Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το βάρος του Τουρισμού στο Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν (ΑΕΠ) στην Ισπανία θα φτάσει φέτος το 12,6% του συνόλου, όσο και το 2019.

Σύμφωνα με έκθεση της Exceltur ο τουριστικός τομέας θα αντιπροσωπεύει το 21,8% της συνολικής ανάπτυξης της ισπανικής οικονομίας. Αυτό θα αυξηθεί στο 42,6% εάν εξαλειφθεί η επίδραση των τιμών.

Η Exceltur αναθεώρησε την εκτίμηση της για το ονομαστικό τουριστικό ΑΕΠ προς τα πάνω κατά τρεις μονάδες στα 183,1 δις ευρώ, ποσοστό 16,3% σε σχέση με το επίπεδο του 2019, λαμβάνοντας υπόψη τον έντονο δυναμισμό του τουριστικού καλοκαιριού και τις ευνοϊκές επιχειρηματικές προσδοκίες για το τελευταίο τρίμηνο του έτους.

Το πραγματικό ΑΕΠ του τουρισμού θα έκλεινε φέτος 2% πάνω από το 2019, αν και θα ήταν ελαφρώς πίσω από την ανάκαμψη της υπόλοιπης ισπανικής οικονομίας, η οποία θα ήταν 2,3%, προεξοφλώντας τον πληθωρισμό.

Σύμφωνα με Ισπανούς επιχειρηματίες, η τουριστική δραστηριότητα αναμένεται να ενταθεί το τελευταίο τρίμηνο του 2023.

Αυτή αναμένεται να είναι στο +15,8% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019, υποδηλώνοντας σταθερή ανάκαμψη καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Τη μεγαλύτερη βελτίωση παρουσιάζουν οι εταιρείες σε:

  • Μεταφορών επιβατών (+18,1%).
  • Ξενοδοχεία (+17%).
  • Αναψυχή (+16,4%).

Η θετική τάση της τουριστικής δραστηριότητας στην Ισπανία το καλοκαίρι του 2023 αναμένεται να επιταχυνθεί με ανάπτυξη 17,3% σε σύγκριση με το 2019.

Αυτό οφείλεται κυρίως στον πληθωρισμό και την έντονη ζήτηση. Ωστόσο, εξαιρουμένης της αύξησης των τιμών, το τουριστικό ΑΕΠ αναμένεται να αυξηθεί μόνο κατά 2,4% σε σύγκριση με το καλοκαίρι πριν από την πανδημία.

  • Τα ισπανικά ξενοδοχεία σημείωσαν ανάπτυξη 17,8% κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, χωρίς σημαντική διαφορά στις πωλήσεις μεταξύ ξενοδοχείων διακοπών και αστικών ξενοδοχείων.
  • Ομοίως, οι εταιρείες αναψυχής κατέγραψαν επίσης αξιοσημείωτη άνοδο 15,9% σε σύγκριση με το 2019.
  • Ωστόσο, τα ταξιδιωτικά γραφεία και οι εταιρείες μεταφορών στην Ισπανία παρουσίασαν μέτρια ανάπτυξη 9% και 10,3% αντίστοιχα. Οι μεταφορές επηρεάζονται από τον αυξημένο ανταγωνισμό στον τομέα των σιδηροδρόμων υψηλής ταχύτητας και επιβράδυνση της αύξησης της ενοικίασης αυτοκινήτων, η οποία αυξήθηκε μόνο 5,3% λόγω των χαμηλότερων τιμών που προκύπτουν από την πρόσβαση σε μεγαλύτερο στόλο οχημάτων.