Η easyJet μόλις απέρριψε προσέγγιση για την εξαγοράς της από έναν ανώνυμο “μνηστήρα”, ενώ βγήκε με δημοσιεύση του ο Michael O’Leary της Ryanair και δήλωσε ότι πιστεύει ότι οι αντίπαλες του αεροπορικές εταιρίες Wizz Air και easyJet θα πρέπει να συγχωνευτούν ή να εξαγοραστούν από άλλες αεροπορικές εταιρείες καθώς η αεροπορική βιομηχανία συγχωνεύεται μετά την πανδημία. Πρόσωπο που γνωρίζει τις διαπραγματεύσεις επιβεβαίωσε ότι πίσω από τη πρόταση εξαγοράς ήταν η Wizz Air.
Αυτή η προσέγγιση είναι το πρώτο σημάδι μιας επιτυχημένης συμφωνίας στην ευρωπαϊκή βιομηχανία, η οποία εδώ και καιρό θεωρείται ώριμη για ένταξη μετά από 18 μήνες αναταραχής.
”Πρέπει να βγάλουμε μαζί τόσο την easyJet όσο και την Wizz…”, δήλωσε ο O’Leary στους Financial Times.
Ο O’Leary επιδίωξε τελικά να αγοράσει μια αντίπαλη αεροπορική εταιρεία, είτε αεροπορική εταιρεία χαμηλού κόστους είτε μικρή αεροπορική εταιρεία δικτύου με μεγάλους αερομεταφορείς όπως οι ιδιοκτήτες της British Airways IAG, Lufthansa και Air France, και τόνισε ότι αυτό είναι αναπόφευκτο, ειδικά μετά την πανδημία με τον Covid-19.
Ο O’Leary πιστεύει ότι οι αεροπορικές εταιρείες χρειάζονται να είναι μεγάλες για να επιβιώσουν και ότι η κατακερματισμένη ευρωπαϊκή αγορά δεν είναι βιώσιμη μακροπρόθεσμα.
Πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις δεν θέλουν να χάσουν τις κρατικές αεροπορικές τους εταιρείες και το τρομακτικό είναι τόνισε ο O’Leary ότι έχει ανακοινωθεί δραστική βοήθεια για να βοηθήσει τους αερομεταφορείς να επιβιώσουν από τις επιπτώσεις της πανδημίας.
Ο διευθύνων σύμβουλος της easyJet, Johan Lundgren είπε επίσης ότι η πανδημία θα μπορούσε να προωθήσει μια ευρωπαϊκή βιομηχανική συμμαχία. “Με την κατάσταση που βιώνουμε, όλοι συμφωνούμε ότι θα πραγματοποιηθεί ένα ολοκληρωμένο παιχνίδι”, είπε την Πέμπτη.
Για τον O’Leary, ο συνδυασμός Wizz και easyJet έχει νόημα, δεδομένου ότι και οι δύο λειτουργούν με στόλο Airbus και σε διαφορετικές περιοχές. Το παιχνίδι της easyJet θα φανεί σύντομα και θα φρενάρει τις φιλοδοξίες της Wizz Air στη Δυτική Ευρώπη. Η Δυτική Ευρώπη είναι μια περιοχή που κινείται αργά μετά την ανάπτυξη των εγχωρίων αγορών της, τα τελευταία 15 χρόνια. Αλλά όπως έκανε και η Ryanair, η Wizz Air έφτιαξε ένα φοβερό μοντέλο λειτουργίας διατηρώντας το δικό της λειτουργικό κόστος πολύ χαμηλό. Η συνεργασία με την easyJet φέρνει υψηλότερο κόστος και την ανάγκη λειτουργίας σε πιο ακριβά αεροδρόμια.
”Το ερώτημα είναι, θα βελτιώσει η Wizz Air το κόστος της easyJet ή το κόστος της easyJet θα καταστρέψει τη βάση κόστους της Wizz”, δήλωσε ο O’Leary, και αποκάλυψε ότι δεν ενδιαφέρεται αυτή τη στιγμή για εξαγορές γιατί αυτό θα διαταράξει το τρομερά αποδοτικό επιχειρηματικό μοντέλο της αεροπορικής εταιρείας του.
Ωστόσο, τα χρόνια πριν από τη εγγραφή στο Χρηματιστήριο του Λονδίνου το 2015, αποκάλυψε ότι είχε προσπαθήσει επανειλημμένα να αγοράσει τη Wizz Air από τον ιδρυτή της, τον Αμερικανό επενδυτή Bill Franke.