Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) κυκλοφόρησε νέα στοιχεία που δείχνουν τον αντίκτυπο στην αεροπορική βιομηχανία της Μέσης Ανατολής και στις οικονομίες που προκαλούνται από το κλείσιμο της εναέριας κυκλοφορίας λόγω της πανδημίας COVID-19.

  • Οι απώλειες θέσεων εργασίας στις αεροπορικές και συναφείς βιομηχανίες θα μπορούσαν να αυξηθούν σε 1,5 εκατομμύρια.Αυτό είναι περισσότερο από το ήμισυ των 2,4 εκατομμυρίων απασχόλησης που σχετίζονται με την αεροπορία στην περιοχή και 300.000 περισσότερα από την προηγούμενη εκτίμηση.
  • Η κυκλοφορία για ολόκληρο το έτος 2020 αναμένεται να μειωθεί κατά 56% σε σύγκριση με το 2019. Η προηγούμενη εκτίμηση ήταν πτώση κατά 51%.
  • Το ΑΕγχΠ που υποστηρίζεται από την αεροπορία στην περιοχή θα μπορούσε να μειωθεί έως και 85 δισεκατομμύρια δολάρια. Η προηγούμενη εκτίμηση ήταν 66 δισεκατομμύρια δολάρια.

Οι οικονομίες της Μέσης Ανατολής “γονάτισαν” από τον COVID-19 και ο κοινωνικοοικονομικός αντίκτυπος επιδεινώνεται. Οι επιχειρήσεις που συμβάλλουν ουσιαστικά στο ΑΕγχΠ της περιοχής και παρέχουν χιλιάδες θέσεις εργασίας κινδυνεύουν χωρίς αυτές τις ζωτικές αεροπορικές συνδέσεις. Για την οικονομική ανάκαμψη της περιοχής, είναι επιτακτική ανάγκη να ξεκινήσει η βιομηχανία με ασφάλεια το συντομότερο δυνατό », δήλωσε ο Μωάμεθ Αλ Μπακρί, Αντιπρόεδρος της ΙΑΤΑ για την Αφρική και τη Μέση Ανατολή.

Επανεκκίνηση της αεροπορίας στη Μέση Ανατολή

Για να ελαχιστοποιηθεί ο αντίκτυπος στις θέσεις εργασίας και στην ευρύτερη οικονομία της Μέσης Ανατολής, η ταχεία ανάκαμψη των αεροπορικών μεταφορών σε ολόκληρη την περιοχή είναι υψίστης σημασίας. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μέσω κυβερνητικής δράσης σε δύο τομείς προτεραιότητας:

1. Εναρμόνιση της επανεκκίνησης των αεροπορικών μεταφορών σε ολόκληρη την περιοχή

Ορισμένες χώρες στη Μέση Ανατολή ανοίγουν τα σύνορά τους σε περιφερειακά και διεθνή αεροπορικά ταξίδια, αλλά η ασυνεπής εφαρμογή μέτρων βιοασφάλειας μαζί με περιττές απαιτήσεις εισόδου αποτρέπει τους επιβάτες και καταστέλλει την επανάληψη των αεροπορικών ταξιδιών. Η εναρμόνιση της επανεκκίνησης των αερομεταφορών σε ολόκληρη την περιοχή είναι κρίσιμη για την οικονομική ανάκαμψη. Οι κυβερνήσεις πρέπει να εφαρμόσουν το κοινό παγκόσμιο σύνολο μέτρων βιοασφάλειας των αερομεταφορών, που περιέχονται στις Οδηγίες απογείωσης του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας CART.

2. Συνεχής χρηματοοικονομική και κανονιστική υποστήριξη

Συγκεκριμένα, η άμεση χρηματοδοτική βοήθεια, όπως οι επιδοτήσεις και τα δάνεια των μισθών, και η απαλλαγή από φόρους και επιβαρύνσεις.

“Είμαστε ευγνώμονες στις κυβερνήσεις που έχουν προσφέρει ανακούφιση στην αεροπορία. Ωστόσο, η κατάσταση δεν βελτιώνεται, οι κυβερνήσεις πρέπει να συνεχίσουν να εφαρμόζουν μέτρα ανακούφισης – οικονομικά και ρυθμιστικά. Μια περιφερειακή προτεραιότητα είναι η εξασφάλιση στήριξης με τη μορφή επιδοτήσεων και δανείων μισθών. Αυτό απαιτείται για την παροχή κρίσιμης ανακούφισης στις αεροπορικές εταιρείες στο χρονοδιάγραμμα προγραμματισμού εν μέσω απρόβλεπτων προτύπων ζήτησης », δήλωσε ο Αλ Μπακρί .