Το υπουργείο Οικονομικών, θέτει σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο της Υ.Α. για την εφαρμογή του νόμου 21 ν. 4321/2015, καθώς όπως φαίνεται αδυνατεί να εφαρμόσει ένα νόμο που έχει ήδη ψηφιστεί σύμφωνα με ανακοίνωση της ΟΦΑΕ..

Σύμφωνα με τις πολυάριθμες καταγγελίες της ΟΦΑΕ τα τελευταία χρόνια, ο κλάδος των αυτοκινητιστών πλήττεται από τον αθέμιτο ανταγωνισμό μεταφορικών και διαμεταφορικών επιχειρήσεων ελληνικών ή μικτών συμφερόντων, οι οποίες για λόγους φορολογικούς μεταφέρουν την έδρα τους στη Βουλγαρία, την Κύπρο και σε άλλες χώρες και στη συνέχεια, λειτουργώντας με χαμηλότερο κόστος, διενεργούν ανενόχλητοι το μεταφορικό τους έργο στην Ελλάδα, υποκλέπτοντας το έργο των Ελλήνων μεταφορέων.

Για πρώτη φορά, ψηφίστηκε ένας νόμος που θα μπορούσε να αλλάξει την ανεπίτρεπτη αυτή κατάσταση που επικρατεί, και αμέσως μετά ακολουθεί μια Υ.Α. η οποία τον αναιρεί πριν καν εφαρμοστεί.

Η ΟΦΑΕ χαιρέτισε τη ρύθμιση αυτή αμέσως μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου, διότι η εξίσωση της φορολογικής μεταχείρισης με τα ισχύοντα στην Ελλάδα αποστερεί από τις επιχειρήσεις αυτές το προνόμιο που τους προσδίδει η μετεγκατάσταση στη Βουλγαρία, την Κύπρο κτλ. ενώ, όπως ορθά έχει επισημάνει και η ίδια η Υπουργός σε συνέντευξή της, η καταπολέμηση των τριγωνικών συναλλαγών θα αυξήσει τα έσοδα στα κρατικά ταμεία, αλλά θα επιφέρει και μείωση τιμών βασικών προϊόντων.

Η ΟΦΑΕ, σε επιστολή προς το Υπουργείο Οικονομικών θέτει αναλυτικά τα πλεονεκτήματα αλλά και την αποκατάσταση του δίκαιου και υγιούς ανταγωνισμού που θα φέρει στον κλάδο των μεταφορών η άμεση και απαρέγκλιτη εφαρμογή του άρθρου 21 ν. 4321/2015. Σε οποιαδήποτε διαφορετική περίπτωση υπάρχει σοβαρός κίνδυνος συνεχόμενης μετεγκατάστασης ελληνικών επιχειρήσεων στις γειτονικές χώρες, αύξησης των «εισαγωγών» και μείωσης των φορολογικών εσόδων, που όπως πάντα θα λειτουργήσει σε βάρος των οικονομικά ασθενέστερων.

Τέλος, η ΟΦΑΕ ευελπιστεί στην αναθεώρηση του σχεδίου της ανακοινωθείσας Υ.Α. που στην ουσία ακυρώνει στην πράξη, προτού καν την αρχίσει,  την καταπολέμηση της ως τώρα νόμιμης φοροαποφυγής και του αθέμιτου ανταγωνισμού.