Δέκτης έντονων καταγγελιών τις τελευταίες ημέρες, από μέρους αυτοκινητιστών και πρωτοβαθμίων σωματείων αυτοκινητιστών διεθνών μεταφορών, οι οποίοι διαμαρτύρονται, καθώς τα οχήματά τους παραμένουν ακινητοποιημένα στα τελωνεία εξόδου της χώρας, εξ’ αιτίας του γεγονότος ότι το τελωνείο αδυνατεί να τους προμηθεύσει με άδειες τρίτων χωρών, επειδή δεν έχει λάβει τα έντυπα των αδειών από το υπουργείο Μεταφορών έχει γίνει η ΟΦΑΕ, σύμφωνα με ανακοίνωση της.

Όπως τονίζεται, το Σάββατο 23/01/16 και την Κυριακή 24/01/16 στο Τελωνείο Ηγουμενίτσας δημιουργήθηκε πρόβλημα με αυτοκινητιστές που ταξίδευαν στο εξωτερικό και όπως πληροφορηθήκαμε, δεν μπόρεσαν να προμηθευτούν με άδειες τρίτων χωρών του νέου έτους, όπως Σερβίας, γιατί δεν είχαν σταλεί ακόμη στο τελωνείο.Κάποιοι μάλιστα αναγκάστηκαν να φύγουν τελικά χωρίς άδειες μετά από διαπληκτισμούς που είχαν με τους τελωνειακούς υπαλλήλους στο τελωνείο Ηγουμενίτσας. Αλλά και στο Tελωνείο Ευζώνων δεν έχουν σταλεί, όπως πληροφορηθήκαμε από τον ίδιο το Διευθυντή του τελωνείου, άδειες διέλευσης Ρωσίας, Καζακστάν, Ουζμπεκιστάν κ.α. και ενδεχομένως και σε άλλα συνοριακά τελωνεία της χώρας.

Ήδη υπάρχουν καταγγελίες και από άλλους αυτοκινητιστές .Το αποτέλεσμα είναι να παρατηρούνται ακινητοποιήσεις φορτηγών οχημάτων  και να μην διενεργούνται μεταφορές από ελληνικά φορτηγά στο εξωτερικό, επειδή για άλλη μία φορά δεν μεριμνήθηκε έγκαιρα από το Υπουργείο Μεταφορών, η διανομή των αδειών του έτους 2016, σύμφωνα με την ΟΦΑΕ.

Επιπλέον, τα οχήματα που μεταφέρουν ευπαθή εμπορεύματα, με προορισμό χώρες όπως το Καζακστάν, το Ουζμπεκιστάν, τη Ρωσία, για τις οποίες, οι άδειες του 2016 δεν έχουν ακόμη διανεμηθεί στους συνοριακούς σταθμούς, κινδυνεύουν με αλλοίωση των μεταφερόμενων εμπορευμάτων.Ενώ, σε κάθε περίπτωση μη ολοκλήρωσης της εκάστοτε μεταφοράς, θα προκύψουν και απαιτήσεις  από τον αποστολέα προς το μεταφορέα των εμπορευμάτων.

Η κατάσταση αυτή δυστυχώς διαπιστώνεται κάθε χρόνο, όπου παρατηρούνται καθυστερήσεις μέχρι το τέλος Ιανουαρίου κάθε έτους και δεν έχουν αποσταλεί οι κάρτες από το Υπουργείο στα αρμόδια τελωνεία.

Η Ο.Φ.Α.Ε. έχει επισημάνει κατ’ επανάληψη το πρόβλημα στο Υπουργείο Μεταφορών αλλά και έχει καταθέσει με το υπ’ αριθμ. Α7/1000-24-6-2014 υπόμνημά της, πρόταση για τον τρόπο χορήγησης των αδειών τρίτων χωρών, η οποία είναι βασισμένη στα διεθνή πρότυπα διαδικασίας χορήγησης των αδειών τρίτων χωρών, πλην όμως το Υπουργείο , ουδέποτε την έλαβε υπ’ όψη του, ούτε έλαβε οποιαδήποτε πρωτοβουλία για διαβούλευση προς υλοποίησή της

Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ότι, σε μία περίοδο μακρόχρονης οικονομικής κρίσης και εξουθένωσης των αυτοκινητιστών, σκληρού και αθέμιτου ανταγωνισμού από την παράνομη μεταφορά και τα φορτηγά τρίτων χωρών, συνεχούς μείωσης των κομίστρων, αύξησης των εξόδων και παρεμβολής άπειρων οικονομικών εμποδίων π.χ. capital controls, σε συνθήκες βαρυχειμωνιάς, αυτοκινητιστές διεθνών μεταφορών παραμένουν εγκλωβισμένοι στα συνοριακά τελωνεία, με αποτέλεσμα να ζημιώνονται από τη μη πραγματοποίηση ή την καθυστέρηση των μεταφορών, την επαύξηση των ημερομισθίων των οδηγών και τις ημεραργίες των φορτηγών τους

Επειδή είναι τουλάχιστον η έκτη χρονιά που διαπιστώνεται το ίδιο φαινόμενο, η Ο.Φ.Α.Ε.  αυτή τη φορά δεν πρόκειται να αρκεστεί στις επισημάνσεις και τις διαμαρτυρίες.

Η ΟΦΑΕ, ζητάει με έγγραφο της , να διερευνηθούν άμεσα οι πειθαρχικές ευθύνες των υπαλλήλων οι οποίοι ενέχονται στην έκδοση και διακίνηση των αδειών τρίτων χωρών, από όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, προκειμένου να αναζητηθούν και να αποδοθούν οι δέουσες πειθαρχικές ευθύνες για τις απαράδεκτες αυτές καθυστερήσεις, αλλά και να ληφθούν τα αναγκαία μέτρα προς αποτροπή επανάληψής τους.

Ακόμα, επιφυλάσσεται, σε συνεργασία με τους αρμόδιους αυτοκινητιστές και τα πρωτοβάθμια σωματεία στους, για την υποβολή μηνυτήριας αναφοράς κατά παντός υπευθύνου για παράβαση καθήκοντος καθώς επίσης και για τις αστικές αξιώσεις των αυτοκινητιστών, που υπέστησαν τις παραπάνω ζημίες εξ’ αιτίας της υπηρεσίας σας.