του Χάρη Ντιγριντάκη

«Οι προορισμοί που έχουν μεγάλη ζήτηση οφείλουν να επενδύσουν στην ποιότητα των παροχών τους και ακολούθως να ανεβάσουν κι’ άλλο τις τιμές τους».

Προσωπικότητα άρρηκτα συνδεδεμένη με τον όρο ποιότητα, αναρριχήθηκε επαγγελματικά στο χώρο του τουρισμού μέσα από διαφορετικές θέσεις σε ξενοδοχεία ανά την Ελλάδα με παρακαταθήκες γνώσεων που πηγάζουν από τις σπουδές του στο International Hotel & Tourism Training Institute στην Ελβετία.

Η πορεία του Πάνου Παλαιολόγου ιδρυτή και Προέδρου της HotelBrain στον ξενοδοχειακό κλάδο ξεκίνησε πριν από 23 χρόνια, αναλαμβάνοντας σε νεαρή ηλικία πολλές και ποικίλες λειτουργικές
θέσεις σε ξενοδοχεία 5 αστέρων στην Ελλάδα (Μύκονο, Σαντορίνη, Σίφνο, Χαλκιδική) και την Αγγλία.

Ενώ από το 2000 ίδρυσε τη δική του επιχείρηση, τη HotelBrain, που σήμερα έχει μετεξελιχθεί σε
βασικό παράγοντα της ελληνικής ξενοδοχειακής αγοράς.

Τα πρώτα βήματα έγιναν από ένα γραφειάκι στη Γλυφάδα με ελάχιστα άτομα προσωπικό και με έμφαση σε τουριστικές μονάδες της Σαντορίνης στα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας.

Ακολούθως ήρθε η εκτόξευση, κι αυτό γιατί αντιλήφθηκε πρώτη τη δυναμική του τουρισμού στη χώρα μας αλλά και την αλλαγή που έφερνε το Διαδίκτυο.

H HotelBrain σήμερα είναι η ηγέτιδα εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων στην Ελλάδα. Προσφέρει δύο βασικά πακέτα υπηρεσιών σε boutique ξενοδοχεία για βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και αύξηση εσόδων κατά 20% μέσο όρο.

Το πρώτο αφορά στη διαχείριση του ξενοδοχείου και περιλαμβάνει την εποπτεία και επιλογή του προσωπικού διαχείρισης στα ξενοδοχεία, υπηρεσίες marketing, διαχείριση κρατήσεων και εσόδων και ανάλυση του feedback των πελατών.

Το δεύτερο αφορά σε συμβουλευτικές υπηρεσίες για τη δημιουργία και ανάπτυξη του ξενοδοχείου και περιλαμβάνει τη μελέτη των αρχιτεκτονικών σχεδίων, εκστρατεία marketing πριν την έναρξη της
λειτουργίας και τις προσλήψεις προσωπικού.

Για να βελτιώσει συνολικά τον κλάδο φιλοξενίας στην Ελλάδα, η HotelBrain έχει ιδρύσει ένα κέντρο εκπαίδευσης για στελέχη που τοποθετούνται στα κορυφαία ξενοδοχεία του.

Σήμερα διαχειρίζεται 189 boutique ξενοδοχεία σε Ελλάδα, Κύπρο, Αυστρία, Λίβανο, Σερβία και Τουρκία και σχεδιάζει να επεκταθεί στην Ελλάδα και παγκοσμίως.

Η ίδρυση της HotelBrain Capital, αποτελεί το τελευταίο κομμάτι του παζλ δραστηριοτήτων του ομίλου και αποσκοπεί στη δημιουργία ενός χαρτοφυλακίου υφιστάμενων τουριστικών καταλυμάτων.

Στην συνέντευξη του στον ΕΤ της Κυριακής ο κ. Πάνος Παλαιολόγος αναπτύσσει τις σκέψεις του που επιχωριάζουν στην επόμενη ημέρα του ελληνικού τουρισμού.

Υπογραμμίζεται ότι η HotelBrain ανέλαβε τη διοργάνωση των World Travel Awards 2018 που θα
λάβουν χώρα για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Πρόκειται για εκδήλωση που επιδαψιλεύσει μεγάλες δυνατότητες προβολής για τον ελληνικό τουρισμό.

Έχετε ξεπεράσει το φράγματων 200 ξενοδοχείων στην οικογένεια της HotelBrain. Ταβάνι σας ο ουρανός; Ποιές οι επόμενες κινήσεις σας;

Αν παρατηρήσει κανείς τα βήματα της εταιρίας, από το 2000 μέχρι σήμερα, θα διαπιστώσει ότι υπάρχει μια συγκεκριμένη σταθερά ανοδική πορεία του χαρτοφυλακίου της.

Ο αριθμός των ξενοδοχείων που διαχειρίζεται δεν αυξάνεται αλόγιστα ή τυχαία, αλλά έχει έναν πολύ σταθερό ρυθμό ο οποίος προκύπτει βάσει στρατηγικής.

Υπάρχει ένα πλάνο ανάπτυξης ανά έτος σε αναλογία και συνάρτηση με τις δυνατότητες και το δυναμικό μας. Σε σχέση με τις επόμενες κινήσεις μας, το μόνο που μπορώ να πω με βεβαιότητα είναι ότι θα συνεχίσουμε να κινούμαστε με σύνεση και βάσει στρατηγικής και ότι εγώ και οι συνεργάτες μου θα προσπαθήσουμε να πάρουμε στο 100% αυτό που μας αξίζει με ήθος και διαφάνεια.

Ανακηρυχτήκατε πέρυσι ως η κορυφαία εταιρεία διαχείρισης ξενοδοχείων στην Ευρώπη. Ποιά η σημασία αυτού του γεγονότος για εσάς;

Η HotelBrain βραβεύεται για τρία συνεχόμενα έτη ως η κορυφαία εταιρεία management ξενοδοχείων στην Ευρώπη από τα World Travel Awards, τα επονομαζόμενα και ως Όσκαρ του Τουρισμού, γεγονός που μας γεμίζει αυτοπεποίθηση και μας δείχνει ότι κάτι κάνουμε καλά.

Τι σηματοδοτεί η διοργάνωση των World Travel Awards στην Ελλάδα στα τέλη Ιουνίου ;

Φέτος εκτός από τα βραβεία μας, φέραμε στην Ελλάδα και τη διοργάνωση των World Travel Awards. Έτσι για το 2018 η Ευρωπαϊκή τελετή βράβευσης θα γίνει στις 30 Ιουνίου, στο Ζάππειο Μέγαρο της
Αθήνας υπό τη διοργάνωση της HotelBrain.

Αυτό σηματοδοτεί την επιβεβαίωση και αναγνώριση ότι η Ελλάδα αποτελεί έναν κορυφαίο τουριστικό προορισμό διεθνώς, καθώς με αφορμή την συγκεκριμένη τελετή θα προσέλθουν στη χώρα οι σημαντικότερες προσωπικότητες του τουρισμού.

Υπάρχουν κατά τη γνώμη σας κορεσμένες τουριστικά περιοχές στην Ελλάδα; Αν ναι τι πρέπει να προσέξει η χώρα;

Όχι, κατά τη γνώμη μου δεν υπάρχει η έννοια του κορεσμού για καμία περιοχή. Στα ξενοδοχεία λέμε ότι η μόνη πόρτα είναι η τιμή.

Οι προορισμοί που έχουν μεγάλη ζήτηση οφείλουν να επενδύσουν στην ποιότητα των παροχών τους και ακολούθως να ανεβάσουν κι’ άλλο τις τιμές τους.

Η συνάρτηση ζήτηση-ποιότητα παροχών-τιμή από μόνη της αποτελεί ένα δίκαιο και ασφαλές φίλτρο που μπορεί να προστατέψει τον τουρίστα και να καθορίσει τη σωστή διαχείριση εισροής κόσμου στον εκάστοτε προορισμό.

Η δημιουργία μεγάλου αριθμού νέων ξενοδοχείων στην Αθήνα κινδυνεύει να χαρακτηριστεί φούσκα;

Κατ’ αρχήν ως επί το πλείστον δεν υπάρχει μόνο δημιουργία νέων ξενοδοχείων, αλλά μετατροπές και αναβαθμίσεις ήδη υπαρχόντων καταλυμάτων σε πέντε αστέρων.

Βάσει των σημερινών αριθμών δεν βλέπω κάποιον κίνδυνο. Φούσκα θα υπάρξει στην Αθήνα μόνο όταν και αν η προσφορά είναι μεγαλύτερη από τη ζήτηση.

Προς το παρόν δεν ισχύει κάτι τέτοιο. Έτσι κι’ αλλιώς διανύουμε άλλη μια χρονιά ρεκόρ για τον Τουρισμό στην Ελλάδα και άρα και στην Αθήνα.

Οι κρατήσεις που έχουμε μέχρι τώρα για την επερχόμενη σεζόν είναι σαφώς ανοδικές σε σχέση με πέρσι.

Τα τελευταία χρόνια παρατηρούμε τη γιγάντωση του AirBnB. Πόσο κινδυνεύει από αυτό ο ξενοδόχος αλλά και η τουριστική εικόνα της χώρας στο εξωτερικό;

Το AirBnB αποτελεί διεθνές και όχι εθνικό φαινόμενο, οπότε δεν θεωρώ ότι απειλεί την εικόνα ειδικά της δικής μας χώρας.

Όσο για τον ξενοδόχο και πάλι δεν πιστεύω ότι πρέπει να αισθάνεται κάποια απειλή. Άλλη ανάγκη ικανοποιεί ένα ξενοδοχείο και άλλη ένας μισθωμένο σπίτι.

Τα ξενοδοχεία δεν παρέχουν απλώς υπηρεσίες ύπνου, αλλά πάνω απ’ όλα εμπειρίες. Συνεπώς ο ξενοδόχος «απειλείται» μόνο από έναν άλλο ξενοδόχο του οποίου το κατάλυμα μπορεί να έχει καλύτερο concept, να παρέχει ανώτερες υπηρεσίες και να προσφέρει συνολικά μια πιο όμορφη εμπειρία.