Σύνταξη: tourismtoday.gr

Το πρώτο του κερδοφόρο τρίμηνο, από την έναρξη της πανδημίας, ανακοίνωσε ο όμιλος  International Consolidated Airlines Group (IAG). Δημιούργησε κέρδη 293 εκατομμυρίων ευρώ το δεύτερο τρίμηνο του 2022.

Ο όμιλος αεροπορικών εταιρειών με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο -ο οποίος κατέχει τις British Airways, Iberia, Aer Lingus και Vueling- ανέφερε κέρδη σε όλες τις αεροπορικές εταιρείες του για το τρίμηνο.

Η συνολική χωρητικότητα είχε ανακάμψει στο 78% των επιπέδων του 2019, από 65% το πρώτο τρίμηνο, ενώ τα συνολικά έσοδα ανέκαμψαν στο 88% των επιπέδων του 2019, σχεδόν πέντε φορές υψηλότερα από το 2021.

Ο συντελεστής επιβατών ανήλθε στο 81,8 ανά σεντ, 3,2 μονάδες χαμηλότερα από το 2019, αλλά υψηλότερα από το πρώτο τρίμηνο (72,2%).

Η IAG ανέφερε μια «ισχυρή ταμειακή θέση» που οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στις προθεσμιακές κρατήσεις, οι οποίες έχουν ανακάμψει στο 90% των επιπέδων του 2019 κατ’ όγκο και στο 95% από τα έσοδα.

Ισχυρότερη η ζήτηση στα βασικά εσωτερικά δρομολόγια σε Ευρώπη

Η ζήτηση ήταν ισχυρότερη στα βασικά εσωτερικά δρομολόγια στην Ευρώπη (89% των επιπέδων του 2019), τη Βόρεια Αμερική (84%) και τη Λατινική Αμερική και την Καραϊβική (81%).

  • Τα premium έσοδα από την αναψυχή συνεχίζουν να είναι ισχυρά και έχουν σχεδόν ανακάμψει πλήρως στα επίπεδα του 2019.
  • Ο όγκος των επιχειρηματικών κρατήσεων έχει ανακάμψει στο 60% των επιπέδων του 2019 και στο 70% όσον αφορά στα έσοδα.

«Αν και οι κρατήσεις για το τέταρτο τρίμηνο είναι εποχιακά χαμηλές αυτή την περίοδο του έτους, δεν βλέπουμε σημάδια κάποιας αδυναμίας στη ζήτηση», είπε ο Luis Gallego, Διευθύνων Σύμβουλος της IAG.

Ωστόσο, ο όμιλος μείωσε τη συνολική του προοπτική χωρητικότητας για το 2022 στο 78% των επιπέδων του 2019 (από 80%), σε μεγάλο βαθμό λόγω των περιορισμών που επιβλήθηκαν στο αεροδρόμιο του Χίθροου.

Σχετικά με τις προκλήσεις που αντιμετώπισε η British Airways τους τελευταίους μήνες, που σχετίζονται με περιορισμούς χωρητικότητας και μισθολογικές διαφορές με το προσωπικό ο Luis Gallego επεσήμανε ότι η ομάδα συνεργάζεται με «ένα οικοσύστημα παραγόντων» στο αεροδρόμιο.
Στόχος είναι να παρέχει «επιχειρησιακή ανθεκτικότητα» και έχει ένα «σχέδιο μετασχηματισμού» για την καλύτερη διαχείριση του κόστους εργασίας.

Ευχαρίστησε επίσης τους υπαλλήλους για τη «σκληρή δουλειά και τη δέσμευση τους», τονίζοντας ότι η διαχείριση ταλέντων γίνεται σε «ομαδικό επίπεδο», το οποίο περιλαμβάνει τη «χαρτογράφηση» τους και «μια ανανεωμένη προσέγγιση στη διαχείριση απόδοσης».

Η ρευστότητα του ομίλου στα τέλη Ιουνίου φέρεται να βρισκόταν στο υψηλότερο επίπεδο από την πανδημία, ανερχόμενη στα 13,5 δις ευρώ, ενώ το EBITDA (κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων) ήταν 797 εκατ. ευρώ.

Οι αεροπορικές εταιρείες με τις καλύτερες επιδόσεις

Σχετικά με τις επιδόσεις των αεροπορικών εταιρειών, η Iberia και η Vueling ήταν οι εταιρείες με τις καλύτερες εντός του ομίλου.

Σύμφωνα με τον Luis Gallego η ισπανική εγχώρια αγορά και τα δρομολόγια προς τη Λατινική Αμερική συνέχισαν να οδηγούν την ανάκαμψη με τη ζήτηση να ξεπερνά τα επίπεδα του 2019 τον Ιούνιο.

  • Η Iberia κατέγραψε έσοδα από επιβάτες στο 96% των επιπέδων πριν από την πανδημία.
  • Η Vueling ξεπέρασε τα έσοδα επιβατών το 2019 κατά 5%.
  • Η Aer Lingus παρουσίασε βραδύτερη ανάκαμψη λόγω του καθυστερημένου ανοίγματος των συνόρων της Ιρλανδίας. Τα έσοδα από επιβάτες ανέκαμψαν στο 77%, ενώ η χωρητικότητα και ο συντελεστής φορτίου ανέκαμψαν στο 86 τοις εκατό και 78 τοις εκατό, αντίστοιχα.
  • Η British Airways είχε καλή απόδοση παρά τις προκλήσεις στο Χίθροου. Ο αερομεταφορέας είδε τα έσοδα από επιβάτες να επιστρέφουν στο 73% των επιπέδων του 2019, με τη ζήτηση για αναψυχή να ξεπερνά τη χωρητικότητα.

Οι ακυρώσεις πτήσεων και το όριο χωρητικότητας του Χίθροου φέρεται να είχαν περιορισμένο αντίκτυπο στις λειτουργίες του ομίλου.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η British Airways επλήγη περισσότερο με κατά μέσο όρο 2,9% των πτήσεων που ακυρώθηκαν (εντός 48 ωρών από την προγραμματισμένη αναχώρηση) μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου.

Οι προγραμματισμένες προσαρμογές του προγράμματος από τον Μάιο έως τον Οκτώβριο ακυρώνουν περίπου το 18% των πτήσεων της British Airways.