και λειτουργίας των μηχανημάτων ελέγχου ασφάλειας στις πύλες εισόδου-εξόδου των Επιβατικών Σταθμών Εξωτερικού (κρουαζιέρα) για δύο τουριστικές περιόδους (2012 και 2013).

Σημειώνεται ότι από την άνοιξη του 2012 ο ΟΛΠ Α.Ε. θα διαθέτει τρεις Σταθμούς Επιβατών Κρουαζιέρας, μεγάλου μεγέθους, αντί στην ουσία για έναν, τον οποίο μέχρι σήμερα διέθετε. Οι τρεις αυτοί σταθμοί με σύγχρονες ηλεκτρονικές Πύλες (X Rays) αποσκευών και προσώπων (Αγίου Νικολάου(Α), Θεμιστοκλέους (Β) και Μιαούλη (Γ) θα εξυπηρετούν πλέον επαρκώς την αυξημένη κατά 35% κίνηση επιβατών κρουαζιέρας, που παρατηρήθηκε το 2011.

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε., Γιώργος Ανωμερίτης, «Αποδεικνύουμε συνεχώς το ειδικό ενδιαφέρον μας για την κρουαζιέρα και στην ανάδειξη του Πειραιά ως βασικού κόμβου (hub). Μετά τα σταθερά τιμολόγια από το 2013 έως το 2016, τις πρόσθετες εκπτώσεις και τα νέα λιμενικά έργα στην Ακτή Μιαούλη τριπλασιάζουμε τους χώρους υποδοχής (από ένα κτήριο θα λειτουργούν το 2012 τρία) και εκσυγχρονίζουμε τους χώρους (Πύλες) εισόδου και εξόδου των επιβατών στη χώρα μας.

Μαζί με την επέκταση του νότιου λιμένα κρουαζιέρας και τους προβλεπόμενους νέους χώρους υποδοχής επ’ αυτών (με συμβάσεις παραχώρησης) το λιμάνι του Πειραιά καθίσταται το μεγαλύτερο της Μεσογείου».