του Χάρη Ντιγριντάκη

Λίρα εκατό για την Ελλάδα αναμένεται να αποτελέσει η γερμανική αγορά το 2025. Πρόκειται για την πλέον δυναμική πηγή άντλησης τουριστών η οποία μετά την περυσινή ανομβρία κάνει come back στα κελεύσματα του ελληνικού προορισμού.

Ήδη ευοίωνα είναι τα μηνύματα από τη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού του Βερολίνου (ITB Berlin 2025) για τη χώρα μας με φόντο την επερχόμενη τουριστική σεζόν. Όλοι οι μεγάλοι παίκτες του τουρισμού τοποθετούν την Ελλάδα ψηλά στη λίστα με τους δημοφιλέστερους προορισμούς των Γερμανών και όχι μόνο, καταγράφοντας σε πολλές περιπτώσεις, ανάλογα με τον προορισμό, διψήφιο ποσοστό αύξησης που φτάνει μέχρι και το 20%, τάση η οποία προεξοφλεί επί της ουσίας μία ακόμη «δυνατή» χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό.

«Η Ελλάδα, ως ώριμος και ελκυστικός προορισμός, συνεχίζει να ενισχύει τη θέση της στη διεθνή αγορά, με μια στρατηγική που αποδίδει και διαμορφώνει ισχυρές προοπτικές για το μέλλον. Ταυτόχρονα, αντιμετωπίζουμε με σχέδιο και αποφασιστικότητα τις μεγάλες προκλήσεις που αφορούν τη βιωσιμότητα, την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την ανάδειξη νέων προορισμών. Στόχος μας είναι η ισορροπημένη ανάπτυξη, που θα ενισχύσει την ποιότητα του ελληνικού τουρισμού και θα δημιουργήσει αξία για τις τοπικές κοινωνίες και την εθνική οικονομία», επεσήμανε η υπουργός Τουρισμού, Όλγα Κεφαλογιάννη.

Η εικόνα από τους μεγάλους παίκτες

Τον τόνο δίνει η TUI, ο μεγαλύτερος tour operatorτης Ευρώπης, με τον Tomas Ellerbeck, μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής και διευθυντής Εταιρικών & Εξωτερικών Υποθέσεων του ομίλου, να επισημαίνει ότι η Ελλάδα βρίσκεται αυτή τη στιγμή στη δεύτερη θέση μετά την Ισπανία σε επίπεδο κρατήσεων και αποτελεί τον πέμπτο κορυφαίο προορισμό παγκοσμίως για τους πελάτες της.

Όπως επισημαίνουν στελέχη του ταξιδιωτικού οργανισμού, στην Ελλάδα ως προορισμό διακοπών συνολικά διαπιστώνεται συνεχής θετική εξέλιξη και είναι ένας από τους σημαντικότερους προορισμούς για την εταιρεία. Σε αυτή την κατεύθυνση, μάλιστα, πρόσφατα ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Σεμπάστιαν Έμπελ, ταξίδεψε στην Ελλάδα και συναντήθηκε με τον Έλληνα πρωθυπουργό, με τον οποίο συζήτησαν τις δυνατότητες ενίσχυσης της συνεργασίας μεταξύ των δύο μερών.

Την υψηλή ζήτηση που συγκεντρώνει η Ελλάδα επιβεβαίωσε μόλις πριν από λίγες ημέρες ο κ. Έμπελ, με αφορμή τα αποτελέσματα του α’ τριμήνου του οικονομικού έτους 2025, επισημαίνοντας πως «οι πιο δημοφιλείς προορισμοί για το καλοκαίρι του 2025 είναι και πάλι η Ισπανία, η Ελλάδα και η Τουρκία».

«Διαπιστώνουμε έντονη ζήτηση και καταγράφεται διψήφιο ποσοστό αύξησης σε επίπεδο κρατήσεων από τη Γερμανία, την Πολωνία και την Τσεχία. Φαίνεται, μάλιστα, πως η Ζάκυνθος ως προορισμός πρωταγωνιστεί φέτος. Ενδεικτικά, η TUIδιαπιστώνει άνοδο 44% σε επίπεδο ζήτησης για τη Ζάκυνθο», επισημαίνει η κα Χριστίνα Τετράδη, αντιπρόεδρος του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος και πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Ζακύνθου.

Υπενθυμίζεται ότι για το 2024 η TUI μετέφερε στην Ελλάδα πάνω από 3 εκατομμύρια ταξιδιώτες, σε συνέχεια μίας ακόμη θετικής τουριστικής σεζόν στους ελληνικούς προορισμούς. Ο αριθμός είναι αυξημένος σε σύγκριση με το 2023, οπότε το αντίστοιχο νούμερο ήταν κάτω των 3 εκατομμυρίων, για τον μεγαλύτερο ταξιδιωτικό οργανισμό της Ευρώπης με κεντρικά γραφεία στη Γερμανία και σημαντικά μερίδια σε όλες τις βασικές αγορές για τον εισερχόμενο τουρισμό της χώρας μας.

Στη δυναμική της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού εστίασε από την πλευρά του και ο διευθύνων σύμβουλος της Jet2Holidays, Steve Heapy, ο οποίος εξέφρασε την πρόθεση της εταιρείας να ενισχύσει περαιτέρω την παρουσία της στην ελληνική αγορά. Χαρακτηριστικό της στρατηγικής της εταιρείας για την Ελλάδα είναι το γεγονός ότι οι Jet2.com και Jet2holidays πρόσθεσαν μεγαλύτερη χωρητικότητα σε τέσσερις προορισμούς της χώρας αυτό το καλοκαίρι, ως απάντηση στη «συνεχιζόμενη ζήτηση» για περισσότερες επιλογές σε σχέση με τις ημερομηνίες αιχμής.

Επιπλέον δρομολόγια θα εκτελούνται μεταξύ Ιουλίου και Οκτωβρίου από Μπρίστολ, Ιστ Μίντλαντς, Μάντσεστερ και Στάνστεντ προσφέροντας περισσότερες από 17.000 θέσεις σε προορισμούς όπως η Ρόδος, η Κέρκυρα, η Κρήτη (Χανιά) και η Κως.

Σύμφωνα με τη βρετανική εταιρεία, αυτό το καλοκαίρι βρίσκεται «στον αέρα» το «μεγαλύτερο πρόγραμμα» σε πτήσεις και διακοπές στην Ελλάδα, με περισσότερες από 3,1 εκατομμύρια θέσεις προς πώληση από αεροδρόμια στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Η ενίσχυση των απευθείας πτήσεων μεταξύ Φρανκφούρτης – Κεφαλονιάς και Φρανκφούρτης -Ζακύνθου, με στόχο τη διευκόλυνση τηςπροσέλκυσης ταξιδιωτών από αγορές υψηλής προτεραιότητας, όπως οι ΗΠΑ, βρέθηκε στο επίκεντρο της συνάντησης της υπουργού Τουρισμού με τον Dr. Kay Lindemann, εκπρόσωπο της Lufthansa.

Διψήφια άνοδος των κρατήσεων καταγράφεται τα τελευταία χρόνια και από την DER Touristik, η οποία επενδύει σταθερά στις δυνατότητες της Ελλάδας ως προορισμού. Μάλιστα, για κάποιους προορισμούς η ζήτηση, όπως αυτή αποτυπώνεται στις κρατήσεις, εμφανίζει άνοδο άνω του 20% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

«Η ζήτηση για την Ελλάδα στο πρόγραμμά μας παραμένει υψηλή, με διψήφια ανάπτυξη σε σχέση με το περασμένο καλοκαίρι. Η Ελλάδα συνεχίζει να είναι ένας από τους τρεις κορυφαίους προορισμούς μας», αναφέρει η Alltours. Μάλιστα, εκτός από την Κρήτη, τη Ρόδο και την Κω, που αποτελούν τους τρεις κορυφαίους προορισμούς στην Ελλάδα για τους πελάτες της Alltours, μεγάλη ζήτηση καταγράφεται και για λιγότερο γνωστούς προορισμούς, όπως η Θάσος, η Κεφαλονιά, η Νάξος, η Πάρος και η Σάμος. Η Αθήνα και οι περιοχές που βρίσκονται σε μικρή απόσταση από αυτή, η Ολυμπιακή Ριβιέρα, καθώς και η περιοχή της Χαλκιδικής αποτελούν επίσης μέρος του χαρτοφυλακίου του tour operator και παραμένουν δημοφιλείς επιλογές για τους ταξιδιώτες.

Την τιμητική του έχει στην ITB Berlin και ο κλάδος της κρουαζιέρας, με την AIDA Cruises να εξετάζει περαιτέρω την αξιοποίηση της Κέρκυρας ως homeport, ενισχύοντας παράλληλα τις συνεργασίες σε τοπικό επίπεδο. Μάλιστα, η εταιρεία κρουαζιέρας έχει ήδη γνωστοποιήσει την προσθήκη της Ζακύνθου στο πρόγραμμα της για τη σεζόν του 2026. Στο νησί του Ιονίου αναμένεται να καταπλεύσει το κρουαζιερόπλοιο AIDAblu. Το AIDAblu θα προσφέρει εβδομαδιαίες κρουαζιέρες από την Κέρκυρα τον Μάιο, τον Ιούνιο, τον Αύγουστο έως τον Οκτώβριο του 2026, καθώς και το 15νθήμερο ταξίδι για διακοπές «Ελλάδα & Νησιά της Μεσογείου» από την Κέρκυρα. Επίσης, τα κρουαζιερόπλοια AIDAcosma και AIDAstella θα πλέουν στη Μεσόγειο τη θερινή περίοδο 2026 με ταξίδια κατά μήκος των ακτών της Αδριατικής και σε ελληνικά νησιά.

Τα στοιχεία του ΙΝΣΕΤΕ

Ενδεικτικά της δυναμικής της γερμανικής αγοράς για το 2026 είναι και τα στοιχεία του Ινστιτούτου του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων, βάσει των οποίων οι αεροπορικές θέσεις σε διεθνείς πτήσεις από τη Γερμανία για το σύνολο της επερχόμενης τουριστικής σεζόν είναι ενισχυμένες κατά 5,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περσινό χρονικό διάστημα.