Σύνταξη tourismtoday.gr

Η πανδημία οδήγησε την ξενοδοχειακή βιομηχανία να εξετάσει τις τεχνολογικές της λύσεις και να δει πού μπορεί να επιτευχθεί αποτελεσματικότητα.
Οι αλυσίδες φιλοξενίας καλούνται για μια πλήρη αναθεώρηση των κεντρικών συστημάτων κρατήσεων (CRS) ή των συστημάτων διαχείρισης ακινήτων (PMS), σύμφωνα με την παγκόσμια έκθεση διανομής φιλοξενίας από το H2c.

Η μελέτη αποκαλύπτει ότι μόνο δύο στις 10 αλυσίδες ξενοδοχείων εξετάζουν το ενδεχόμενο αντικατάστασης του CRS τους τα επόμενα τρία χρόνια. Επί του παρόντος:

  • 90% των μεγάλων αλυσίδων χρησιμοποιούν το CRS ως το κύριο σύστημα τους, δηλαδή για τη διανομή διαθεσιμότητας, τιμών και αποθέματος.
  • 60% των μικρών αλυσίδων χρησιμοποιούν PMS, με ενσωματωμένο διαχειριστή καναλιών για διανομή.

Ο λόγος που εμποδίζει την υιοθέτηση της τεχνολογίας στις αλυσίδες φιλοξενίας

Το κόστος εφαρμογής της νέας τεχνολογίας φαίνεται να είναι το κύριο εμπόδιο για να αλλάξουν  τα ξενοδοχεία τα κύρια συστήματα τους.

Στους παράγοντες απόφασης απόκτησης ενός νέου συστήματος το «συνολικό κόστος και προσιτές επιλογές ενσωμάτωσης» αυξάνεται στην κατάταξη ως βασικό κριτήριο.

Σε μία μελέτη το 2017, μόνο το 24% επισήμανε το κόστος και την ενοποίηση ως βασικά κριτήρια. Τώρα έχει αυξηθεί στο 69%.

Μεγάλες ξενοδοχειακές εταιρείες επενδύουν σε ένα νέο σύστημα

Παρά τους φόβους για το κόστος, αρκετές μεγάλες ξενοδοχειακές εταιρείες έχουν κάνει το βήμα για να επενδύσουν σε ένα νέο σύστημα.

Η Marriott ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την Amadeus πριν από λίγο περισσότερο από ένα χρόνο.

Εν τω μεταξύ, η Accor επιβεβαίωσε πριν από ένα χρόνο ότι θα χρησιμοποιούσε το D-Edge για το CRS της. Τα νέα ήρθαν αφότου η Accor είχε αρχικά ανακοινώσει μια συμφωνία για την Sabre για να της παράσχει μια «δυνατότητα διαχείρισης ακινήτων πλήρους εξυπηρέτησης» τον Ιανουάριο του 2020.

Οι ολοκληρωμένες λύσεις πληρωμών έχουν γίνει βασικός παράγοντας απόφασης. Το 67% των μεγάλων αλυσίδων ξενοδοχείων λέει ότι ένας μόνο πάροχος για λύσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και ξενοδοχείων επιτόπου είναι εξαιρετικά ή πολύ σημαντικός. To ίδιο υποστηρίζει και το 59% των αλυσίδων ξενοδοχείων.

Επί του παρόντος, το 67% των μεγάλων αλυσίδων ξενοδοχείων χρησιμοποιεί διαφορετικούς παρόχους πληρωμών σε σύγκριση με το 46% όλων των αλυσίδων ξενοδοχείων, σύμφωνα με την έκθεση.

Ποιες άλλες τεχνολογίες χρησιμοποιούν οι αλυσίδες ξενοδοχείων

Η μελέτη διανομής της H2c εξετάζει επίσης ποιες άλλες τεχνολογίες χρησιμοποιούν οι αλυσίδες ξενοδοχείων.

  • Μηχανή κρατήσεων μέσω Διαδικτύου και διαχειριστή καναλιών 100%.
  • Χρήση CRS 76%.
  • Σύστημα διαχείρισης εσόδων 58%.
  • Τεχνολογία διαχείρισης σχέσεων με πελάτες 54%.
  • Πρόγραμμα επιβράβευσης 45%.

Πού πρέπει να επικεντρωθούν οι εταιρείες τεχνολογίας φιλοξενίας

Σύμφωνα με την H2c οι εταιρείες τεχνολογίας φιλοξενίας θα πρέπει να επικεντρωθούν στο να κάνουν πιο εξελιγμένες τις μηχανές κρατήσεων, ακολουθούμενο από βελτιωμένη διαχείριση προφίλ επισκεπτών και καλύτερη ενσωμάτωση.

Όπως υπογραμμίζεται οι αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως οι πωλήσεις βάσει χαρακτηριστικών, δεν έχουν ακόμη εισέλθει στην επικρατούσα τάση.

Η IHG είναι ένας από τους λίγους παίκτες που λανσάρει σταδιακά την τιμολόγηση των χαρακτηριστικών στο χαρτοφυλάκιο της με 6.000 ακίνητα ως μέρος της συνεργασίας της με την Amadeus.

Εν τω μεταξύ, η Saber αναπτύσσει το SynXis Retail Studio, δίνοντας τη δυνατότητα στα ξενοδοχεία να πωλούν ένα ευρύτερο φάσμα προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρονται σε ακίνητα.

Ηγέτες καινοτομίας

Τα ξενοδοχεία αναφέρουν ως κορυφαίους ηγέτες καινοτομίας τους στη διανομή τους, τις Booking.com, SiteMinder, Google και Expedia, που εμφανίζονται στις κορυφαίες θέσεις.
Ωστόσο, έξι στους 10, δεν μπόρεσαν ή δεν ήθελαν να κατατάξουν τις εταιρείες.

  • Έξι στις 10 κρατήσεις είναι online και οι κρατήσεις μέσω των ιστοσελίδων των ξενοδοχείων διπλασιάστηκαν από 10% το 2017 σε 20% το 2022.
  • Οι κρατήσεις τρίτων, όπως τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά αυξήθηκαν κατά πέντε ποσοστιαίες μονάδες στο 35% την ίδια περίοδο.

Η H2c εκτιμά ότι οι συνεχείς προκλήσεις υψηλού λειτουργικού κόστους σε συνδυασμό με ελλείψεις προσωπικού σημαίνουν ότι τα ξενοδοχεία θα πρέπει να συνεχίσουν να αυξάνουν την αποτελεσματικότητα και ότι όσοι επενδύουν σε τεχνολογικές αναβαθμίσεις θα «ανταμείβονται καλά».