του Χάρη Ντιγριντάκη
Φως για να επεκτείνει τη σεζόν της, τόσο χρονικά, όσο και χωροταξικά βλέπει φέτος στον τουρισμό η Ελλάδα, με τον νέο πρόεδρο του ΣΕΤΕ και CEO του ΔΑΑ, κ. Γιάννη Παράσχη, να τονίζει “Μιλάμε για μία τουριστική περίοδο 12 μηνών”.
Στην πρώτη επίσημη παρουσία του που έδωσε, μετά την εκλογή του ο κ. Παράσχης σχολιάζοντας τη φετινή τουριστική κίνηση, σημείωσε ότι, η χρονιά ξεκίνησε με εκρηκτικούς ρυθμούς. Όπως ανέφερε, τα μέχρι στιγμής δεδομένα με βάση τα στοιχεία στο δίκτυο εξωτερικού, δείχνουν ότι η χρονιά δεν αποκλείεται ακόμη και να ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα του 2019.
Δεν παρέλειψε όμως να αναφερθεί ότι αυτή η εκρηκτική άνοδος μπορεί να μην εκδηλώνεται σε όλες τις περιοχές, καθώς κάποιοι προορισμοί φαίνεται να τα πηγαίνουν καλύτερα και κάποιοι να υπολείπονται.
“Μπορεί κάποιοι προορισμοί να έχουν καταγράψει αδύναμες επιδόσεις τον Απρίλιο ή τον Μάιο, ωστόσο θα πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι μετά την επιστροφή στην κανονικότητα, πλέον ταξιδεύουν και οι πολίτες μεσαίου εισοδήματος και όχι μόνο οι εύποροι, όπως έγινε κατά κύριο λόγο στη διάρκεια της πανδημίας”.
Από την άλλη, το πρώτο εξάμηνο, ο αριθμός των διεθνών επιβατών στο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας, στο “Ελ. Βενιζέλος”, εμφανίστηκε αυξημένος κατά 9% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019. Μοναδική εξαίρεση σε αυτή τη θετική πορεία αποτελούν οι επισκέπτες από ορισμένες χώρες της Βόρειας Ευρώπης και ειδικότερα από τη Γερμανία, που έχουν υποχωρήσει κατά 15% σε σχέση με πέρυσι.
Aναλυτικότερα, τόσο ο Πρόεδρος του ΣΕΤΕ, Γιάννης Παράσχης, όσο και ο Εντεταλμένος Σύμβουλος, κ. Αλέξανδρος Θάνος επικεντρώθηκαν στους κύριους πυλώνες στρατηγικής ανάπτυξης του Τουριστικού Τομέα τα επόμενα χρόνια, οι οποίοι συνδέονται άμεσα με την ορθή σύνθεση του τουριστικού προϊόντος:
- Επενδύσεις και ανταγωνιστικότητα
- Υποδομές
- Διαχείριση Προορισμών
- Αγορά Εργασίας
- Βιωσιμότητα
Ειδική μνεία έγινε στη βιωσιμότητα όχι μόνο ως ευθύνη για τις επόμενες γενιές, αλλά και ως άξονα ανταγωνιστικότητας, καθώς και στον στρατηγικό προσανατολισμό του ΣΕΤΕ, με γνώμονα την Εθνική Στρατηγική για τον Τουρισμό – Σχέδια Δράσης 2030.
Παράλληλα, συζητήθηκαν θέματα επικαιρότητας του τουριστικού τομέα, όπως η ανάγκη για ισόρροπη ανάπτυξη των προορισμών, η ρύθμιση της βραχυχρόνιας μίσθωσης, η χρονίζουσα εκκρεμότητα του χωροταξικού ζητήματος με συγκεκριμένες χρήσεις γης και με θεσμικές προϋποθέσεις που να διασφαλίζουν ένα αξιόπιστο περιβάλλον επενδύσεων με “ασφάλεια δικαίου”, η πορεία του τουρισμού το 2023 με τα ως σήμερα δεδομένα, η ανάγκη προσέλκυσης ποιοτικού και επαρκούς ανθρώπινου δυναμικού στον τουρισμό, θέματα ακρίβειας αλλά και λειτουργικού κόστους επιχειρήσεων, καθώς και η ανάγκη συνεργασίας της κεντρικής κυβέρνησης, της τοπικής αυτοδιοίκησης και του ιδιωτικού τομέα.
Στο πλαίσιο αυτό, η εξέλιξη του Συνδέσμου σηματοδοτείται από την ενίσχυση των διοικητικών και εκτελεστικών του δομών, με τους κ. Αλέξανδρο Θάνο, Εντεταλμένο Σύμβουλο ΣΕΤΕ, κ. Γιώργο Βερνίκο, Γενικό Γραμματέα ΣΕΤΕ και Πρόεδρο ΙΝΣΕΤΕ και την κα Ιωάννα Δρέττα, Προέδρο της Marketing Greece.