Για την αεροπορική βιομηχανία, η πανδημία έχει προκαλέσει ένα καταστροφικό πλήγμα μετά από χρόνια αξιοσημείωτης ανάπτυξης. Ωστόσο, πολλές εταιρείες και τεχνολογίες προωθούν τη βιομηχανία προς τα εμπρός, δημιουργώντας καινοτόμες ευκαιρίες για την αντιμετώπιση της κρίσης.

Μετά από μια δύσκολη χρονιά, η αεροπορία έχει αναδειχθεί ως μια από τις πιο ανθεκτικές βιομηχανίες, υποστηριζόμενη από κρατική χρηματοδότηση, δάνεια, επιδοτήσεις μισθών, αναβολές φόρων και εισφορές κεφαλαίων .

Ποιες αλλαγές έχουν ήδη γίνει

Με περισσότερους υπαλλήλους που εργάζονται από το σπίτι τον τελευταίο χρόνο, η εστίαση έχει δοθεί στη δημιουργία και τη διατήρηση ασφαλούς πρόσβασης σε υπηρεσίες πληροφορικής, καθώς και στην ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και στις τεχνολογίες cloud, ώστε να επιτρέπουν στις επιχειρήσεις να είναι ασφαλείς και αποτελεσματικές από απόσταση.

Τα αεροδρόμια έπρεπε επίσης να προσαρμοστούν γρήγορα, εφαρμόζοντας λύσεις για να επιτρέψουν στους επιβάτες να ταξιδεύουν με ασφάλεια, συμπεριλαμβανομένης της επεξεργασίας χωρίς επιβάτες και των δοκιμών ΛΔΚ (γρήγορο αποτέλεσμα) σε προορισμούς.

Κατά το check-in, το επίκεντρο ήταν η διαδικασία χωρίς επαφή και η δυνατότητα αυτόματης πτώσης των αποσκευών. Η βιομετρική τεχνολογία προσφέρει αυτόματες πύλες επιβίβασης, σάρωση τεκμηρίωσης ταυτότητας και ειδοποιήσεις σε πραγματικό χρόνο σε κινητό με πληροφορίες πτήσεων και αποσκευών.

Καθώς οι τεχνολογίες καθίστανται συνηθισμένες και η ταξιδιωτική ζήτηση επιστρέφει, τα αεροπορικά κέρδη αυξάνουν τη δημοτικότητά τους ως περίπτωση διαπραγμάτευσης σε διεθνείς αγορές. Τα τρία τέταρτα των αεροδρομίων έχουν επενδύσει σε δίκτυα επικοινωνιών 5G, ανοίγοντας πολλές ευκαιρίες για όσους περνούν πολύ χρόνο ταξιδεύοντας. Το 5G υπόσχεται απίστευτα γρήγορες συνδέσεις για επικοινωνία σε πραγματικό χρόνο, μια τέλεια κατάσταση για τεχνολογία εικονικής ή επαυξημένης πραγματικότητας, καθώς και για συναλλαγές, για όσους επιθυμούν να μεγιστοποιήσουν τα μεγάλα ταξίδια στο χρόνο. Επί του παρόντος, οι σημαντικότεροι παίκτες στην 5G στην αεροπορία είναι οι Dassault Systemes SE, Gogo LLC, SITAONAIR (SITA.aero), BAE Systems PLC και Deutsche Lufthansa AG.

Τι θα μπορούσε να κρατήσει το μέλλον

Σύμφωνα με τη μελέτη SITA Air Transport IT Insights 2020, το 97% των αεροπορικών εταιρειών σκοπεύουν να χρησιμοποιήσουν εφαρμογές για κινητές συσκευές για να υποστηρίξουν τις δραστηριότητές τους , συμπεριλαμβανομένων των εισιτηρίων, των πληρωμών και των επιβατικών υπηρεσιών, έως το 2023. Σχεδόν τα τρία τέταρτα των αεροδρομίων και των αεροπορικών εταιρειών θα συνεχίσουν να επενδύουν στην ανταλλαγή δεδομένων, υπηρεσίες cloud, ασφάλεια στον κυβερνοχώρο και επιχειρηματική ευφυΐα για την επιτάχυνση των ψηφιακών διαδικασιών τους.

Πολλές τεχνολογικές εξελίξεις έχουν φτάσει εγκαίρως για έναν κόσμο μετά την πανδημία. Η ταχεία ψηφιοποίηση πρωτοστατεί, ακολουθούμενη από εντυπωσιακές χρήσεις AI, μηχανική μάθηση, δίκτυα 5G και blockchain για εξοικονόμηση βιομηχανίας σε ολόκληρη την αεροπορία. Οι πρωτοβουλίες Blockchain θα προσφέρουν αυξήσεις εσόδων μέσω της ασφαλούς αποθήκευσης πληροφοριών επιβατών, καθώς και αυτοματοποιημένων ροών εργασίας και πληροφοριών σχετικά με το απόθεμα.

Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας Airport 4.0, το Malaysia Airports δοκιμάζει τη χρήση ενός κοινωνικού ρομπότ, του “Aerobot” , για την υποστήριξη της ασφαλούς, ανέπαφης υποστήριξης επιβατών στο Διεθνές Αεροδρόμιο Sabiha Gokcen της Κωνσταντινούπολης (ISG). Το Aerobot μιλά 20 γλώσσες και χρησιμοποιώντας την τεχνολογία Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), μπορεί να σχεδιάσει τους επιβάτες στην προσέγγισή τους και να προσαρμόσει τα σχετικά σημεία συνομιλίας. Σύμφωνα με τη μελέτη της SITA, το 54% των αεροπορικών εταιρειών έχει θέσει σημαντικά προγράμματα Ε & Α για την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης, οπότε μπορούμε να περιμένουμε να δούμε περισσότερες πρωτοβουλίες όπως το Aerobot σε ολόκληρο τον κλάδο.

Το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ) προβλέπει αύξηση 5,5% του ΑΕΠ το 2021 , με την προϋπόθεση ότι η κρατική υποστήριξη για τις επιχειρήσεις συνεχίζεται. Αν και ο κλάδος έχει έναν δρόμο να ακολουθήσει, με τεχνολογικές καινοτομίες, ανακτήσει την εμπιστοσύνη των πελατών και τις επιτυχίες εμβολιασμού, ο δρόμος μπροστά φαίνεται πολύ θετικός.