Τον σημαντικό αντίκτυπο που έχει η συνεχιζόμενη κρίση κόστους ζωής στα ταξιδιωτικά σχέδια των Βρετανών αποκάλυψε νέα έρευνα από την Travelex.

Συγκεκριμένα, η μη οικονομικά προσιτή τιμή γίνεται βασικό εμπόδιο για τα ταξίδια και τους καταναλωτές, οι οποίοι πλέον επιλέγουν μικρότερα χρονικά διαστήματα και δαπάνες. Παράλληλα, χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο πίστωση για να κλείσουν τα ταξίδια τους.

Η έρευνα διαπίστωσε ότι η συντριπτική πλειοψηφία (86%) των Βρετανών πιστεύει ότι η κρίση κόστους ζωής θα έχει κάποιο αντίκτυπο στην ικανότητά τους να ταξιδεύουν, με τους νεότερους καταναλωτές να επηρεάζονται περισσότερο.

Το 60% ηλικίας 18-24 ετών αναφέρει ότι πλέον θα ταξιδεύει στο εξωτερικό λιγότερο συχνά και με χαμηλότερο κόστος.

Το 20% σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα θα ταξιδεύει πολύ λιγότερο ή καθόλου. Επιπλέον, η οικονομική προσιτότητα είναι πλέον το δεύτερο υψηλότερο εμπόδιο για τα ταξίδια μετά από ακυρωμένες ή καθυστερημένες πτήσεις.

Ταξιδιωτικές δαπάνες

Όσον αφορά στις δαπάνες, περισσότερο από το ένα τέταρτο (26%) των καταναλωτών ανέφεραν ότι περίμεναν να ξοδέψουν περισσότερα στο επόμενο ταξίδι τους, ενώ η μέση δαπάνη ανά διακοπές είναι στο χαμηλότερο επίπεδο (799 λίρες ανά ταξίδι).

Η χρήση πιστωτικής κάρτας για κρατήσεις ταξιδιών και διαμονής είναι σημαντικά υψηλότερη από το 2021, ενώ η χρήση της χρεωστικής κάρτας είναι μειωμένη.

Επιπλέον, οι καταναλωτές αναφέρουν ότι περνούν λιγότερο χρόνο στο εξωτερικό από ό,τι πέρυσι – ο αριθμός των ταξιδιών άνω του ενός μήνα έχει μειωθεί στο μισό από το 2021, ενώ ο αριθμός των ταξιδίων που διαρκούν τρεις ημέρες ή λιγότερο αυξήθηκε κατά 30%.

Πως πληρώνουν

Η έρευνα τόνισε επίσης τις προτιμήσεις πληρωμής των Βρετανών παραθεριστών όταν ταξιδεύουν στο εξωτερικό, με τα μετρητά να παραμένουν μακράν η πιο δημοφιλής μέθοδος πληρωμής στο εξωτερικό, παρά τη μετακίνηση του Ηνωμένου Βασιλείου προς μια κοινωνία χωρίς μετρητά.

Η συντριπτική πλειοψηφία (80%) των ταξιδιωτών αναφέρει ότι χρησιμοποιεί μετρητά για να κάνει μια αγορά την τελευταία φορά που ταξίδεψε – σχεδόν διπλάσιο από το ποσό που χρησιμοποίησε χρεωστική κάρτα (42%) ή πιστωτική κάρτα (41%).

Η χρήση ψηφιακών προϊόντων για μετρητά ταξιδιού –όπως χρεωστική, πιστωτική και προπληρωμένη κάρτα ταξιδιωτικών χρημάτων αυξάνεται. Ιδιαίτερη προτίμηση δείχνουν στις  προπληρωμένες κάρτες :

  • Το 40% των καταναλωτών είναι πιθανό να χρησιμοποιήσει προπληρωμένη κάρτα σε το επόμενο ταξίδι τους.
  • Το 89% των ταξιδιωτών που χρησιμοποίησαν προπληρωμένη κάρτα ήταν ικανοποιημένοι με την εμπειρία τους.