Τον κώδωνα του κινδύνου κρούει η ΟΦΑΕ για το ζήτημα των παράνομων μεταφορών, οι οποίες, όπως τονίζει σε ανακοίνωσή της, κοστίζουν το 1% του ΑΕΠ της χώρας.

Η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδας ανακοινώνει τις προτάσεις της για τον περιορισμό και την πάταξη του φαινομένου των παράνομων μεταφορών. Ειδικότερα προτείνει:

 Να επανδρωθούν τα Μικτά Κλιμάκια Ελέγχου με σύγχρονο εξοπλισμό, με Βαν, με ηλεκτρονικά μέσα διασταυρώσεων στοιχείων εμπορευμάτων και μεταφορέα και περισσότερο στις εισόδους και εξόδους της χώρας μας όπου περιορίζεται κατά πολύ ο αριθμός προσωπικού αλλά και των ελέγχων για παράνομες μεταφορές και παράνομη διακίνηση εμπορευμάτων, που θα φέρει πολύ σημαντικά αποτελέσματα και για τον κλάδο, και για τους εργαζόμενους, αλλά και για την εθνική οικονομία.

 Ιδιαίτερα τα χερσαία σύνορά μας στον Προμαχώνα, τους Ευζώνους, το Ορμένιο, τους Κήπους, την Κρυσταλλοπηγή, την Κακαβιά, την Δοϊράνη και τη Νίκη και επιπλέον κλιμάκια στους παρακαμπτήριους του εθνικού δικτύου που είναι γεμάτοι από Τουρκικά, Μολδαβίας, FYROM, Αλβανικά, Σερβικά, Ουκρανικά και Ρωσικά καθώς και στα τρία λιμάνια μας, Πάτρας, Κορίνθου και Ηγουμενίτσας να είναι επανδρωμένοι με τελωνειακό υπάλληλο, υπάλληλο του τμήματος Συγκοινωνιών, υπάλληλο της επιθεώρησης εργασίας ή υπάλληλο του Ο.Α.Ε.Δ. υπάλληλο ιατρό για κρέατα κλπ καθώς και εκπρόσωπο των αυτοκινητιστών γιατί σήμερα μεγάλος αριθμός ελλήνων οδηγών εργάζεται σε οχήματα ταξινομημένα σε Βουλγαρία, Κύπρο και Γερμανία τα περισσότερα ελληνικών συμφερόντων.

 Επίσης, σημειώνει ότι ένα ακόμη μέτρο που εφαρμόζεται εδώ και πολλά χρόνια σχεδόν σε όλες τις χώρες, φέρνοντας πολύ θετικά αποτελέσματα για την ασφάλεια, για την οικονομία και για την ισονομία, αλλά δεν εφαρμόζεται στην Ελλάδα, είναι η επί τόπου είσπραξη των προστίμων που επιβάλλονται για παραβάσεις μεταφοράς και του Κ.Ο.Κ. και αφού αποκατασταθεί η παράβαση.

“Η ΟΦΑΕ κρούει τον κώδωνα του κινδύνου και ζητάει να γίνουν επιτέλους αποτελεσματικοί έλεγχοι στα σημεία εισόδου της χώρας ή τουλάχιστον στα κυριότερα από αυτά. Πρέπει επιτέλους η Ελλάδα να πάψει να είναι και να θεωρείται από πολλούς ξένους ξέφραγο αμπέλι, γιατί γνωρίζουν ότι και παράβαση μεταφοράς ή του ΚΟΚ να έχουν δεν υπάρχει επίσημα ποινή αλλά αδιαφορία”, καταλήγει η ανακοίνωση της ΟΦΑΕ.