Ο πρόεδρος της Emirates, Τιμ Κλαρκ, είναι δυσαρεστημένος τόσο με την Airbus όσο και με την Boeing.

Η Emirates διαθέτει τώρα ένα στόλο περίπου 250 αεροσκαφών, τα οποία είναι όλα Airbus A380 και Boeing 777. Με την ολοκλήρωση της παραγωγής του Airbus A380 και την παρωχημένη γενιά των Boeing 777, η αεροπορική εταιρεία αναζητά άλλα αεροσκάφη για να ανανεώσει τον στόλο της.

Συγκεκριμένα, η Emirates έχει παραγγείλει τα ακόλουθα αεροσκάφη:

50 Airbus A350-900
30 Boeing 787-9
115 Boeing 777Xs

Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι ότι τα μελλοντικά αεροπλάνα παράδοσης της Emirates είναι όλα αβέβαια αυτή τη στιγμή, και αυτό είναι μια μεγάλη πρόκληση για την αεροπορική εταιρεία.

Ο Τιμ Κλαρκ, ο Πρόεδρος της Emirates, αποκάλυψε την απογοήτευσή του σε συνέντευξή του στην Airlineratings σχετικά με τον αριθμό των αεροπλάνων που έχει η αεροπορική εταιρεία σε παραγγελία.

Το Boeing 777X είναι η πιο πιεστική ανησυχία, καθώς θα χρησιμεύσει ως η ραχοκοκαλιά του στόλου της Emirates στο μέλλον. Η τρέχουσα κατάσταση με την Boeing περιγράφεται από τον Clark ως «ένα πλήρες χάος». Η ημερομηνία παράδοσης του Απριλίου 2020 για το πρώτο 777X της Emirates έχει καθυστερήσει σοβαρά. Μέχρι τα μέσα του 2023, η Boeing ελπίζει να έχει το 777X πιστοποίηση για χρήση. Ο Clark δεν είναι σίγουρος για την ακριβή ημερομηνία του συμβάντος.

Η Emirates αντιμετωπίζει μεγάλες καθυστερήσεις σε όλα τα νέα αεροσκάφη που έχει κατά παραγγελία, συμπεριλαμβανομένων 50 A350-900.

Η Emirates φοβάται έλλειψη αεροσκαφών και πληρωμάτων για το διάστημα μετά την πανδημία. Περί τίνος πρόκειται

Πρέπει να κοιτάξουμε πέρα ​​από τον Covid αν θέλουμε να παραμείνουμε στην επιχείρηση. Βλέπουμε να εμφανίζονται κάποιες τρύπες στο σχέδιό μας το 2024/2025.

Προσπαθούμε να το αντιμετωπίσουμε επεκτείνοντας τη ζωή των αεροσκαφών και προσπαθώντας να προωθήσουμε ορισμένα από τα νέα αεροσκάφη, τα οποία επί του παρόντος θα προέλθουν μόνο από το 2024. Η παράταση ζωής θα επηρεάσει περίπου 120 αεροσκάφη, 80 από αυτά A380, συν περίπου 40 ή 50 Boeing 777-300ER . Οι ακριβείς αριθμοί δεν έχουν καθοριστεί, και είναι μια κινητή γιορτή.

Η ζωή τους θα παραταθεί κατά έξι έως δέκα χρόνια ο καθένας. Το πρώτο μας A380, το A6-EDA, τέθηκε εκτός λειτουργίας μετά από 13 χρόνια, αλλά αυτά τα αεροσκάφη μπορούν να πετούν πολύ περισσότερο, αρκεί να τα υποστηρίζετε. Είχαμε κυκλοφόρησε έξι A380 πέρυσι και αν τους δώσεις 15 χρόνια ζωής, είμαστε ούτως ή άλλως στα μέσα της δεκαετίας του 2030.

Τα άλλα που πρόκειται να επεκτείνουμε έχουν πολλά πόδια εκεί μέσα. Το A380 έχει σχεδιαστεί για 19.000 κύκλους και πρέπει να πείσουμε την Airbus να επεκτείνει τη διάρκεια ζωής σε 25.000 ή ακόμα και 30.000 κύκλους. Είμαι σίγουρος ότι δεν θα υπάρξει πρόβλημα με τις ρυθμιστικές αρχές.

Αυτό μας επιτρέπει να βγάλουμε νόημα από αυτά. Αυτά που ήδη παροπλίσαμε δεν έφτασαν σε αυτό το όριο. Και είμαι σίγουρος ότι δεν θα υπάρξουν τεχνικά εμπόδια για να το κάνουμε.

Θα καλύψει όμως αυτό τις ανάγκες σας σε μακροπρόθεσμη βάση;

Η μόνη μας μεγαλύτερη ανησυχία την επόμενη δεκαετία, όχι ότι θα είμαι κοντά για αυτό, είναι αυτό που συμβαίνει στο σούπερ κόμβο εδώ, όταν τα A380 εξαφανιστούν, ανεβάζοντας έως και 120 εκατομμύρια επιβάτες ετησίως στο Dubai International, μετά από 92 εκατομμύρια επιβάτες το 2019 .

Μαζί με το Dubai World Central (DWC) που μπορεί να εξυπηρετήσει 30 εκατομμύρια επιπλέον επιβάτες ετησίως, θα μπορούσαμε να αντιμετωπίσουμε έως και 150 εκατομμύρια συνολικά και στα δύο αεροδρόμια, ακόμη και χωρίς την κατασκευή του μεγάλου στο DWC. Αλλά επί του παρόντος, κανένας κατασκευαστής δεν εξετάζει την ανάπτυξη μεγάλων νέων αεροσκαφών που θα αντικαταστήσουν πιθανώς το A380.

Είπα πρόσφατα στον διευθύνοντα σύμβουλο της Airbus, Guillaume Faury, ότι πρέπει να το εξετάσουν, αλλά επί του παρόντος δεν το κάνουν. Θα υπάρχει ένα μεγάλο κενό στην αγορά στο πάνω άκρο και τα αεροσκάφη που κινούνται με υδρογόνο δεν θα είναι η λύση.

Τι αντίκτυπο έχει ο νέος ρόλος της FAA στην πιστοποίηση του Boeing 787 στο πρόγραμμα παραδόσεων σας;

Η FAA επιθυμεί να πιστοποιήσει προσωπικά κάθε αεροπλάνο. Παλιά νόμιζες ότι αυτό συνέβαινε, αλλά μετά ανέθεσαν την πιστοποίηση στους φίλους μας στη Boeing. Ενώ χρειαζόταν Χ χρόνος για να παραλάβει ένα αεροπλάνο, αυτό πιθανότατα θα τετραπλασιαστεί τώρα επειδή η FAA θέλει να μπει και να κάνει τα πάντα μόνη της.

Εάν κάνετε όλες τις εργασίες υπερήχων σε κάθε 787 αντί να λαμβάνετε δείγματα μιας παρτίδας, αυτό επιβραδύνει πάρα πολύ τη γραμμή παραγωγής. Πρέπει να ρωτήσετε γιατί το κάνει αυτό η FAA και τι θα συμβεί με το 777-9 με όλα να είναι καινούργια, οπότε τι θα κάνουν σε αυτό;

Πού βρίσκεστε με την Boeing αυτή τη στιγμή;

Είχαμε πολλές συναντήσεις μαζί τους και πρέπει να διευθετήσουμε αυτό το συμβόλαιο μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου, καθώς είναι ένα πλήρες χάος. Δεν θέλουμε να ακυρώσουμε τα 787 ή τα 777-9. θέλουμε τα αεροπλάνα. Τι θα συμβεί όταν πάει το A380; Τι μου μένει; Αλλά θέλουμε το αεροσκάφος στη μορφή που απαιτεί η σύμβαση.

Τα συνολικά 30 787 εκεί μέσα φαίνονται πολύ οριακά τώρα, καθώς είναι πολύ πίσω στην παραγωγή. Υποτίθεται ότι θα έρθουν τον Μάιο του 2023. Αλλά δεν πρόκειται να συμβεί. πώς μπορούν να παραδώσουν; Κοιτάξτε το τεράστιο ανεκτέλεστο? δεν έχουν βγάλει κανένα αεροσκάφος. Τον τελευταίο καιρό, θα τους πάρει δύο ή τρία χρόνια για να το λύσουν αυτό.

Αντιμετώπισαν προβλήματα παραγωγής και ποιοτικού ελέγχου που παραδέχονται, και τώρα μετά την κρίση MAX με τη ρυθμιστική αρχή να λέει, «θέλουμε να δούμε καλά τα πάντα, αυτό επιβραδύνει την όλη υπόθεση.

Ποια είναι η τρέχουσα κατανόηση της προόδου με το πρόγραμμα 777-9;

Στην Boeing, έχουμε δώδεκα αεροσκάφη παραγωγής του 777-9 που έχουν ήδη παραχθεί για εμάς, και είναι αποθηκευμένα χωρίς τους κινητήρες τους. Αλλά λόγω των ζητημάτων πιστοποίησης και των διορθωτικών εργασιών που πρέπει να γίνουν στις απαιτήσεις της FAA και της EASA, δεν ξέρω πού θα καταλήξει και απλώς δεν έχω ορατότητα σχετικά με αυτό.

Έτσι, αυτό το αεροσκάφος δεν πρόκειται να πιστοποιηθεί τον Ιούλιο του 2023· Αν είναι τυχεροί, θα το πάρουν. Εάν όχι, θα συνεχιστεί για άλλους έξι μήνες ή ένα χρόνο. Προσπαθούμε να κάνουμε την Boeing να είναι όσο πιο ειλικρινής μπορεί, και τους ρώτησα: «Είστε σε καλό δρόμο για πιστοποίηση τον Ιούλιο του 2023;» και η απάντησή τους είναι «Ναι, υπό όρους».

Αυτό δεν πρόκειται να μετριάσει τις ανησυχίες σας…

Ειλικρινά, αν πάει πέρα ​​από το 2023 και συνεχίσει για άλλη μια χρονιά, μάλλον ακυρώσουμε το πρόγραμμα. Τι άλλο μπορούμε να κάνουμε; Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε όπως είμαστε. Η Boeing πρέπει πραγματικά να συνεννοηθεί και να τακτοποιήσει αυτό το αεροσκάφος. Μην ξεχνάτε – το αεροσκάφος σχεδιάστηκε αρχικά για παράδοση τον Απρίλιο του 2020. τώρα είναι 2024 αν είμαστε τυχεροί.

Τώρα έχετε μια τετραετή καθυστέρηση με το πρόγραμμα. Εάν έχουν άλλον έναν χρόνο σε αυτό, θα αναρωτηθούμε εάν αυτό είναι κατάλληλο για τον σκοπό ή όχι. ποιο είναι το πρόβλημα με αυτό; Ελπίζω να μην συμβεί, καθώς δεν υπάρχει πουθενά αλλού θα μπορούσαμε να πάμε. Κατασκευάζουν το μεγαλύτερο αεροσκάφος και το θέλουμε. Έγινε κατόπιν αιτήματός μας το 2010. Δεν θέλω καν να σκεφτώ ότι δεν θα συμβεί.

Πώς προχωρούν οι προετοιμασίες για την έναρξη λειτουργίας του 777-9;

Η Boeing θα είναι εδώ στο Ντουμπάι με το 777-9 το καλοκαίρι του τρέχοντος έτους, και έχει συμβόλαιο να κάνει πολλές δοκιμές υπό συνθήκες ζέστης και σκόνης. Τόσο η Boeing όσο και η GE έχουν συμφωνήσει να το κάνουν, θέλουμε να υποβάλλουμε τους κινητήρες σε υψηλά επίπεδα ώσης στο μέγιστο βάρος απογείωσης και τη σκόνη και τη θερμότητα σε υψόμετρα χαμηλής πίεσης που έχουμε το καλοκαίρι, που πραγματικά δουλεύουν σκληρά τους κινητήρες.

Στη συνέχεια θα παρακολουθήσουμε τους κινητήρες να απογυμνώνονται και να χαλάνε για να δούμε πού είναι η φθορά και να βεβαιωθούμε ότι ο κινητήρας είναι καλός για το σκοπό του. Όλα αυτά προχωρούν, και υποθέτω ότι θα φτάσουμε εκεί. Η Boeing εξακολουθεί να πιστεύει ότι μπορεί να φτάσει τον Ιούλιο του 2023, παρά τα πράγματα που γνωρίζει σήμερα.

Πώς φαίνεται το πρόγραμμα παράδοσης για το 777-9 μόλις ξεκινήσει;

Η Boeing μας είπε: «Αφού έχετε ήδη κατασκευαστεί αυτά τα δώδεκα 777-9, δεν μπορούμε να σας παραδώσουμε άλλο μέχρι το 2025 λόγω του προγράμματος παραγωγής μας». Τους είπα: «Τους χρειαζόμαστε. πρέπει να αναδιατάξεις τον εαυτό σου». Έτσι, έφυγαν για να δουν τι θα μπορούσαν να μας παραδώσουν το 2024 εκτός από τα άλλα αεροσκάφη. Στη συνέχεια, μας είπαν ότι θα μπορούσαν απλώς να μας παραδώσουν τρία έως πέντε από τα αεροσκάφη που είχαν ήδη κατασκευαστεί το 2024.

Πώς πιστεύετε για το πρόβλημα βαφής A350 που μάχονται η Airbus και η Qatar Airways;

Το γεγονός είναι ότι είναι ένα θέμα. Δεν είμαι αντιπαθής με την Qatar Airways. Ξεκαθαρίσαμε απολύτως στην Τουλούζη τώρα ότι αν έχουμε το ίδιο πρόβλημα σε ένα από τα αεροσκάφη μας, δεν θα το αναλάβουμε. Ο Akbar Al Baker μου είπε, χωρίς να είμαι σίγουρος αν είναι αλήθεια ότι υπήρχαν αεροσκάφη που δεν είχαν παραδοθεί ακόμα, που επίσης έδειχναν σημάδια αυτού του προβλήματος.

Ο Akbar μοιάζει λίγο με εμάς και μάλλον έμαθε από εμάς ότι δεν θα δεχόμασταν τίποτα άλλο εκτός από την τελειότητα. Δεν είναι παράλογο, έτσι δεν είναι; Οι μηχανικοί μας εξέτασαν αυτά τα A350 και είπαν ότι δεν ήταν σε καλή κατάσταση. Λοιπόν, λέμε στην Τουλούζη: Με την παράδοση του Α350, θα έχετε λύσει αυτό το πρόβλημα. Διαφορετικά, θα μας αντιμετωπίσετε και χωρίς παραδόσεις. Νομίζω ότι η Airbus βρίσκεται σε μια μεταβατική περίοδο δοκιμών. προφανώς, υπολόγισαν λάθος τι μπορεί να κάνει η υπεριώδης ακτινοβολία ή η θερμοκρασία ή οτιδήποτε άλλο μπορεί να είναι.

Πρέπει να το λύσουν το συντομότερο δυνατό. Το 787 έχει επίσης το ίδιο πρόβλημα, αλλά όχι τόσο κακό, για παράδειγμα, στα φτερά στο Etihad. Μπορεί να ανοίξουν το πλέγμα ηλεκτροεπαγωγής, έτσι ώστε το χρώμα να προσκολλάται καλύτερα σε όλα αυτά. Θα έχουν μια λύση για να αντιμετωπίσουν το πρόβλημα. Πώς αντιμετωπίζεται η υπόθεση του Ανώτατου Δικαστηρίου, δεν έχω ιδέα.