Στην εποχή μετά το COVID-19, συζητάμε και βιώνουμε νέους τρόπους ζωής τόσο σε κοινωνικο-πολιτιστικό όσο και σε οικονομικό επίπεδο. Ο πρόεδρος του VİSPO travel και Skål Club İzmir, κ. Emre Gezgin, μοιράζεται την προσωπική του εμπειρία στο Virtual Fairs με τους παίκτες της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.

Χωρίς αμφιβολία, η λειτουργική δύναμη και ικανότητα της τεχνολογίας έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στη βιομηχανία του τουρισμού.

Οι «εικονικές εκθέσεις» έρχονται στο προσκήνιο για την αναζήτηση ενός νέου παραδείγματος στη βιομηχανία εκθέσεων ως προσωρινή λύση στο χρηματοοικονομικό άγχος λόγω της κρίσης του κορωνοϊού.

“Το 2002, δούλευα ως προγραμματιστής και υπεύθυνος έργου για τον ιστότοπο και τον ηλεκτρονικό τουρισμό για το Grup TEKER (Pacha Tours – Rev ‘Vacances – Eden) στο διεθνές TO, προσκλήθηκα στο 2010 SATAE, το πρώτο DYNAMIC 3D MICE της Ευρώπης & ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ FAIR ως μοναδικός εκπρόσωπος ταξιδιωτικών πρακτορείων από την Τουρκία”, είπε ο κ. Gezgin.

“Η έκθεση πραγματοποιήθηκε στις 07 – 19 Ιανουαρίου 2010 με 418 διεθνείς συμμετέχοντες και 37 536 επισκέπτες. Σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία, συνολικά 1.600.000 επισκέψεις σελίδας και 4.800.000 κλικ, η έκθεση κέρδισε 130 κλικ ανά επίσκεψη σελίδας.

Στους συμμετέχοντες συμπεριλαμβάνονταν Ταξιδιωτικά Πρακτορεία, Ξενοδοχεία, Τουριστικές ΜΚΟ, Τουριστικά Διαφημιστικά Γραφεία, Γραφεία Τύπου, Οργανισμοί Εκδηλώσεων & Συνεδρίων, και Συμβουλευτικές Εταιρίες.

Σε αυτήν την τρισδιάστατη έκθεση που συνδυάζεται με το σύστημα επικοινωνίας μέσω ενός ειδικού προγράμματος ανοιχτού για αλληλεπίδραση όλο το εικοσιτετράωρο , επέλεξα για πρώτη φορά περίπου 35 διαφορετικούς εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους και ένα περίπτερο με πλούσια χαρακτηριστικά τοπίου.

Στη συνέχεια, ήρθε η επιλογή των ειδώλων και των καθηκόντων τους, ακολουθούμενη από τη δημιουργία των βίντεό μου στην προσομοιωμένη οθόνη LCD για να εκθέσω τα προϊόντα και τις υπηρεσίες μου σε ψηφιακό περιβάλλον.

Στην καθημερινή μου οθόνη εργασίας, ειδοποιήθηκα μέσω ενός ειδικού προγράμματος, κάθε φορά που είχα έναν επισκέπτη στο περίπτερο μου. Αν το ήθελα, αυτό το πρόγραμμα μου επέτρεπε επίσης να δημιουργήσω ζωντανή επικοινωνία βίντεο με τον επισκέπτη ή να στείλω μηνύματα κειμένου.

Στη συνέχεια, η οθόνη μου θα γινόταν η τρισδιάστατη, όπου θα μπορούσα ουσιαστικά να περπατήσω ανάμεσα στα περίπτερα για να συναντήσω τον επισκέπτη μου. Στη συνέχεια, θα επέστρεφα στην καθημερινή μου οθόνη εργασίας.

Καθ ‘όλη τη διάρκεια της έκθεσης, οι επισκέπτες μπορούσαν να συμμετάσχουν σε ζωντανά συνέδρια και πάνελ. Τα ραντεβού με άλλους συμμετέχοντες στο cafe & bistro παρείχαν μια πλατφόρμα για ευκαιρίες δικτύωσης .

Στο τέλος της έκθεσης, μπόρεσα να αντλήσω πολύτιμα στατιστικά δεδομένα για να βοηθήσω στην ανάπτυξη στρατηγικών μάρκετινγκ μετά το συμβάν από το σύστημα σε λίγα δευτερόλεπτα, όπως ποια προϊόντα / υπηρεσίες ενδιαφέρθηκαν οι επισκέπτες μου στο περίπτερο μου και τι έκαναν κλικ για, πόσο καιρό έμειναν στο περίπτερο μου, ποια άλλα περίπτερα επισκέφτηκαν κ.λπ.

Ολοκλήρωσα τη διαδικασία win-win υποβάλλοντας μια λεπτομερή αναφορά στο SATAE, σχετικά με προτάσεις βελτίωσης για μελλοντικά γεγονότα στους τομείς της τεχνολογίας, του μάρκετινγκ και των πωλήσεων”.

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα των εικονικών συνεδρίων/εκθέσεων

Πολλά δημόσια και ιδιωτικά θεσμικά όργανα, τόσο στην Τουρκία όσο και σε όλο τον κόσμο, έχουν συμπεριλάβει τις «εικονικές εκθέσεις» στις ατζέντες τους για τις προβολές του 2021.

Η ετήσια έκθεση τροφίμων & ξενοδοχείων τεχνολογιών που πραγματοποιήθηκε στο Παρίσι έχει ήδη αναβληθεί έως τον Μάρτιο του 2021 για να πραγματοποιηθεί με τη μορφή Εικονικής έκθεσης. Συνεχίζονται οι προετοιμασίες για τη διοργάνωση ορισμένων από τα συμπόσια και τα συνέδρια της Έκθεσης Τουρισμού του ITB Berlin στο εικονικό περιβάλλον.

Η İZFAŞ, η διοργανώτρια μιας σειράς αξιοσημείωτων διεθνών εκθέσεων, όπως το Travel Turkey, το Marble, συγκαταλέγεται στα σύνορα για την ταχεία επένδυση στην ιδέα της εικονικής έκθεσης.

“Χαίρομαι που είδα ένα σχέδιο δράσης στο πλαίσιο του διαδικτυακού τους σεμιναρίου στις 14 Απριλίου, στο οποίο προσκλήθηκα ως σύμβουλος”, δήλωσε ο κ. Emre Gezgin.

Πλεονεκτήματα

  • Μεγάλη περίοδος εκδηλώσεων.
  • Ευκολία προσέγγισης υψηλού αριθμού ομάδων επισκεπτών-στόχων.
  • Πλεονέκτημα κόστους και εφοδιαστικής.
  • Εξοικονόμηση χρόνου και αυτονομία στη χρήση του χρόνου.
  • Αποτελεσματικές και μακροπρόθεσμες ευκαιρίες δικτύωσης.
  • Πρόσβαση σε πραγματικό χρόνο σε οποιεσδήποτε αλλαγές / αναθεωρήσεις σε προϊόντα.
  • Αποτελεσματική και έγκαιρη ανταλλαγή πληροφοριών / εμπειριών στον κλάδο.
  • Πολύ μικρότερο κόστος σε σύγκριση με τις συμβατικές εκθέσεις, εκτός από τα έξοδα διαχείρισης και τη μεγαλύτερη ποικιλία προαιρετικών υπηρεσιών.

Μειονεκτήματα

  • Απώλεια τουριστικών εσόδων για τον προορισμό υποδοχής
  • Απώλεια προστιθέμενης αξίας που δημιουργείται από τη δίκαιη οργάνωση (π.χ. διαμονή, εκδρομή, διασκέδαση)
  • Απώλεια υποστήριξης χορηγίας ευρείας εμβέλειας.
  • Αδυναμία προσέγγισης δημογραφικών ομάδων με χαμηλότερα επίπεδα χρήσης τεχνολογίας.
  • Απώλεια επιπτώσεων και δύναμη φυσικής αλληλεπίδρασης στο μάρκετινγκ και τις πωλήσεις.
  • Δυσκολία στην κατανομή της τεχνικής και τεχνολογικής υποστήριξης εξίσου και αποτελεσματικά μεταξύ των συμμετεχόντων.