Αυξάνεται συνεχώς η διείσδυση των δεδομένων στην τεχνολογία της τουριστικής βιομηχανίας με στόχο πάντα την ανάπτυξη και τη βελτίωση των παρεχόμενων τουριστικών υπηρεσιών.

Τα δεδομένα ή αλλιώς τα «Big Data» είναι σήμερα ο καλύτερος σύμμαχος για να μπορέσει κανείς να είναι το νούμερο ένα στον κλάδο του διεθνούς τουρισμού, χάρη στη βελτίωση των υπηρεσιών και τη μέγιστη προσαρμοστικότητα στις ανάγκες των επισκεπτών.

Τα κοινωνικά δίκτυα και οι νέες τουριστικές πύλες που βασίζονται στη συνεργασία των χρηστών έχουν γίνει μια από τις βασικές αναφορές κατά την αξιολόγηση ή τον προγραμματισμό ενός ταξιδιού. Για το λόγο αυτό, είναι σημαντικό οι εταιρείες που ασχολούνται με τον τουρισμό να γνωρίζουν τι συμβαίνει σε αυτές τις πλατφόρμες, προκειμένου να ελέγξουν τον παλμό τόσο των πελατών τους όσο και των δυνητικών τους πελατών.

Είναι ζωτικής σημασίας η παρακολούθηση των απόψεων και των εμπειριών που αφήνουν οι τουρίστες πίσω ως ψηφιακό δακτυλικό αποτύπωμα και γι ‘αυτό χρειάζονται τα κατάλληλα εργαλεία.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ως προς τη σημασία της ανάλυσης της φήμης που δημιουργείται αυθόρμητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή σε συγκεκριμένες τουριστικές πύλες, διότι, επιπλέον, η γνώμη ενός χρήστη εξαρτάται από την άποψη άλλων ανθρώπων. Ακόμη περισσότερο εάν αυτοί οι άνθρωποι έχουν κάποια κοινωνική επιρροή ή ενεργούν σε ένα στενό περιβάλλον.

Η τεχνολογία της ανάλυσης των συναισθημάτων είναι ένα από τα τυπικά καθήκοντα επεξεργασίας της φυσικής γλώσσας (NLP), το οποίο διαχειρίζεται την ανίχνευση θετικών, αρνητικών και ουδέτερων σχολίων γραμμένων με υψηλό βαθμό αξιοπιστίας.

Αυτά τα συναισθήματα και οι απόψεις εξάγονται από το περιεχόμενο το οποίο διαχέεται από τους επισκέπτες και τους χρήστες στα κοινωνικά δίκτυα και τις πλατφόρμες τουριστικής ανάλυσης.

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους. Το 2016, για έβδομη συνεχή χρονιά, ο αριθμός των διεθνών τουριστικών αφίξεων (διανυκτερεύσεις) αυξήθηκε κατά 3,9% και έφτασε συνολικά τα 1,235 εκατομμύρια παγκοσμίως. Τα στοιχεία αυτά υπογραμμίζουν την επίδραση της τουριστικής βιομηχανίας στην παγκόσμια οικονομία.

Οι εταιρείες του τομέα γνωρίζουν το ρόλο τους ως ηγέτες στην αγορά. Γι ‘αυτό έχουν αναγνωρίσει τα Big Data ως το καλύτερο όπλο για να συνεχίσουν να βρίσκονται στην πρώτη γραμμή του διεθνούς τουρισμού. Αυτή η σχέση που έχει προκύψει μεταξύ των δύο τομέων υπόσχεται να είναι ανθεκτική και να αποτελέσει μια σταθερή εταιρική σχέση, ιδιαίτερα επωφελή για τον τουρισμό στη χώρα.