Στα «πάνω» του είναι ο γαστρονομικός τουρισμός της Ιαπωνίας διαδραματίζοντας σημαντικό ρόλο στην οικονομική αλλά και κοινωνική ανάπτυξη του τόπου.

Για αυτό το λόγο, ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO), η Ένωση τουρισμού της Ιαπωνίας (JTTA) και η τοπική εταιρεία Gurunavi παρουσίασαν ένα νέο οδηγό με 18 διαφορετικές μελέτες αποκλειστικά για την ιαπωνική γαστρονομία.

Αξιοσημείωτο είναι πως το 38% των νομαρχιακών αυτοδιοικήσεων σκοπεύουν να συμπεριλάβουν ή ήδη συμπεριλαμβάνουν την ανάδειξη της γαστρονομίας για την προσέλκυση τουριστών στα άμεσα σχέδιά τους, ενώ αντίστοιχα το 42% των δήμων έχουν ήδη προβεί σε τέτοιες ενέργειες.

Καίρια παρατήρηση είναι επίσης πως στην Ιαπωνία για την ανάδειξη του γαστρονομικού τουρισμού συνεργάζονται τόσο ο ιδιωτικός όσο και ο δημόσιος τομέας.

Ο πρόεδρος του Παγκόσμιου Οργανισμού Τουρισμού (UNWTO), Ζουράμπ Πολολισκαβίλι δήλωσε πως ο γαστρονομικός τουρισμός αποτελεί μια βιώσιμη μορφή τουρισμού και μέρος μια αυθεντικής ταξιδιωτικής εμπειρίας.