Ο Δήμος Κηφισιάς ευχαριστεί τους πολίτες για τη συνεργασία και την κατανόηση που επέδειξαν τις τελευταίες δύσκολες ημέρες.

Όπως αναφέρει σε ανακοίνωση του “επιδίωξη μας είναι οι πολίτες να αισθάνονται ασφαλείς και βεβαιώνουμε τους πάντες ότι προσπαθούμε άοκνα και σε 24ωρη βάση γι’ αυτόν τον σκοπό.

Δικαιολογούμε απόλυτα τα παράπονα όσων συμπολιτών βρέθηκαν έως και τρεις ημέρες σε μη εκχιονισμένους δρόμους.

Η καλοπροαίρετη και σκληρή κριτική -ακόμα καλύτερα η δημιουργική κριτική- είναι ευπρόσδεκτη και επιβεβλημένη. Εξετάζουμε προσεκτικά κάθε σχετική πρόταση από όπου κι αν προέρχεται.

Με γνώμονα την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση της κακοκαιρίας «Ελπίδα», υπήρξε σχεδιασμός και προετοιμασία της Δημοτικής Αρχής και κυρίως της Υπηρεσίας Πολιτικής Προστασίας του Δήμου, υπό τον Αντιδήμαρχο Νικήτα Κόκκαλη.

Ο Δήμος μας προμηθεύτηκε σταδιακά πεντακόσιους τόνους (500) αλάτι και μόνο έως το Σάββατο 22 Ιανουαρίου είχε διανείμει πέντε χιλιάδες (5.000) σακούλες με αλάτι στους πολίτες, τοποθέτησε μεγάλες ποσότητες σε κεντρικά σημεία συνοικιών και είχε συντηρήσει όλα τα ειδικά μηχανήματα εκχιονισμού, τις αλατιέρες και τα βοηθητικά μηχανήματα που διαθέτει.

Ωστόσο, λόγω της πρόγνωσης για σφοδρότητα του φαινομένου, πριν αυτό ξεσπάσει, είχε προβλέψει και έρθει σε συμφωνία με ιδιώτες, προκειμένου να συνδράμουν με μηχανήματα έργου κατά τη διάρκεια του αποχιονισμού.

Έτσι, από δεκατρία (13) σχετικά μηχανήματα που διέθετε ο Δήμος, τις δύσκολες ημέρες επιχείρησαν περισσότερα -είκοσι (20) έως είκοσι-δύο (22)- και με τη συνδρομή φορέων όπως Περιφέρεια Αττικής, ΣΠΑΠ και χορηγός.

Περισσότερα δημοτικά εκχιονιστικά μηχανήματα, προϋποθέτουν σημαντική αύξηση των δημοτικών τελών.

Η Δημοτική Αρχή, με διαδοχικές μειώσεις τα τελευταία επτά (7) χρόνια έχει διατηρήσει τα δημοτικά τέλη, μεταξύ των χαμηλότερων στην Αττική.

Το βασικό οδικό δίκτυο και οι συλλεκτήριες οδοί του Δήμου μας, διατηρήθηκαν και με τη συνδρομή της Περιφέρειας Αττικής, όπου έχει αρμοδιότητα, σχεδόν διαρκώς ανοιχτοί και από την Τέταρτη 26/1 χωρίς την ανάγκη αντιολισθητικών αλυσίδων.

Ο εκχιονισμός των δρόμων γειτονιάς, ξεκίνησε την Τρίτη 25/1 το απόγευμα. Ο Δήμος μας διαθέτει 500 χιλιόμετρα οδικού δικτύου. Οι αιτίες στην καθυστέρηση του εκχιονισμού είναι οι εξής:

α) πολύωρο «μποτιλιάρισμα» σε όλους σχεδόν τους δρόμους τη Δευτέρα 24/1 το πρωί.
β) ύψος χιονιού σαράντα (40) έως εξήντα (60) εκατοστά παντού. Για ορισμένους δρόμους, χρειάστηκε μία (1) έως δύο (2) ώρες εκχιονισμού.
γ) στενοί και με μεγάλη ανωφέρεια δρόμοι, κάποιες φορές επικίνδυνοι για τους χειριστές μηχανημάτων.
δ) παρατημένα αυτοκίνητα, εμπόδιζαν τη διέλευση των εκχιονιστικών.
ε) πολύωρες επιχειρήσεις μηχανημάτων για εκχιονίσεις στα νοσοκομεία ΚΑΤ και «Άγιοι Ανάργυροι».
στ) απασχόληση μηχανημάτων σε δεκάδες κλήσεις για ανθρωπιστικούς λόγους.
ζ) συχνά σπασίματα των αντιολισθητικών αλυσίδων κατά τις επιχειρήσεις.

Μετά από συνεχείς εργολαβίες του Δήμου και εργασίες του τμήματος Πρασίνου και του ΔΕΔΗΕ είχαν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα έτσι ώστε τα κλαδιά των δέντρων να βρίσκονται μακριά από καλώδια ηλεκτρικού ρεύματος και να αποφευχθούν διακοπές στην ηλεκτροδότηση.

Μία θερμαινόμενη αίθουσα στο Ζηρίνειο ήταν στη διάθεση των πολιτών, υπήρξε πρόβλεψη για την ομαλή διανομή των Κοινωνικών συσσιτίων αλλά και τη διανομή τροφίμων και φαρμάκων σε αποκλεισμένους πολίτες.

Πρωτοφανείς ήταν οι τόσες κλήσεις διευκόλυνσης πολιτών για ιατρικούς σκοπούς. Μέριμνα υπήρξε για τα αδέσποτα ζώα με τη συνδρομή κτηνιάτρων και εθελοντών.

Στα πλαίσια των παροχών προς τους πολίτες είναι και η χορήγηση βεβαιώσεων αδυναμίας λόγω καιρικών συνθηκών προκειμένου να καλυφθούν οι ημέρες της κακοκαιρίας που δεν περιλαμβάνονταν στις αργίες που κήρυξε η Πολιτεία.

Τα τηλέφωνα στον Δήμο δέχονταν όλα τα αιτήματα των πολιτών και λειτούργησαν και επί 24ώρου βάσεως τις δύσκολες ημέρες της κακοκαιρίας δίνοντας προτεραιότητα σε περιστατικά που αφορούσαν σε θέματα υγείας και ανθρωπιάς.

Ο Δήμος μας σεβόμενος τους πολίτες του, οφείλει να αντικρούει κάθε άδικη επίθεση από κάποιους που εξυπηρετούν άλλες σκοπιμότητες, παραθέτοντας πάντα την πραγματική εικόνα.

Η εικόνα αυτή θα ήταν πολύ διαφορετική, εάν δεν υπήρχε πρόβλεψη και προετοιμασία και κυρίως εάν δεν υπερέβαλαν εαυτούς το προσωπικό της Πολιτικής Προστασίας του Δήμου Κηφισιάς, οι εργαζόμενοι στην Κοινωνική Υπηρεσία, το Πράσινο και άλλες εμπλεκόμενες υπηρεσίες του Δήμου καθώς και οι Εθελοντές Δασοπυροσβέστες Διασώστες.

Ο Δήμος Κηφισιάς και ο Δήμαρχος Γιώργος Θωμάκος επιδεικνύουν πάντα σεβασμό στον πολίτη και προσπαθούν να τον υπηρετούν με συνέπεια και φροντίδα”.