Οι ταξιδιώτες έχουν αλλάξει τον ορισμό της “πολυτέλειας” και επικεντρώνονται λιγότερο στα υλικά αντικείμενα και περισσότερο στις εμπειρίες, σύμφωνα με την κ. Pegi Amarteifio των Small Luxury Hotels (SLH) of the World.

Η αντιπρόεδρος των διεθνών δημοσίων σχέσεων και επικοινωνίας του οργανισμού δήλωσε στο Διεθνές Φόρουμ Γυναικών στα Ταξίδια και τον Τουρισμό ότι υπήρξε μια αξιοσημείωτη αλλαγή τα τελευταία χρόνια.

Οι άνθρωποι επιδιώκουν καθηλωτικές εμπειρίες και αλληλεπιδράσεις με τις τοπικές κοινότητες, ενώ υψηλά στην ατζέντα τους είναι πλέον η βιωσιμότητα.

Μεταξύ άλλων σημείωσε ότι τα ξενοδοχεία υπό την ομπρέλα της SLH τείνουν να προσλαμβάνουν σε μεγάλο βαθμό από τις γύρω περιοχές τους και προσπαθούν να συνεργαστούν με τους γείτονες.

“Τα ξενοδοχεία μας σέβονται αυτό που βρίσκεται στο κατώφλι τους και προσπαθούν πραγματικά να ενσωματωθούν και αυτό με τη σειρά του βοηθά την τοπική κοινότητα”, υπογράμμισε.

Η Amarteifio ήταν μεταξύ των ομιλητών κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίας με τίτλο: “Διαφοροποιώντας το ταξιδιωτικό σας προϊόν – άνθρωποι, τόποι, προοπτικές”.

Η κ. Klaudija Janzelj, επικεφαλής του τμήματος εμπειριών πόλης της Tui, σημείωσε ότι τα στοιχεία βιωσιμότητας ενσωματώνονται όλο και περισσότερο στα ταξίδια.

Στο πλαίσιο αυτό ανέφερε το παράδειγμα της Ρόδου, όπου οι επισκέπτες καλούνται να κολυμπήσουν με ένα κοπάδι ψαριών, γεγονός που δίνει την ευκαιρία να συζητήσουν για τις ιχθυοκαλλιέργειες και τα περιβαλλοντικά ζητήματα.

Μεταξύ άλλων τάσεων που είχε εντοπίσει, επισήμανε ότι οι ταξιδιώτες αναζητούν όλο και περισσότερο εξατομικευμένα δρομολόγια, προορισμούς εκτός της πεπατημένης και αυθεντικές, καθηλωτικές εμπειρίες.

Η ευκολία παραμένει σημαντικός παράγοντας για τους ανθρώπους όταν αξιολογούν τους ταξιδιωτικούς πράκτορες, τόνισε, προσθέτοντας ότι οι τουρίστες θέλουν να μπορούν να κάνουν κράτηση, να αλλάζουν ή να ακυρώνουν ταξίδια με ευκολία.

Η κ. Patricia Bergler, επικεφαλής λύσεων μάρκετινγκ του TourRadar, συνέστησε στους πράκτορες να αναζητούν όσο το δυνατόν περισσότερα δεδομένα κατά το σχεδιασμό των ταξιδιών.

“Λαμβάνοντας υπόψη όσο το δυνατόν περισσότερα ενδιαφερόμενα μέρη μπορείτε, αυτό θα σας βοηθήσει να αντικατοπτρίσετε όλες τις διαφορετικές οπτικές γωνίες από τις οποίες μπορεί να δει κανείς ένα ταξιδιωτικό προϊόν”, δήλωσε η ίδια.

“Όλοι έχουμε εντελώς διαφορετικές ανάγκες”, πρόσθεσε, σημειώνοντας διαφορές σχετικά με την προτιμώμενη εποχή για να ταξιδέψει κανείς και με ποιον θα ταξιδέψει. Μεταξύ των πρόσφατων τάσεων που αναγνώρισε ήταν ένας αυξανόμενος αριθμός διακοπών που σχεδιάζονται για σόλο γυναίκες, καθώς και μια τάση για περισσότερες αποδράσεις στις περιόδους εκτός αιχμής.