Στοπ στους καφέδες που πίνουν οι πιλότοι των αεροσκαφών A350 στα πιλοτήρια βάζει ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας Αεροπορίας (EASA), προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος διαρροής υγρών σε ευαίσθητα ηλεκτρονικά συστήματα του πιλοτηρίου.
Ο EASA έβγαλε την ανακοίνωση μετά από δύο περιστατικά. Το πρώτο περιστατικό αφορούσε την αμερικανική αεροπορική εταιρεία Delta. Το δεύτερο περιστατικό αφορούσε τον νοτιοκορεατικό μεταφορέα Asiana, όπου χύθηκε τσάι στην κονσόλα και ανάγκασε τους πιλότους να εκτρέψουν την πτήση.
Ο κεντρικός κινητήρας που ενεργοποιεί το θάλαμο διακυβέρνησης του A350 συνδέεται μέσω υπολογιστή με τη βαλβίδα διακοπής καυσίμου υψηλής πίεσης κάθε μηχανής. Αν πέσει υγρό μπορεί να σταλούν πολλές εντολές “μετάδοσης κίνησης / απενεργοποίησης”. Σύμφωνα με τον EASA, αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα αναγκαστική προσγείωση με επακόλουθη ζημιά στο αεροπλάνο και τραυματισμό των επιβατών.